Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: محبت و اظهار ارادت به پیشگاه اهل بیت (ع) همواره یکی از ارکان وحدت و همبستگی میان مسلمانان بوده است. فرق هم نمی‌کند اهل کدام مذهب اسلامی باشیم، در هر حال به گونه‌ای عشق و محبت خود را نسب به ساحت فرزندان گرامی پیامبر (ص) و امامان پاک و مطهر نشان می‌دهیم.

در ایران اسلامی کمتر شاعری با هر نگاه مذهبی پیدا می‌شود که شعری در وصف ائمه (ع) نگفته باشد و یا کمتر هنرمندی را می‌توان دید که با مدد گرفتن از هنر خویش عرض ارادتی به بزرگان دین و فرزندان پیامبر گرامی اسلام نداشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ایران و البته در خراسان‌بزرگ بزرگان دین یکی از محورهای همدلی بین مردم بوده و دل‌ها را به هم نزدیک‌تر می‌کنند.

سجاد سرو احمدی یکی از جوانان هنرمند اهل سنت کشورمان است که با مدد گرفتن از هنر و ذوق ادبی خویش توانسته محبتش را نسبت به ساحت اهل بیت (ع) به ویژه امام علی (ع) و همچنین تعلق خاطر خود به حادثه عظیم عاشورا را نشان دهد.

هنر رساترین ترجمه احساس است

سجاد سرو احمدی جوان ۲۵ ساله هنرمند که دوران دانشجویی خود در رشته پرستاری را مهمان مردم بیرجند بوده است، در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: از همان ابتدا در کنار تحصیل به هنر نیز علاقه داشتم چرا که هنر رساترین ترجمه احساس است.

وی که در زمینه سیاه قلم و طراحی و ساخت تابلوهای معرق فعالیت می‌کند، بیان‌کرد: همچنین اهل شعر گفتن در حوزه‌های مختلف نیز هستم که بیشتر بر وزن مثنوی است و گاهی شعر آزاد نیمایی نیز می‌گویم.

رویایی شیرین زمینه ساز شروع کار تابلوی ندای حق

این جوان هنرمند و شاعر که تاکنون ۲۰۰ شعر سروده است، ادامه‌داد: در حوزه شعر، اشعاری با محوریت موضوعات مذهبی دارم که یک نمونه آن شعر «کاروان عاشقان» در وصف محرم و عاشورا و واقعه کربلا است.

وی درباره تابلوی معرق «ندای حق» و چرایی کشیده شدن و طراحی آن اظهار کرد: قبل از شروع به کار این تابلو رویاهای بسیار شیرین معنوی به ویژه در نزدیکی‌های اذان صبح می‌دیدم که مقدمه و پیش زمینه‌ای برای آماده کردن این تابلو بود.

این جوان هنرمند با بیان اینکه در نهایت تصمیم گرفتم این رویاها را در قالب یک کار هنری در بیاورم، بیان‌کرد: دوست داشتم که کار خلاقانه و بی بدیلی باشد و در نهایت تصمیم گرفتم تابلویی در مورد زندگانی امیرالمؤمنین علی بن ابیطالب از ابتدای تولد تا شهادت با استفاده از عکس‌های معرق بسازم.

توضیحی درباره تابلوی ندای حق

سرو احمدی گفت: نوار دور کار که تمام شد از واقعه غدیر شروع کردم که مورد اتفاق همه مسلمانان است و آن را به تصویر کشیدم و پایین کار به نوعی تصویرکعبه مکرمه بود که شکافی در آن قرار داشت که تولد حضرت را نشان می‌داد.

وی گفت: کندن درب قلعه خیبر توسط حضرت علی (ع)، صدقه دادن انگشتر به نیازمند در هنگام نماز توسط حضرت، اشک ریختن حضرت سر چاه آب در نخلستان، شهادت ایشان و … نیز در این تابلو به تصویر کشیده شده است.

این شاعر و هنرمند محب اهل بیت (ع) با بیان اینکه تابلوی ندای حق دو طرفه است، اظهار کرد: در طرف دیگر تابلویی در مورد اولاد حضرت محمد (ص) و مولا علی (ع) و واقعه عاشورا کار کردم.

سرو احمدی با اشاره به اینکه کار پنج هزار برش داشت، گفت: در قسمت واقعه عاشورا و به عبارتی روی دیگر تابلوی ندای حق جلوه‌هایی از امام حسین (ع)، حضرت ابوالفضل العباس، حضرت زینب کبری، حضرت علی اصغر، حضرت علی اکبر، جناب قاسم، حضرت مسلم بن عقیل، حضرت امام سجاد (ع) و حضرت رقیه را به تصویر کشیدم.

نمادهای زیبا در یک کار هنری

وی با بیان اینکه در وسط تابلو «جمله جانم به فدای حسین» به صورت معرق قرار دارد، افزود: در همین تابلو بر روی پرچم امام حسین (ع) جمله «لا الله الا الله» قرار دارد که نشان می‌دهد راه و مسیر امام، مسیر حق و الهی بوده و ایشان فدای معبود شدند.

جوان هنرمند و خوش ذوق محب اهل بیت (ع) گفت: برای کار از چوب درختانی چون درخت عناب و گردو و … استفاده کردم که به شدت چوب سختی در هنر معرق است و کار نیز حدود هشت ماه زمان برد.

تمام مراحل کار را با وضو انجام دادم

وی با بیان اینکه تمام مراحل کار را با وضو انجام می‌دادم تا قداست کار حفظ شود، اظهار کرد: روزی به شدت از کار خسته شدم و حتی چوب‌ها را جمع کردم اما همان شب رؤیای بسیار عجیبی دیدم که موجب شد مجدد به ادامه کار تشویق شوم.

