Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی افشار با اشاره به اینکه مهم‌ترین آیتم کوهستان داشتن تلفن همراه است و بدون آن نباید به کوهستان پا گذاشت، افزود: تلفن همراه یک نقطه امید است چراکه به لحاظ مخابرات می‌تواند ردیابی شود

علی افشار، رئیس منطقه 4 هلال احمر تهران و رئیس گروه کوهنوردی، در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا به مناسبت روز کوهنورد گفت: مهم‌ترین مسئله در کوهنوردی، آموزش و کوهنوردی ایمن است چراکه آموزش‌های کوهنوردی در نهایت باعث می شود، افراد صعود ایمنی را تجربه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه دوره‌هایی در فدراسیون کوهنوردی آموزش داده می‌شود که دارای استانداردهای خاصی است و مدرسان آموزش دیده هستند تا مطالب را به درستی به کوهنوردان انتقال دهند، افزود: این آموزش‌ها اغلب به شکل کلاس‌های سه روزه تحت عنوان کلاس‌های کارآموزی کوهپیمایی انجام می‌شود همچنین در حوزه یخ و برف کلاس‌های کارآموزی‌های یخ و برف برگزار می‌شود.

افشار ادامه داد: همچنین کوهنوردان درگیر با معابر سنگی، باید کارآموزی سنگ نوردی انجام دهند.

رئیس منطقه 4 هلال احمر تصریح کرد: با توجه به شرایط سرما، موضوع سرما زدگی عمومی بسیار افزایش پیدا می‌کند و حوادثی که پائیز، زمستان و بهار دیده می‌شود بیشتر سرمازدگی عمومی است چراکه نمی‌توانیم شرایط را پیش‌بینی کنیم.

او با اشاره به اینکه شرایط کوهستان بسیار متفاوت‌تر از شرایط شهری است، گفت: اگر هوا و دمای شهر را در نظر بگیریم و با همان پوشاک و البسه بخواهیم به کوهستان برویم، به دلیل وزش باد و ارتفاع تغییر آب و هوایی به شدت ملموس می شود و اگر شرایط هم پیش بینی نشده باشد، با رعایت نکردن نکات پوششی، کوهنوردان گرفتار خواهند شد.

افشار درباره کوهپیمایی در تاریکی هوا تصریح کرد: اگر قرار است شب مانی در کوهستان صورت گیرد و افراد بخواهند از طبیعت کوهستان استفاده کنند معمولا اعلام می‌شود یک ساعت قبل از تاریک شدن هوا، جای مناسب پیدا کنند.

او با بیان اینکه مکان مناسب برای استقرار کمپ در کوهستان باید محلی باشد که ریزش سنگ در آن جا نباشد، در کنار دره‌ها هم استقرار صورت نگیرد ادامه داد: باید در فصل سرد سال برای استقرار کمپ در کوهستان احتمال وجود بهمن را در نظر گرفت و باید حتما هوا برای چنین امری روشن باشد تا کوهنوردان بتوانند با وسایل مورد نظر کمپ را راه اندازی کنند.

افشار تصریح کرد: اگر کوهنوردان قصد صعود به ارتفاعات را در فصل سرد سال دارند باید سعی کنند تا قبل از ساعت 2 بعد از ظهر ارتفاع خود را کم کنند و حتی اگر نتوانستند صعود کنند، به پایین برگردند؛ چرا که زمانی که تغییرات آب و هوایی رخ می دهد و وزش باد و بارش اتفاق می افتد بسیار می‌تواند خطرناک باشد.

او با بیان اینکه نکته‌ای که کوهنوردان باید در فصل سال به آن توجه کنند، این است که به دوستان و خانواده باید اطلاع داد چه مسیری را قرار است بپیمایند، افزود: مسیر کوهنوردان باید مشخص باشد و همچنین باید زیرنظر سرپرست باتجربه‌ای کوهپیمایی صورت گیرد.

افشار گفت: امداد و نجات کوهستانی هلال احمر با شماره 112 شناخته می‌شود البته باشگاه‌های کوهنوردی و هیات‌های کوهنوردی نیز همراهان خوبی هستند که لازم است کوهنوردان برای چنین کاری با آن‌ها همراهی کنند چراکه آن می‌دانند هدف از صعود کجاست و مدت زمانی که به طول  می‌انجامد، چقدر است.

رئیس منطقه چهار هلال احمر افزود: متاسفانه بسیاری از گم شدن‌هایی که اتفاق می‌افتد، می‌بینیم هیچ‌کس از مسیر این افراد اطلاعی ندارد و نهایتا ممکن است از خارج از کشور تماس بگیرند و بگویند بیش از 3- 4 روز از برادرم خبر ندارم.

او با بیان اینکه مهم‌ترین آیتم کوهستان داشتن تلفن همراه است و بدون آن نباید به کوهستان پا گذاشت، افزود: تلفن همراه یک نقطه امید است چراکه به لحاظ مخابرات می‌تواند ردیابی شود و در صورت بروز خطر آنتن در کوهستان‌های کشور وجود دارد و کوهنوردان می‌توانند برای گروه‌های امدادی لوکیشن ارسال کنند و یا حتی با صحبت، گروه‌های امدادی را از موقعیت خود مطلع سازند.

او با اشاره به اینکه فصل زمستان تجهیزات مخصوص به خود را دارد، گفت: بیشترین تجهیزاتی که برای این فصل لازم است موضوع پوشاک است؛ البته وسایلی برای جلوگیری از یخ زدگی نیز مورد نیاز است.

