Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-30@15:47:43 GMT

آخر هفته به کدام نمایشگاه‌های هنری برویم؟

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۵۲۷۴۶

آخر هفته به کدام نمایشگاه‌های هنری برویم؟

گالری‌ها در روزهایی که تهران از وضعیت قرمز خارج شده است، با تعیین وقت قبلی امکان بازدید از نمایشگاه‌های هنری انفرادی و جمعی را برای دوستداران هنر فراهم کرده‌اند.

 

آنچه در ادامه می‌خوانید گزارشی است از نمایشگاه‌هایی که در روزهای پایانی هفته امکان بازدید از آن‌ها فراهم است.

یک انتظار قدیمی
«یک انتظار قدیمی» نمایشگاه انفرادی قاسم محمدی است که در گالری هما به نشانی خیابان کریم خان زند، خیابان سنایی، کوچه چهارم غربی، پلاک۸ در حال برگزاری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نمایشگاه که تا دوم آبان ماه ادامه دارد، همه روزه از ساعت ۱۶ الی ۲۰ پذیرای بازدیدکنندگان است.
شماره تلفن هماهنگی: ۸۸۸۶۳۵۹۶

کوای تیسم
«کوای تیسم» نمایشگاه انفرادی نقاشی سلیم صالحی است که در گالری ایرانشهر به نشانی خیابان کریم خان زند، خیابان شهید عضدی، خیابان سپند در حال برگزاری است. این نمایشگاه همچنین تا تاریخ دهم آبان ادامه دارد و همه روزه به جز روزهای شنبه از ساعت ۱۶ الی ۲۰ پذیرای بازدیدکنندگان است.
در بیانیه این نمایشگاه چنین آمده است: «کوای تیسم عنوان مجموعه‌ای است که سلیم صالحی طی پروژه‌ای دو ساله در همکاری با گالری ایرانشهر تهیه کرده است. نگاهی ساده و انتزاعی به فرم و رنگ و خلق جهانی متفاوت از حیوانات ابزار محور دست بشر که در ذهن هنرمند شکل گرفته‌اند. در این مجموعه گیجی مرغ، غرور خروس، جست خرگوش، تیزی بز، فربهی گوسفند، حیرانی شتر مرغ، چموشی اسب و مکر روباه به ساده‌ترین شکل در نوعی از سکوت و بهت به تصویر کشیده شده است. دیدن دنیای متفاوت از فرم و احساس و خلوص رفتاری حیوانات و آنالیز آن‌ها به یکی از ویژگی‌های آثار هنرمند تبدیل شده است که نشان از درک عمیق او از فیگور و رفتار حیوانات دارد. به گفته سلیم، غایت هر هنرمند، خلق جهان نامحسوس ذهن خود، در قالب جهان محسوس است.»
شماره تلفن هماهنگی: ۸۶۰۳۶۹۴۴


درون
نمایشگاه انفرادی «درون» به نمایش آثار اوریا محمودی اختصاص دارد و در گالری والی به نشانی میدان ونک، خیابان شهید خدامی در حال برگزاری است. این نمایشگاه انفرادی که تا تاریخ چهارم آبان ماه ادامه دارد، همه روزه به جز روزهای شنبه از ساعت ۱۶ الی ۲۰ پذیرای بازدیدکنندگان است.
شماره تلفن هماهنگی: ۸۸۰۴۷۶۹۸

 


وادی شناخت
«وادی شناخت» نام نمایشگاه انفرادی رنه صاحب است که در گالری پروژه‌های آران در حال برگزاری است. این نمایشگاه که تاریخ هفتم آبان ماه ادامه دارد، همه روزه به جز روزهای شنبه و یکشنبه پذیرای بازدیدکنندگان است.
در بیانیه این نمایشگاه انفرادی چنین آمده است: «در حرکت بین انتزاع و پیکرها و در کنار فرم‌های آزاد، نقاشی‌های متراکم و رنگارنگ رنه صاحب به ناخودآگاه او اشاره دارند. رهایی، در پی سفری در دره‌ای ناشناخته و بدوی. در وادی که ضمیر درونی او هویدا می‌شود. در طلب شناخت و آگاهی، که نهایتا به آن دست پیدا می‌کند. او به صورت شهودی و با استفاده از ضربه‌های قلموی پویا و پرجنب و جوش کار می‌کند. این نقاشی‌های ارگانیک و الهام گرفته از طبیعت شبیه مطالعات گیاه شناسی هستند، دنیایی به غایت سرسبز و زنده با زمینه‌های رنگی روان که حلقه‌های اشکال گل‌ها و فرم‌های بیومورفیک در آن‌ها، به ضرب قلم هنرمند برجسته شده‌اند. چشم اندازهایی که باستانی به نظر می‌رسند به این معنا که شبیه به آغاز جهان طبیعی هستند. هنرمند از زبان استعاره استفاده می‌کند و همزمان حوادث و نگرانی‌های روزانه خود را در کنار مفاهیمی برگرفته از ضرب المثل‌های طنز آمیز زبان غنی ما، در نقاشی‌ها جا می‌دهد.»
شماره تلفن هماهنگی: ۶۶۷۰۷۹۷۵