سرو احمدی با تأکید بر اینکه این کار معرق را بیشتر برای دل خودم انجام دادم و امیدواریم مورد قبول حق قرار گیرد، گفت: دوست دارم تابلوی ندای حق را شخصاً به دست مقام معظم رهبری برسانم.

این جوان هنرمند با اشاره به اینکه به مناسبت هفته وحدت نیز یک تابلوی سیاه قلم کشیده است، اظهار کرد: دوست داشتم این کار را به صورت معرق دربیاورم ولی به علت کمبود فرصت به زمان دیگری موکول کردم.

می‌خواهم یکدلی ایرانیان را با کارهای هنری‌ام نشان دهم

وی با تأکید بر اینکه دوست دارم وحدت و همدلی بین مسلمانان به ویژه در ایران را با کارهای هنری خودم نشانم دهم، بیان‌کرد: تمایل داریم به کسانی که دشمن ما هستند این نکته را القا کنم که ما در ایران زیر یک پرچم با وحدت کامل زندگی می‌کنیم و سنی و شیعه یک دل و برادر هستند.

این جوان شاعر و هنرمند برجسته یادآور شد که امیدوارم محبت، برادری و همدلی بین مسلمانان به ویژه در کشورم ایران هر روز قوی‌تر از قبل شود چرا که ما برادر و مسلمان هستیم و مشترکات زیادی در بین ما وجود دارد.

کد خبر 5332835

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری وحدت اسلامی هنر دینی اهل سنت ویروس کرونا هفته وحدت بوشهر آمار کرونا واکسن کرونا گرگان کرمانشاه لیگ برتر فوتبال ایران ایلام واکسیناسیون کرونا شیوع کرونا زمین لرزه همدان زلزله جوان هنرمند سرو احمدی اهل بیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۵۲۱۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای تمدید قرارداد اوسمار ویرا با پرسپولیس؛ سه برابر می‌خواهم!

باشگاه پرسپولیس دنبال تخفیف از سرمربی برزیلی برای تمدید قرارداد است.

طرفداری | باشگاه پرسپولیس پس از تفاهم اولیه شفاهی رضا درویش مدیرعامل با اوسمار ویه‌را سرمربی برزیلی سرخپوشان پایتخت در حال تنظیم قرارداد جدید برای تمدید است.

به نقل از مهر، درویش با ارسال این قرارداد به واحد حقوقی خواستار بررسی آنها و همچنین تعیین مبلغ قابل توجیه برای حفظ مرد برزیلی شده است. طبق توافق باشگاه پرسپولیس و اوسمار ویه‌را، پس از انتخاب این مربی به‌عنوان سرمربی جدید سرخپوشان، یک متمم جدید به قرارداد او اضافه شد که طی آن مبلغ پایه قرارداد ۱۶۰ هزار دلاری اوسمار بدون تغییر باقی ماند، اما آپشن‌های جدیدی به قرارداد این مربی برزیلی اضافه شده است.

بر اساس این آپشن‌ها در صورت قهرمانی پرسپولیس در هر یک از جام‌ها مبلغ ۴۰ هزار دلار، برای هر برد بیرون از خانه هزار دلار و برای هر برد خانگی ۵۰۰ دلار به‌عنوان پاداش به اوسمار ویه را تعلق خواهد گرفت.

حالا باشگاه پرسپولیس در نظر دارد کمتر از ۳۰۰ هزار دلار برای فصل آینده در اختیار ویه‌را قرار دهد اما ویه‌را بعید است با این رقم موفقت کند و پیش بینی ۵۰۰ هزار دلاری بابت ادامه حضورش در تیم را دارد.

حال باید منتظر ماند و دید آیا پرسپولیس بدون هیچ ملاحظه‌ای قرارداد مربی برزیلی را تمدید می‌کند یا در اجرای ان تعلل کرده و منتظر نتیجه او در باقیمانده بازی‌های فصل جاری لیگ برتر خواهد بود.

از دست ندهید ????????????????????????

محمد مورایس؛ نام جدید سرمربی سپاهان؟ هالند، خیلی پیشرفت کردی و در سطح چمپیونشیپ شدی! واکنش هوادار تاتنهام بعد از کری‌خوانی نافرجام برای رایس (فیلم) بنر توهین‌آمیز بازیکن اینتر علیه ستاره میلان 

دیگر خبرها

  • نصب بیش از ٥٠ تابلوی دو زبانه راهنمای گردشگری در روستای پالنگان
  • روز عشق ۱۴۰۳ + تاریخچه و پوستر Global Love Day
  • ماجرای تمدید قرارداد اوسمار ویرا با پرسپولیس؛ سه برابر می‌خواهم!
  • آردا گولر: رئال مادرید گفت که من وارث لوکا مودریچ خواهم بود
  • آنتونی: رقم انتقالم به منچستریونایتد تاثیری روی عملکرد من ندارد
  • هیچ مسئولی نمی‌تواند طلبکار رشته کشتی باشد / نمی‌خواهم نفر اول تیم ملی باشم!
  • ژاوی: می‌خواهم قرارداد روبرتو تمدید شود/ جاه‌طلبی زیادی دارم
  • ستاره اینتر احترام میلانی‌ها را نگه می‌دارد
  • درخواست اسرای صهیونیست از نتانیاهو درباره پذیرش توافق آتش بس
  • فال حافظ امروز یک‌شنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ با معنی و تفسیر