افشار افزود:  کوهنوردان همیشه باید بدترین شرایط آب و هوایی کوهستان را در نظر بگیرند و اگر دمای هوا در  شهر 15 تا 20 درصد بالای صفر است باید در نظر بگیرند دمای هوا در کوهستان منهای 10 درجه است.

او با بیان اینکه پوشاک پر به نوعی عامل زنده بودن ما در طبیعت است، افزود:  دستکش، شلوار، کاپشن، کلاه پر می‌تواند گزینه‌های مهمی برای کوهنوردی باشد همچنین کفش مناسب می تواند کمک کننده باشد.

رئیس منطقه چهار هلال احمر گفت: همراه داشتن غذای مناسب، پرکالری و کم حجم که مواد قندی مناسبی داشته باشد می‌تواند برابر سرما محافظت کند.

انتهای پیام/ 3

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: هلال احمر خبرگزاری برنا هلال احمر سرما زمستان کوهستان کوهستان وزش باد طبیعت تغییرات آب و هوایی وزش باد خانواده تلفن همراه مخابرات زمستان شرایط آب و هوایی طبیعت کفش سرما کوهنوردی رئیس منطقه تلفن همراه هلال احمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۵۱۰۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلاهبرداری با ترفند رسیدساز جعلی

ایسنا/خراسان رضوی فرمانده انتظامی شهرستان کاشمر از دستگیری فردی که با استفاده از برنامه رسیدساز جعلی در تلفن همراه خود اقدام به کلاهبرداری کرده بود، خبر داد.

سرهنگ حسن مشهدی در گفت و گو با ایسنا از دستگیری ۲ متهم که با ترفند رسیدساز جعلی از ۷ نفر از شهروندان کلاهبرداری کرده بودند در این شهرستان خبر داد و گفت: در پی ارائه مرجوعه قضائی از سوی یکی از شهروندان به پلیس آگاهی مبنی بر کلاهبرداری از وی، پی‌گیری موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: مأموران دایره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی در بررسی اظهارات مالباخته که مالک یک فروشگاه بود دریافتند متهم ابتدا اقدام به خرید از فروشگاه شاکی کرده و در ادامه با نشان دادن رسید واریز وجه به حساب فروشنده در گوشی تلفن همراه خود، مدعی می‌شود که تراکنش بانکی با موفقیت انجام شده و پیامک فروشنده با تأخیر برای وی ارسال می‌شود و در نهایت به همراه جنس خریداری شده از محل متواری می‌شود.

این مقام انتظامی اظهار کرد: با اقدامات فنی و تخصصی کارآگاهان پلیس آگاهی، متهم شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی دستگیر و به مقر انتظامی انتقال یافت.

وی تصریح کرد: متهم دستگیرشده در ابتدا منکر هرگونه جرمی بود ولی پس از مواجهه حضوری با شاکی و مشاهده مستندات غیرقابل انکار پلیس به بزه انتسابی خود مبنی بر کلاهبرداری از شاکی با استفاده از برنامه رسیدساز جعلی در تلفن همراه خود اعتراف کرد.

سرهنگ مشهدی با اشاره به اعتراف متهم به کلاهبرداری از ۳ نفر از شهروندان با همین ترفند، تصریح کرد: متهم پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی راهی دادسرا شد.

وی گفت: متهم دیگری نیز که با همین ترفند از شهروندان کلاهبرداری کرده بود توسط مأموران دایره تجسس کلانتری ۱۱ جانبازان شناسایی و دستگیر شد که این متهم نیز به ۴ فقره کلاهبرداری از شهروندان با این شگرد اعتراف کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان کاشمر در خصوص افزایش این نوع کلاهبرداری هشدار داده و از شهروندان خواست در معاملات خود از درگاه های مالی معتبر استفاده کرده و هرگونه مورد مشکوک در این زمینه را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اعلام کنند.

وی در ادامه گفت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، به همراه کارشناسان اداره صنعت، معدن و تجارت در بازرسی از یک واحد صنفی متخلف، موفق به کشف موادغذایی احتکاری شدند.

وی افزود: کالاهای احتکارشده شامل؛ برنج، قند بسته‌بندی، روغن و مواد شوینده می‌باشد که بنابر اعلام کارشناسان ارزش ریالی آن ۴ میلیارد و ۵۶۶ میلیون ریال برآورد شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان کاشمر با اشاره به معرفی یک متهم به مراجع قضایی، تصریح کرد: مالکان واحدهای صنفی مکلف باید لیست کالاهای موجود در انبارهای خود را در سامانه جامع تجارت و سامانه جامع انبارهای اداره صمت شهرستان ثبت کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بیش‌از ۲۷ میلیون مکالمه رومینگ ملی
  • واردات ۵۰۰ هزار گوشی تلفن همراه در یک ماه
  • عامل ۴۶ درصد تصادفات ؛ یک عادت بد در رانندگی!
  • تولید نوکیای تقلبی متوقف می‌شود+ فیلم
  • کرمانشاه هاب منطقه‌ای مدیریت بحران غرب کشور
  • بسکتبال NBA | دوراهی لیکرز، زنده ماندن یا حذف تحقیرآمیز؟
  • کشف محموله گوشی تلفن همراه سرقتی در گرمسار
  • کوهنوردان کهگیلویه و بویراحمد بر فراز کوه خامی
  • کرمانشاه هاب منطقه‌ای مدیریت بحران غرب کشور شد
  • کلاهبرداری با ترفند رسیدساز جعلی