 

تاریکی معلق روز
«تاریکی معلق روز» نام نمایشگاه انفرادی سوگل امیاری است که در گالری شکوه به نشانی فرمانیه، بلوار شهید اندرزگو، خیابان سلیمی شمالی، کوچه امیر نوری در حال برگزاری است. این نمایشگاه که تا تاریخ چهارم آبان ماه ادامه دارد، همه روزه به جز روزهای پنجشنبه و تعطیلات رسمی از ساعت ۱۶ الی ۲۰ پذیرای بازدیدکنندگان است.
شماره تلفن هماهنگی: ۲۲۶۷۰۷۲۶

 


راویانگی
«راویانگی» نام نمایشگاه گروهی‌ای است که در گالری شیدایی به نشانی میدان هفتم تیر، میدان بهار شیراز، روبروی موزه عکاسخانه شهر در حال برگزاری است. این نمایشگاه که به نمایش آثار هنرمندانی مثل مرضیه باقری، دنیا رستمی، شکوفه کریمی و نیلوفر محمدی اختصاص دارد، تا تاریخ چهاردهم آبان ماه برپاست و همه روزه به جز روزهای شنبه از ساعت ۱۶ الی ۲۰ پذیرای بازدیدکنندگان است.
شماره تلفن هماهنگی: ۸۸۸۱۵۵۳۹

 

چریکه خاموش
نمایشگاه انفرادی «چریکه خاموش» که به نمایش آثار پیمان رحیمی‌زاده اختصاص دارد، در گالری مژده به نشانی سعادت آباد، خیابان علامه شمالی، خیابان ۱۸شرقی، در حال برگزاری است. این نمایشگاه همچنین تا تاریخ چهارم آبان ماه ادامه دارد و همه روزه به جز روزهای شنبه از ساعت ۱۶ الی ۲۰ پذیرای بازدیدکنندگان است.
شماره تلفن هماهنگی: ۲۲۰۶۷۴۴۲

 

اینجا تهران است
«اینجا تهران است» نام نمایشگاه گروهی‌ای است که در گالری جاوید به نشانی میدان فاطمی، خیابان جویبار، خیابان زرتشت غربی، کوچه یزدان در حال برگزاری است. این نمایشگاه که تا تاریخ سی‌ام مهر ماه ادامه دارد، همه روزه به جز روزهای یکشنبه از ساعت ۱۶ الی ۲۰ پذیرای بازدیدکنندگان است.
شماره تلفن هماهنگی: ۸۸۹۳۴۱۳۴


زنده باد کارخانه
«زنده باد کارخانه» نام نمایشگاه انفرادی عکس، فیلم و ویدیوئی است که در ساختمان کندوان به نشانی خیابان حافظ، خیابان غزالی در حال برگزاری است. این نمایشگاه که به نمایش آثار آیدین باقری اختصاص دارد، تا تاریخ سی‌ام مهر ماه ادامه دارد و همه روزه از ساعت ۱۶ الی ۲۰ پذیرای بازدیدکنندگان است.
شماره تلفن هماهنگی: ۶۶۷۲۱۸۶۴

 

غنائم طبیعی
«غنئم طبیعی» نام نمایشگاه انفرادی عکس و طراحی است که در گالری اُ به نشانی خیابان سنایی، خیابان شاهین، در حال برگزاری است. این نمایشگاه که به نمایش آثار محمد حسن‌زاده اختصاص دارد، همه روزه به جز روزهای شنبه و یکشنبه از ساعت ۱۶ الی ۲۱ پذیرای بازدیدکنندگان است.
شماره تلفن هماهنگی: ۸۸۳۲۴۸۲۸

 


