Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، نشست مسکو با حضور نمایندگانی از 10 کشور مختلف از جمله هیأتی از دولت موقت طالبان در افغانستان برگزار شد.

در این نشست هیأتی ترکمنستان به ریاست «وفا خواجه یف» معاون وزیر خارجه ترکمنستان شرکت کرد.

در چارچوب این نشست «سرگئی لاوروف»  وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه نیز سخنرانی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در جریان گفت و گوی چند جانبه کنونی، شرکت کنندگان موضوعاتی مانند تجمیع تلاش‌های جامعه بین المللی برای جلوگیری از بحران انسانی در افغانستان و همچنین تضمین شرایط فراگیر برای توسعه در این کشور را مورد بررسی قرار دادند.

رئیس هیأتی ترکمنستان طی سخنرانی خود خاطرنشان کرد که جلسات منظم در چنین قالب‌هایی به توسعه رویکردهای جدید و تصمیمات تلفیقی با هدف اطمینان از ثبات در خاک این کشور کمک می‌کند.

در این زمینه، اقدام برای تشدید تماس‌های دو جانبه و چند جانبه با طرف افغان برای بحث، تبادل نظر و در نهایت راه حل فوری برای تعامل بیان شد.

همچنین در این نشست، توجه ویژه‌ای به امکان توسعه رویکرد قابل قبول برای همکاری متقابل با سازمان‌های بین المللی و موسسات مالی در زمینه مشارکت آنها در اجرای کریدورهای انرژی، ترانسپورتی و صنعتی فرا افغان انجام شد.

خواجه یف خاطرنشان کرد ترکمنستان به عنوان یک کشور همسایه بسیار به ثبات و امنیت سیاسی افغانستان، رفاه و وحدت مردم افغانستان، حل مناقشات از طریق مسالمت آمیز و سیاسی و دیپلماتیک علاقه مند است.

انتهای پیام/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: ترکمنستان مسکو طالبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۵۲۵۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افغانستان در اقتصاد و سیاست رو به پیشرفت است

مولوی ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان در رابطه به سفر شماری زیادی از نمایندگان دیپلماتیک و هیئت‌های خارجی به افغانستان گفت: افغانستان هم از نگاه سیاسی و هم از نگاه اقتصادی گام‌های صعودی بر می‌دارد.

مجاهد در صفحه‌ ایکس خود نوشته است «در این اواخر پایتخت کشور شاهد سفر شمار زیادی از نمایندگان دیپلماتیک و هیئت‌‌های خارجی است. در این میان، دید و بازدید معاون سازمان همکاری‌های اسلامی و هیئت همراه اش و دیپلماتان کشورهای روسیه، مالیزیا، قزاقستان، ترکمنستان و اتحادیه اروپا با مقامات طالبان قابل توجه است.»

وی افزوده است اشتراک هیئت افغانی تحت ریاست ملا حمیدالله آخندزاده، سرپرست وزارت ترانسپورت و هوانوردی در یک نشست مهم در شهر ترمذ ازبکستان، نمایانگر آنست که طالبان در سطح گسترده پذیرفته شده و مناسبات با آن تامین بوده و رفت و آمدها وجود دارد.

به گفته‌ی وی؛ روابط یادشده با گذشت هر روز در حال گسترش است و بر موثریت آن افزوده می‌شود.

  به باور او؛ این تلاش‌‌ها برفعالیت دستگاه دیپلماسی و در عموم به تأمین مناسبات همه جانبه طالبان دلالت می‌کند، همچنین این دیدارها، نشست‌ها و رفت وآمدهای مهم نتایج خوب در عرصه اقتصادی برای افغانستان در قبال دارد.

مولوی ذبیح الله مجاهد بیان داشته است «برداشت بعضی‌ها که افغانستان دیگر منزوی و اقتصادش درحال خراب شدن است و مناسبات آن با کشورها تأمین شده نمی‌تواند، نادرستی اینها ثابت شد. اکنون معلوم شد که افغانستان هم ازنگاه سیاسی و هم از منظر اقتصادی گام های صعودی بر می دارد و این تلاش ها بیشتر گردیده و تسریع خواهد شد.»

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • تور منطقه‌ای «جان بس» برای رایزنی درباره افغانستان
  • افغانستان در اقتصاد و سیاست رو به پیشرفت است
  • نشست دوجانبه طالبان و هیأت ترکمنستانی
  • طالبان به دنبال دانش خودروسازی
  • اظهارنظر مجاهد درباره سفرهای مقامات متعدد سیاسی به کابل
  • ۶ مرزبان ایرانی بازداشت شده توسط طالبان آزاد شدند
  • تحریم های آمریکا ظالمانه است
  • رایزنی معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان با هیات دیپلماتیک ایران
  • رایزنی معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان با کاظمی قمی
  • ایجاد مسیر ریلی جدید؛ محور دیدار مقامات افغانستان و قزاقستان