Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-05-04@03:33:10 GMT

کره شمالی: هدف موشک جدید اخیر آمریکا نبود

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۵۱۸۲۹

کره شمالی: هدف موشک جدید اخیر آمریکا نبود

به گزارش جام جم آنلاین، کره شمالی به صورت رسمی اعلام کرد که شلیک موشک بالستیک جدید به سمت آمریکا نبوده است.

در همین ارتباط نیز، سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی با صدور بیانیه‌ای، آزمایش موشکی اخیر را به‌عنوان «اعمال حق دفاع از خود» توصیف کرد و از اظهارات «غیرعادی» آمریکا در هنگام تشکیل جلسه اضطراری شورای امنیت ابراز نگرانی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام کره شمالی تاکید کرد: «انتقاد از کره شمالی بخاطر تولید و شلیک آزمایشی همان سیستم تسلیحاتی که آمریکا در اختیار دارد یا در حال تولید آن است، بیان واضح استانداردهای دوگانه است و فقط سو ظن ما را نسبت به نیات آنها درباره خصومت با کره شمالی افزایش می‌دهد.»

در این دیدار همچنین کره شمالی هشدار داد که واشنگتن و شورای امنیت در حال «بازی کردن با بمب ساعتی خطرناک» هستند.

پیونگ یانگ روز سه شنبه موشکی را که گفته می‌شود از نوع بالستیک و کوتاه برد بوده است در دریای ژاپن شلیک کرد. نکته قابل تأمل، پرتاب موشک از سکوی زیردریایی بوده است که گامی بلند در افزایش مهارت‌های نظامی پیونگ یانگ محسوب می‌شود.

از سوی دیگر، این آزمایش همزمان با ورود نماینده ویژه آمریکا به شبه جزیره کره و ادعای او مبنی بر باز بودن راه دیپلماسی با پیونگ یانگ انجام شد.

منبع: مهر

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: موشک کره شمالی بالستیک کره شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۵۱۸۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله موشکی به پایگاه آمریکا در شرق سوریه

 

به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما سایت خبرگزاری «اسپوتنیک» از حمله موشکی به پایگاه آمریکا در شرق سوریه خبر داد.

یک منبع محلی به این خبرگزاری گفت: پایگاه نظامی آمریکا در میدان نفتی «العُمَر» در استان «دیرالزور» در شرق سوریه هدف شلیک موشک قرار گرفت.

یک منبع آگاه روز جمعه گفت: هفت موشک به پایگاه آمریکا در میدان نفتی العُمَر شلیک شد که سه فروند از آنها از سمت جنوب شرقی در داخل پایگاه و چهار موشک دیگر در مجاورت پایگاه برخورد کرد.

یک منبع افزود: ستون‌های دود در محل مشاهده می‌شد.

از زمان تشدید درگیری فلسطین و اسرائیل در اکتبر ۲۰۲۳، نیرو‌های آمریکایی و ائتلاف در عراق و سوریه بار‌ها هدف حمله موشکی و پهپاد‌هایی قرار گرفته اند که به اعتقاد واشنگتن، متعلق به گروه‌های برخوردار از پشتیبانی ایران است.

دیگر خبرها

  • حمله موشکی به پایگاه آمریکا در شرق سوریه
  • نیمی‌از کم‌ بارشی‌های اخیر کشور با بارش‌های امسال جبران شد
  • شلیک موشک از جنوب لبنان به شمال اراضی اشغالی
  • لحظه شلیک موشک‌های کروز مقاومت عراق به سمت ۲ هدف مهم در تل‌آویو
  • شلیک مستقیم پلیس آمریکا به دانشجویان
  • (ویدئو) لحظه شلیک موشک‌های کروز مقاومت عراق به سمت بئرالسبع و تل‌آویو
  • معرفی تعمیرگاه سانگ یانگ
  • انتقاد کره شمالی از تحریم‌های اخیر آمریکا علیه ایران
  • بالا گرفتن احتمال کشتن چند دانشجوی معترض توسط پلیس/ چت پلیس نیویورک: فکر کنم به یکی از دانشجوها شلیک کردیم! + فیلم و عکس
  • شلیک به مغز انقلاب اسلامی