Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-08@20:30:45 GMT

حمله راکتی به پایگاه آمریکا در سوریه

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۵۲۷۶۶

حمله راکتی به پایگاه آمریکا در سوریه

پایگاه آمریکایی «التنف» در جنوب شرق سوریه در اواخر چهارشنبه شب هدف حمله راکتی قرار گرفت و این حمله به آسیب‌های جدی در این پایگاه منجر شد.

به گزارش مشرق، پایگاه آمریکایی «التنف» در جنوب شرق سوریه در اواخر چهارشنبه شب هدف حمله راکتی قرار گرفت.

در همین ارتباط نیز، کانال تلگرامی «صابرین نیوز» به نقل از برخی منابع خبر داد که در این پایگاه آمریکایی صدای انفجار به گوش رسیده و شبکه العربی نیز اعلام کرد که پهپادی ناشناس پایگاه التنف محل استقرار نیروهای ائتلاف بین‌اللملی را هدف قرار داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: هدف استراتژیک حمله به پایگاه آمریکا در تنف چیست؟

خبر حادثه در پایگاه نظامی التنف از سوی یک مقام نظامی سنتکام نیز تائید شد و این مقام آمریکایی در گفت‌وگو با شبکه اسکای نیوز اعلام کرد که حمله راکتی به پایگاه التنف صورت گرفته است.

این مقام آمریکایی درعین حال مدعی شد که هیچیک از نیروهای نظامی پایگاه مذکور مجروح نشده‌اند. منابع دیگری نیز گفته‌اند که یک پهپاد با چهار راکت پایگاه التنف در مثلث اردن، سوریه و عراق را هدف قرار داده و پس از این حمله در پایگاه التنف و مواضع نزدیک به آن، آتش شعله‌ور شده است.

جزئیات بیشتری درباره تلفات و خسارت احتمالی ناشی از این حمله در دست نیست، هرچند «المیادین» گفته است که پایگاه آمریکایی در سوریه با پنج پهپاد هدف حمله قرار گرفته و در این حمله، خوابگاه نظامیان و پادگان‌های نظامی هدف قرار گرفته‌اند و این حمله منجر به ویرانی گسترده و آتش‌سوزی شده است.

مقام‌های سوریه معتقدند که حضور آمریکا در مناطق شمالی و شمالی شرق این کشور به صورت غیرقانونی و با هدف سرقت نفت و فروش آن در خارج و حمایت از کُردها است.

در حال حاضر بخش‌های عمده‌ای از سرزمین‌های استان‌های «الحسکه»، «دیرالزور» و «الرقه» (در شمال و شمال شرق سوریه) که دارای منابع نفت و انرژی می‌باشد، تحت کنترل نیروهای دموکراتیک سوریه (کردهای سوریه) است که مورد حمایت آمریکا قرار دارند. همچنین آمریکایی‌ها در جنوب سوریه هم مرز با اردن و عراق سال‌ها است که یک پایگاه بزرگ به نام "التنف" ایجاد کرده‌اند که در آن تاکنون دهها هزار تروریست آموزش دیده و پس از تجهیز به مناطق مختلف سوریه برای اقدامات تروریستی اعزام شده‌اند و هم اکنون نیز آمریکایی‌ها پشتیبانی شمار زیادی از تروریست‌ها را از طریق همین پایگاه انجام می‌دهند.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری سابق آمریکا اواخر سال ۲۰۱۹ بود که از خروج نیروهای کشورش از سوریه خبر داده بود، اما وی سپس تحت فشارهای اعضای دولتش، گفته بود که ۹۰۰ نفر از نظامیان این کشور در سوریه باقی خواهند ماند تا سیطره آمریکا بر چاه‌های نفتی سوریه تضمین شود.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: تحولات قفقاز تحولات افغانستان سوریه منطقه التنف حمله راکتی پایگاه آمریکایی پایگاه آمریکا پایگاه التنف حمله راکتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۵۲۷۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/حملات راکتی به شهرک‌های صهیونیستی اطراف غزه

منابع خبری گزارش دادند که آژیرهای خطر در شهرک‌های صهیونیستی اطراف غزه از جمله «سدیروت» به صدا درآمده که ناشی از حملات راکتی به این شهرک‌ها از غزه است.

دریافت 960 KB

دیگر خبرها

  • سران کشورهای بزرگ به تل‌آویو رفتند تا علیه اسلام اعلام جنگ کنند
  • توقف ارسال سلاح از آمریکا به اسرائیل به دلیل اختلاف بر سر حمله به رفح
  • امیرعبداللهیان: ۲ روز قبل از عملیات وعده صادق به طرف آمریکایی هشدار دادیم
  • همه‌چیز برای یک آتش‌بس پایدار در غزه فراهم است/ قبل از عملیات «وعده صادق» هشدار دادیم اگر آمریکا اقدامی کند پاسخ ما فوری و قطعی خواهد بود/ ایران و مصر خواهان برقراری روابط دیپلماتیک هستند
  • حمله موشکی مقاومت عراق به بندر عسقلان اسرائیل/ اعلام آغاز مرحله چهارم نبرد انصارالله یمن علیه اسرائیل/ بازداشت یک نظامی آمریکا توسط روسیه/ تهدید دادگاه لاهه توسط ۱۲ سناتور آمریکایی
  • فیلم/حملات راکتی به شهرک‌های صهیونیستی اطراف غزه
  • هشدار رییس سیا درباره شراکت ایران و روسیه/ افزایش مجروحان رزمایش دریایی آمریکا به ۳۵ تن/ حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به بندر ایلات/ انهدام دو پایگاه تروریست‌ها در سوریه توسط جنگنده‌های روسیه
  • هشدار رئیس سیا درباره شراکت ایران و روسیه/ افزایش مجروحان رزمایش دریایی آمریکا به ۳۵ نفر/ حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به بندر ایلات/ انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در سوریه توسط جنگنده های روسیه
  • سوریه:آمریکا صلاحیت اظهار نظر درباره حقوق بشر را ندارد
  • روسیه این سلاح حساس آمریکایی را به ایران فرستاده