فرم نامشخص
نمایشگاه انفرادی نقاشی «فرم نامشخص» که به نمایش آثار الهام یزدانیان اختصاص دارد، در گالری اُ به نشانی خیابان سنایی، خیابان شاهین در حال برگزاری است. این نمایشگاه که تا تاریخ سوم آبان ماه ادامه دارد، همه روزه از ساعت ۱۶ الی ۲۱ پذیرای بازدیدکنندگان است.
شماره تلفن هماهنگی: ۸۸۳۲۴۸۲۸

 

جنگل جاری
«جنگل جاری» نمایشگاه انفرادی نقاشی سارا احمدی است که در گالری دلگشا به نشانی خیابان مفتح جنوبی، خیابان سمیه، نبش رامسر در حال برگزاری است. این نمایشگاه همچنین تا تاریخ شانزدهم آبان ماه ادامه دارد و همه روزه به جز روزهای شنبه از ساعت ۱۶ الی ۲۰ پذیرای بازدیدکنندگان است.
شماره تلفن هماهنگی: ۸۸۸۶۵۳۰۱

 


نمایشگاه گروهی پاییزه
«نمایشگاه گروهی پاییزه» در گالری ماه به نشانی خیابان آفریقا، بلوار گلستان در حال برگزاری است. این نمایشگاه گروهی تا تاریخ بیست و ششم آذر ماه ادامه دارد و همه روزه به جز روزهای یکشنبه از ساعت ۱۴ الی ۱۸ پذیرای بازدیدکنندگان است.
شماره تلفن هماهنگی: ۲۲۰۴۵۸۷۹

 


پروژه‌های میراث صنعتی
«پروژه‌های میراث صنعتی» نام نمایشگاه گروهی‌ای است که در کارخانه نوآوری و شتابدهی دیهیم در حال برگزاری است. این نمایشگاه گروهی که تا تاریخ بیست و هشتم آبان ماه ادامه دارد، همه روزه به جز روزهای جمعه از ساعت ۱۷ الی ۲۲ پذیرای بازدیدکنندگان است.

 

بیگم
نمایشگاه انفرادی نقاشی «بیگم» که به نمایش آثار تبسم تهم اختصاص دارد، در گالری شیرین به نشانی خیابان کریم خان زند، خیابان سنایی، کوچه سیزدهم در حال برگزاری است. این نمایشگاه که تا تاریخ دوازدهم آبان ماه ادامه دارد، همه روزه به جز روزهای دوشنبه از ساعت ۱۶ الی ۲۰ پذیرای بازدیدکنندگان است.
شماره تلفن هماهنگی: ۸۸۳۴۳۹۶۹

 


راه از چپ باریک می‌شود
«راه از چپ باریک می‌شود» نیز یکی دیگر از نمایشگاه‌های انفرادی‌ای است که در آخر این هفته میزبان بازدیدکنندگان است. این نمایشگاه در گالری عصر به نشانی میرزای شیرازی شمالی، خیابان دلاویز در حال برگزاری است و تا تاریخ سوم آبان ماه نیز ادامه داد. همچنین بازدید از این نمایشگاه انفرادی همه روزه به جز روزهای شنبه از ساعت ۱۵ الی ۲۰ امکان پذیر است.
شماره تلفن هماهنگی: ۸۸۷۱۱۵۵۳

/ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: نمایشگاه که تا تاریخ نمایشگاه انفرادی نقاشی آبان ماه ادامه شماره تلفن هماهنگی حال برگزاری نمایش آثار نشانی خیابان نمایشگاه گروهی خیابان سنایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۵۲۷۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعطیلی که به معضل مملکت بدل شد | پنجشنبه یا شنبه؛ بالاخره کدام؟

افزایش تعداد تعطیلات آخر هفته اگرچه مورد اتفاق دولت و مجلس قرار دارد اما حالا رایزنی ها و اختلاف نظرها بر سر تعیین روز آن است که در کنار جمعه، پنجشنبه تعطیل باشد یا شنبه؟

«دومین روز تعطیل آخر هفته، کدامیک باشد؟ شنبه یا پنجشنبه؟» این روزها موضوع تعطیلی دو روز آخر هفته و اینکه کدام روز در کنار جمعه تعطیل شود، بحث داغ بین مجلس و دولت شده و آخرین اظهار نظر درباره تعطیلات هفته را تا اینجای کار محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور داشته است.

براساس گزارش تسنیم، موضوع از این قرار است که دولت سیزدهم لایحه‌ای را به منظور «افزایش تعداد تعطیلات روزهای هفته» در ۷ آذر ۱۴۰۲ به مجلس ارسال کردتا نمایندگان مجلس درباره آن تصمیم بگیرند.

