Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-01@23:39:54 GMT

پیش‌بینی برداشت ۱۰۰۰ تنی سویا در مزارع میاندورود

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۵۱۲۳۸

پیش‌بینی برداشت ۱۰۰۰ تنی سویا در مزارع میاندورود

سید اسماعیل علوی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ساری از آغاز برداشت سویا در زمین‌های کشاورزی شهرستان میاندورود خبر داد و گفت: ۶۷۹ هکتار زمین کشاورزی این شهرستان به کشت سویا اختصاص یافت.

وی با تاکید بر اینکه میزان پروتئین سویا دو برابر سایر دانه‌های روغنی است، افزود: درصد روغن این محصول از سایر دانه‌های روغنی رایج کمتر است ولی بیش از سایر دانه‌ها به پروتئین حیوانی شباهت دارد، همچنین از علوفه و به ویژه کنجاله آن به دلیل پروتئین بالا در جیره غذایی دام و طیور استفاده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میاندورود کشت دانه روغنی سویا در استان را بهاره و تابستانه عنوان کرد و گفت: در حال حاضر برداشت کشت بهاره در اراضی خشکه‌زاری آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود یک هزار و ۱۸۰ تن محصول از این اراضی برداشت شود.

علوی  بیان کرد:  مواد غذایی حاصل از سویا شامل شیر سویا، توفو، سس سویا و روغن سویا بوده و حاوی مقادیر زیادی اسید فیتیک، آلفا لینولئیک اسید و ایزوفلاون است.

انتهای پیام/۸۶۰۳۵/غ

منبع: فارس

کلیدواژه: برداشت سویا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۵۱۲۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید بیش از ۶۰ هزار تن گندم در کنگاور

محمد خزایی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کنگاور با اشاره به اینکه سطح زیر کشت گندم شهرستان کنگاور ۱۵ هزار هکتار است، گفت : با توجه به بارش‌های مناسبی که در سال زراعی جاری داشته‌ایم عملکرد مناسبی را از مزارع شاهد هستیم.

وی خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌کنیم در سال زراعی جاری تولید گندم از مرز ۶۱ هزار تن عبور کند که در صورت تحقق این امر این میزان تولید گندم در شهرستان در چند سال اخیر کم سابقه خواهد بود.

او به کشاورزان توصیه کرد؛ جهت رسیدن به این هدف با مشورت کارشناسان مراکز جهاد کشاورزی نسبت به سمپاشی با سن گندم و زنگ زرد گندم اقدام نمایند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کنگاور افزود: کمیته برداشت محصولات کشاورزی در وقت مناسب تشکیل شده و تمهیدات لازم در خصوص برداشت غلات انجام خواهد شد.

خزایی از کشاورزان شهرستان خواست مراقب حوادث احتمالی بویژه آتش سوزی در سطح مزارع و مراتع شهرستان باشند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • تخصیص ارز ۲۸۵۰۰ تومانی به ۸ گروه کالایی در سال ۱۴۰۳+ جزییات
  • سطح زیرکشت کلزا در آذربایجان‌غربی ۲ برابر شد/پیش‌بینی برداشت حدود ۱۲ هزار تنی
  • تولید بیش از ۶۰ هزار تن گندم در کنگاور
  • ۶ هزار هکتار از اراضی لرستان زیر کشت دانه‌های روغنی رفت
  • تولید ۱۰۰ هزار تن دانه‌های روغنی در اردبیل
  • آغاز برداشت بیش از ۸۰۰ تن گل محمدی از مزارع قم
  • آغاز برداشت کلزا از مزارع  گيلانغرب
  • افزایش یک و نیم برابری کشت دانه روغنی در پارس آباد
  • آغاز برداشت محصولات صیفی جات از مزارع مهران
  • کشت کلزا در ۳۲۷۰ هکتار از اراضی آذربایجان شرقی