Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@20:38:44 GMT

نیمی از زنان در ۶۰ سالگی پوکی استخوان می‌گیرند

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۵۲۳۷۴

نیمی از زنان در ۶۰ سالگی پوکی استخوان می‌گیرند

ایسنا/بوشهر مدیر گروه پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر معاونت بهداشتی گفت: مطالعات نشان می دهد در سن ۶۰ سالگی نیمی از خانم‌ها دچار کاهش توده استخوانی یا پوکی استخوان هستند.

راضیه حاجیونی به مناسبت روز جهانی پوکی استخوان اظهار کرد : خطر ابتلا به پوکی استخوان با بالا رفتن سن افزایش می‌یابد. مطالعات نشان می دهد در سن ۶۰ سالگی نیمی از خانم‌ها دچار کاهش توده استخوانی یا پوکی استخوان هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه شکستگی مهم‌ترین عارضه پوکی استخوان در سنین بالا است گفت: شکستگی ناشی از پوکی استخوان با صدمات ناچیز مانند افتادن از حالت ایستاده نیز رخ می‌دهد.

مدیر گروه پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر معاونت بهداشتی گفت: شکستگیِ مهره‌ای می‌تواند بدون افتادن یا آسیب خاص حتی طی فعالیت‌های معمول روزانه رخ دهد. شکستگی‌های مرتبط با پوکی استخوان اغلب منجر به درد، ناتوانی و کاهش کیفیت زندگی می‌شود.

دکتر حاجیونی بیان کرد: شکستگی لگن از جدی‌ترین عواقب پوکی استخوان بوده که در موارد زیادی منجر به از دست رفتن استقلال فرد و سال‌های مفید زندگی می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه تشخیص به موقع پوکی استخوان از اهمیت بسزایی برخوردار است تاکید کرد: تشخیص به موقع به ویژه اگر در صورت صلاحدید پزشک با درمان و پیگیری دستورات درمانی همراه باشد می‌تواند موجب کاهش احتمال شکستگی، کاهش هزینه‌های اقتصادی خانواده و سیستم بهداشتی، کاهش احتمال وابستگی و از بین رفتن استقلال فرد و همچنین کاهش مرگ و میر در افراد در معرض خطر شود.

مدیر گروه پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر معاونت بهداشتی تصریح کرد: انجام معاینه بالینی و گرفتن شرح حال و بررسی عوامل خطر ابتلا به پوکی استخوان در تمامی خانم‌های بالای ۵۰ سال و مردان بالای ۷۰ سال توصیه می‌شود.

حاجیونی با بیان اینکه می‌توان با اصلاح سبک زندگی از بروز پوکی استخوان پیشگیری کرده و یا در صورت ابتلا از عوارض آن جلوگیری کرد افزود: اقداماتی نظیر داشتن تغذیه مناسب و انجام مداوم ورزش به حفظ قدرت استخوانی و جلوگیری از شکستگی‌های آینده می‌انجامد.

وی عنوان کرد: در صورت تجویز پزشک مصرف مکمل‌های کلسیم و ویتامین دی می‌تواند به بهبود وضعیت استخوان‌ها کمک کند. همچنین برای کاهش خطر ابتلا به پوکی استخوان و از بین بردن خطرات بالقوه مواجهه با شکستگی لازم است از مصرف سیگار اجتناب کرد.

حاجیونی خاطرنشان کرد: این سبک زندگی "استخوان سالم"  نه فقط در افراد مبتلا به کاهش توده استخوانی و  بیماران مبتلا به پوکی استخوان بلکه برای همه مهم است.

اهمیت پوکی استخوان به حدی است که سازمان بهداشت جهانی WHO روز ۲۰ اکتبر (۲۸ مهرماه)  را به عنوان روز جهانی پوکی استخوان ( استئوپروز) نامگذاری کرده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: پوکی استخوان پوکی استخوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۵۲۳۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس| استایل خاص نانسی عجرم در لس‌آنجلس

آفتاب‌‌نیوز :

عکسی از استایل خاص و نوجوان‌پسند نانسی عجرم در لس‌آنجلس پربازدید شده است.

نانسی عجرم (زادهٔ ۱۶ مه ۱۹۸۳ در اشرفیه) خواننده مشهور موسیقی پاپ لبنان و سفیر حسن نیت یونیسف است که از ۸ سالگی وارد جهان خوانندگی شد و با حمایت‌های پدرش اولین آلبوم استودیویی خود را در ۱۵ سالگی منتشر کرد.

منبع: سایت برترینها

دیگر خبرها

  • پایان فصل صید در گلستان؛ صید بیش از ۱۲۰۰ تُن انواع ماهیان استخوانی
  • فرونشست زمین و شکستگی لوله آب در خیابان علامه مجلسی
  • (ویدئو) جشن تولد ۴۱ سالگی افسانه پاکرو
  • عکس| استایل خاص نانسی عجرم در لس‌آنجلس
  • نیمی از پرونده‌های قضایی گرمسار الکترونیکی شد
  • مصرف بیش از اندازه قهوه عجب بلایی سرتان می‌آورد
  • فقط نیمی از پسماند پزشکی هرمزگان اصولی دفع می‌شود
  • پنالتی عبدالکریم حسن، هر دو دست گلر پرسپولیس را شکست!
  • تیم فوتسال افغانستان نیمی از راه جام جهانی را طی کرد
  • بهترین ساعت برای مصرف ویتامین D صبح است یا شب؟