پس از تصویب کلیات این لایحهدر صحن مجلس، لایحه مذکور به کمیسیون اجتماعی ارجاع داده شد تا اعضای این کمیسیون تصمیم بگیرند که چه روزی در کنار جمعه ها به عنوان تعطیلات هفتگی وارد تقویم کشور شود.

کمیسیون اجتماعی مجلس: پنجشنبه‌ها تعطیل شود

در حالیکه اغلب نمایندگان مجلس، «روز شنبه» را برای تعطیلات آخر هفته مناسب‌تر می‌دانستند، کمیسیون اجتماعی «روز پنجشنبه» را مصوب کرد،اما بعد از بازخوردهای بیرونی، مجلس تصمیم برای انتخاب روز تعطیل را به دولت واگذار کرد و همین موضوع، انتقاد معاون پارلمانی دولت از مجلس شد.

دولت: پنجشنبه‌ها تعطیل شود

محمد حسینی با بیان اینکه دولت با تعطیلی پنجشنبه‌ها موافق است، از مجلس بابت واگذار کردن تعیین روز تعطیل به دولت انتقاد کرد و گفت: انتظار این است که نمایندگان مجلس بر روی نظرات خود باقی بمانند.

در همین باره، علی بابایی کارنامی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفته است که چون دولت در لایحه خودش هیچ اشاره‌ای به روز خاصی نکرده، پس در حقیقت انتخاب تعطیل شدن یک روز (به غیر از جمعه) را مجلس به دولت واگذار کرده است.

وزارت خارجه: شنبه‌ها تعطیل شود

با این حال، به نظر می‌رسد در خود دولت نیز اتفاق نظری در این باره وجود ندارد. روز گذشته خبری مبنی بر موافقت وزارت امور خارجه با تعطیلی شنبه‌ها در رسانه‌ها منتشر شد و این وزارتخانه تأکید داشت که «در راستای حمایت از فعالان اقتصادی بخش‌خصوصی» با تعطیلی شنبه به جای پنجشنبه موافق است و در واقع «با هدف بهبود شرایط اقتصادی کشور» تعطیلی شنبه را به دولت پیشنهاد داده است.

بهادری جهرمی: کارشناسان نظر بدهند

همچنین علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت طی سخنانی گفته بود که پیشنهاد دولت این است که ضمن افزایش تعطیلات هفته به دو روز، انتخاب این روزها در اختیار نظرات کارشناسی بخش‌های مختلف قرار گیرد.

وی اظهار داشت: حتی برخی از مسئولان دولتی می‌گویند روز دوم باید متغیر باشد یعنی هر موقع دولت صلاح دانست، بر اساس شرایط، یک روز را تعطیل کند.

ذهنیت اشتباه درباره تعداد روزهای تعطیلی ایران

ناگفته نماند که برخی از کارشناسان اساساً با تعطیلی دو روز در هفته مخالف هستند و معتقدند این امر برای مثال موجب افزایش میزان سوخت مصرفی در کشور می‌شود.

این در حالی است که طبق گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس، متوسط تعطیلات آخر هفته و تعطیلات مناسبتی در اکثر کشورهای جهان بین ۱۱۰ تا ۱۲۹ روز است.

در کشور ما (با احتساب ۲۶ روز تعطیل رسمی و ۵۲ روز تعطیل روز جمعه) تعداد تعطیلات سالانه ۱۰۴ روز استکه نسبت به متوسط جهانی پایین‌تر است.

بنابراین اگر تعداد تعطیلات آخر هفته در ایران ۲ روز باشد، میزان تعطیلات سالانه، ۱۲۵ روز می‌شود که با متوسط جهانی هم همخوانی دارد.

بررسی‌های انجام شده نشان می دهد که میزان بهره وری کشورها با ساعت کار آنها نسبت معکوس دارد. به طوری که افزایش تعطیلات می‌تواند در برخی موارد از هزینه‌های اضافی بکاهد و در بسیاری از موارد نیز، با افزایش بهره‌وری نیروی کار در سایر روزهای هفته، میزان کارایی روزهای دیگر را بالا ببرد.

کشورها چه روزهایی تعطیل هستند؟

در برخی کشورها نظیر ایران، جیبوتی، نپال، مکزیک، کلمبیا، هندوستان و فیلیپین، تنها یک روز در آخر هفته (یا جمعه یا شنبه یا یکشنبه) تعطیل است.

