Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از خرم آباد، محمد رزم رییس‌کل دادگستری لرستان  در نشست انتخاب هیات منصفه جدید مطبوعات لرستان اظهار کرد: دادگاه کیفری در راستای رسیدگی به پرونده‌های موضوع ماده ۳۰۲ قانون آیین دادرسی کیفری و جرایم مطبوعاتی از ظرفیت هیات منصفه مطبوعات استفاده می‌کند.

رزم گفت: اعضای هیات منصفه مطبوعات لرستان ظرف ۲ سال گذشته خدمات مفیدی داشته و اظهارنظر‌های بی طرفانه و کارشناسانه خوبی را به دادگاه کیفری یک استان ارائه داده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: بر اساس ماده ۳۶ قانون مطبوعات، انتخاب اعضای هیات منصفه بر عهده یک هیات در استان‌ها گذاشته شده و تشکیل آن در راستای رسیدگی به جرایم سیاسی و مطبوعاتی است.

رییس‌کل دادگستری لرستان افزود: هر ۲ سال یک بار مهر ماه با حضور کمیته‌ای متشکل از نماینده، ولی فقیه در استان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیرکل تبلیغات اسلامی، رییس شورای اسلامی شهر مرکز استان، رییس کل دادگستری و با مشورت و همفکری رییس و مستشار دادگاه کیفری یک، اعضای هیات منصفه مطبوعات استان انتخاب می‌شوند.

رزم ادامه داد: اعضای هیات منصفه مطبوعات استان متشکل از اصناف و اقشار مختلف نظیر روحانیون، پزشکان، مهندسان، نویسندگان، اساتید دانشگاه، روزنامه نگاران و خبرنگاران، وکلا، صنعتکاران، کشاورزان، هنرمندان، فرهنگیان، کارمندان و بانوان انتخاب می‌شوند.

او اظهار کرد: مطابق اصل ۱۶۸ قانون اساسی و موادی از قانون مطبوعات و قانون جرم سیاسی، رسیدگی به ۲ جرم سیاسی و مطبوعاتی بایستی به صورت علنی و با حضور هیات منصفه باشد و جلسات رسیدگی این جرایم نیز در صلاحیت دادگاه کیفری یک است.

رییس‌کل دادگستری لرستان افزود: اعضای هیات منصفه مطبوعات حداقل بایستی دارای ۳۰ سال سن و متاهل باشند، همچنین نداشتن سابقه محکومیت مؤثر کیفری، اشتهار به امانت، صداقت، حسن شهرت و صلاحیت علمی و آشنایی با مسائل فرهنگی و مطبوعاتی از دیگر شرایط عضویت در این هیات می‌باشد.

رزم ادامه داد: جلسات دادگاه با حضور ۹ نفر از اعضای هیات منصفه مطبوعات رسمیت پیدا می‌کند و اگر اعضا بدون عذر موجه در ۲ جلسه متوالی یا پنج جلسه متناوب شرکت نکنند، به محرومیت ۲ ساله از عضویت در این هیات محکوم می‌شوند.

 

انتهای پیام/ر

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دادگستری مطبوعات استانی اعضای هیات منصفه مطبوعات رییس کل دادگستری دادگاه کیفری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۵۱۳۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهیابی نمایندگان اتاق بازرگانی ارومیه به هیات رئیسه اتاق مشترک ایران و ترکیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، انتخابات هیات رئیسه اتاق مشترک ایران و ترکیه، با حضور حداکثری اعضای این اتاق در محل اتاق ایران برگزار شد که در پایان سه عضو هیات نمایندگان اتاق ارومیه در جمع هیات رئیسه این اتاق مشترک قرار گرفتند.

بر این اساس"مهرداد سعادت دهقان" رئیس کمیسیون گردشگری و سرمایه گذاری ، "محمد رضا رستمی" رئیس کمیسیون صنعت ، "بهنام تاج الدینی" نائب رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی،صنایع،معادن و کشاورزی ارومیه به عنوان اعضای اصلی هیات رئیسه اتاق مشترک ایران و ترکیه انتخاب شدند.

دومین دوره انتخابات هیات رئیسه اتاق مشترک بازرگانی ایران و ترکیه با حضور ۱۵ کاندیدا برگزار شد که مهرداد سعادت دهقان، طاهره توکل نیا، جمشید نفر، محمدرضا رستمی، محمدعلی محمد میرزائیان، مرتضی حاجی آقامیری و بهنام تاج الدینی به عنوان اعضای اصلی انتخاب شدند.

 

 

دیگر خبرها

  • ابقای اعضای فعلی هیات‌مدیره به‌پرداخت ملت
  • خصوصیات الزامی برای اعضای هیات مدیره سرخابی ها پس از واگذاری
  • برخی جو سازی‌ها در زمینه اخراج استادان صحت ندارد
  • محدودیت اعطای پایه‌های تشویقی اعضای هیئت علمی لغو شد
  • لغو محدودیت اعطای پایه‌های تشویقی اعضای هیات علمی
  • محدودیت اعطای پایه‌های تشویقی اعضای هیات علمی لغو شد
  • رضا نصری: احتمال صدور حکم بازداشت نتانیاهو از طرف دادگاه کیفری بین المللی / برای مبارزه با اسرائیل هم که شده از جنجال‌آفرینی بپرهیزید!
  • راهیابی نمایندگان اتاق بازرگانی ارومیه به هیات رئیسه اتاق مشترک ایران و ترکیه
  • هاشمی: با اصلاح قانون جدید ورزشکاران بیشتری شامل معافیت و قانون استخدامی می شوند/ تخصیص ۵٠٠ میلیارد برای نوسازی تجهیزات فدراسیون‌ها
  • ایران حکم دادگاه کیفری فدرال آرژانتین درباره پرونده آمیا را محکوم کرد