Web Analytics Made Easy - Statcounter

این روزها زندگی آپارتمان نشینی، بشر را از گیاهان و طبیعت دور نگه داشته و گاه فرصت یا تجربه چندانی برای نگهداری از گیاهان آپارتمانی نداریم. اینجاست که فناوری با ارائه یک گلخانه داخلی رومیزی به‌نام Plantee به کمک شما آمده است.

 پیش از این نیز دنیای فناوری گلخانه‌هایی همچون iHarvest, Rotofarm و Click & Grow 25 را به بازار ارائه داده بود، ولی این گلخانه‌ها تنها مختص پرورش سبزیجات بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این درحالی است که با کمک Plantee می‌توان گل‌های زینتی مناطق گرمسیری را  بخوبی پرورش داد و از آنها مراقبت کرد.
این گلخانه آلومینیومی دارای یک صفحه نمایش ۷ اینچی است که می‌توان از طریق آن بر سیستم کنترل داشت و نظارت کرد. این سیستم همچنین زمان آبیاری، کوددهی و... را نیز اعلام می‌کند تا گیاه تشنه نماند و نیازهای تغذیه‌ای آن برطرف شود.
در این گلخانه تعدادی لامپ ال ای دی Osram Duris نیز برای تأمین روشنایی به کار رفته و از آنجا که تعدادی سنسور دارد می‌تواند میزان دما و رطوبت خاک را بخوبی اندازه‌گیری کند و در صورت نیاز از مخزنی که در اختیار دارد، آب برداشت کند. به این ترتیب حتی اگر مدتی هم در خانه نباشید نگرانی بابت گیاهان خود ندارید تنها کافی است مخزن را پر کنید و راهی سفر شوید تا این گلخانه فناورانه بقیه کارها را انجام دهد. در Plantee می‌توان ارکیده، بونسای، توت فرنگی، فلفل قرمز، ساکولنت‌ها و سبزیجات را پرورش داد. در این گلخانه چرخه نور و تاریکی هم بخوبی رعایت می‌شود تا گیاه نور کافی دریافت کند.
این گلخانه همراه با یک اپ ارائه می‌شود و اکنون در سایت «کیک استارتر» به همراه یک بسته خاک، بذر و کود با بهای ۸۹۹دلار در حال پیش فروش است، اگر همه چیز بخوبی پیش برود این گلخانه در فوریه /مارس ۲۰۲۲ راهی بازار خواهد شد.

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۵۱۹۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت موز گلخانه‌ای در شهرستان داراب


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان داراب گفت: برای نخستین بار گلخانه‌ای به سطح ۳۸۰ متر مربع با ۱۰۳ درخت موز در شهرستان داراب ایجاد شد.
وی افزود: تاکنون ۶ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم موز از این گلخانه برداشت شده است.
فتحی گفت: تغییر الگوی کشت و اجرای کشت گلخانه‌ای یکی از مهم‌ترین سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دولت در بخش کشاورزی است که شرایط را برای حرکت به سمت کشاورزی پیشرفته و علمی فراهم می‌کند.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان داراب بیان کرد: کشاورزی در محیط گلخانه، علاوه بر آن که اثربخشی مستقیم بر مبارزه با آفات و امراض گیاهی دارد، در مدیریت مصرف آب هم نقش به‌سزایی داشته و برای شهرستانی چون داراب که با کمبود منابع آبی همراه است، بهترین روش برای استفاه مناسب از منابع آبی موجود خواهد بود.

دیگر خبرها

  • سؤالات امتحانات نهایی با هدف ارزشیابی یادگیری طراحی می‌شود
  • ارزیابی هوشمندسازی صنعت نفت با تولیدات فناورانه
  • برداشت موز گلخانه‌ای در شهرستان داراب
  • التیام سریع زخم پای دیابتی با استفاده روزانه از یک محصول فناورانه ایرانی در منزل
  • مقابله فناورانه با چالش‌های استارت‌آپی/ کسب‌وکارهای نو در رشته‌های روانشناسی و مامایی ایجاد شد
  • بومی‌سازی دستگاه مورد نیاز گلخانه‌های صنعتی
  • تولید و اجرای انواع پارتیشن اداری مدرن
  • در چه سنی می‌توان یک فرد را «پیر» دانست؟
  • تحریر زندگی شهدای کودک و نوجوان حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان
  • رونق تولید و اشتغال‌زایی؛ ثمره سرمایه‌گذاری خطرپذیر شرکت صنایع پیشرفته رضوی در پروژه‌های فناورانه