تعطیلی روزهای پنجشنبه و جمعه هم در گذشته در کیان کشورهای اسلامی رایج بود، اما در سال های اخیر، بسیاری از کشورهای خاورمیانه (با اکثریت مسلمان) تعطیلات آخر هفته را به جمعه و شنبه تغییر دادند؛ زیرا اعتقاد بر این است که این تغییر باتوجه‌ به روزهای فعال و غیرتعطیل در بسیاری از کشورهای جهان بخصوص در زمینه اقتصادی (در این کشورها عمدتاً‌ شنبه و یکشنبه تعطیل است)، مزایای اقتصادی قابل‌توجهی را برای آنها به ارمغان می‌آورد. حتی کشوری نظیر یمن نیز تعطیلات آخر هفته «پنجشنبه و جمعه» را به تعطیلات «جمعه و شنبه» تغییر داده است.

امارات متحده عربی نیز که پیش از این، «جمعه و شنبه» را به عنوان تعطیلات آخر هفته خود داشت، در سال ۲۰۲۲ آن را به تعطیلات «شنبه و یکشنبه» بعلاوه‌ی نیم روز در روز جمعه برای اقامه نماز تغییر داد.

در مالزی، بیشتر نقاط این کشور، از جمله کوالالامپور، «شنبه و یکشنبه» را تعطیل هستند. با این حال، چند ایالت «جمعه و شنبه» را به‌عنوان آخر هفته رسمی خود حفظ می‌کنند. کشورهای دیگری نظیر تونس و مراکش نیز در روزهای «شنبه و یکشنبه» تعطیل هستند.

عربستان سعودی در سال ۲۰۱۳، تعطیلات دو روزه آخر هفته خود را از «پنجشنبه و جمعه» به «جمعه و شنبه» تغییر داد تا به هماهنگی روزهای کاری و بانکی خود با سایر نقاط جهان کمک کند. عمان، بحرین، کویت و قطر نیز تعطیلات آخر هفته خود را به «جمعه و شنبه» تغییر داده‌اند.

کشور لبنان در سال ۲۰۱۷، یک الگوی جدید مبنی ۳۵ ساعت کار در هفته را در پی گرفت و طبق تقویم این کشور، روزهای «شنبه و یکشنبه» تعطیلات آخر هفته هستند. لازم به ذکر است که لبنان به دلیل تعداد زیاد مناسبت‌های مذهبی، دارای بیشترین تعداد تعطیلات در جهان است.

حال اگر کشورما تصمیم به تعطیلی شنبه‌ها بگیرد (با احتساب تعطیلی روز جمعه)، با کشورهایی نظیر مصر، الجزایر، اردن و لیبی تعطیلات مشترک خواهد داشت.

حتی کشور عراق که اکثریت جمعیت آن‌ را شیعیان تشکیل می‌دهند نیز روزهای «جمعه و شنبه» تعطیل است.

افغانستان نیز آخرین کشور مسلمان بود که روز شنبه را جایگزین تعطیلی پنجشنبه کرد.

بنابراین اگر در ایران تصمیم به تعطیلی پنجشنبه گرفته شود، تنها کشوری در جهان خواهیم بود که این روز را تعطیل کرده است و احتمالاً این موضوع، مراودات مالی و اقتصادی ایران با دنیا را با مشکلاتی مواجه خواهد کرد چرا که تنها ۳ روز در هفته فرصت باقی می‌ماند.

دیگر خبرها

  • محدودیت‌های تردد جاده‌ای در تعطیلات ۳ روزه اعلام شد | جاده چالوس در کدام روزها یکطرفه است؟
  • اعلام ممنوعیت‌های ترافیکی جاده‌ها در تعطیلات ۳ روزه آتی/ چالوس در کدام روزها یکطرفه است؟
  • حضور اثربخش بانک رفاه کارگران در نمایشگاه ایران اکسپو
  • بیشترین و کمترین تعطیلات رسمی از آن کدام کشور است؟
  • استقبال کانون استان قزوین از برگزاری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران
  • نمایشگاه آثار هنری کنگره جهانی محمد(ص) در شورای شهر شیراز برپا شد
  • بازدید هیئت‌های تجاری قطر و ترکیه از دستاورد‌های دانش‌بنیان ایرانی
  • بازدید هیئت‌های تجاری قطر و ترکیه از دستاورد‌های صادراتی شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی
  • شگفتی هیات‌های تجاری قطر و ترکیه از توانمندی صادراتی دانش بنیانها
  • تعطیلی که به معضل مملکت بدل شد | پنجشنبه یا شنبه؛ بالاخره کدام؟