Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-28@18:43:43 GMT

مداخله خارجی مانع مسیر حل سیاسی داخلی یمن است

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۵۳۶۸۷

مداخله خارجی مانع مسیر حل سیاسی داخلی یمن است

یک رهبر انصارالله یمن، دستیابی به راه حل سیاسی بین طرف‌های یمنی را قبل از پایان دادن به مداخله ائتلاف عربی در این کشور بعید دانست.

به گزارش قدس آنلاین، ایسنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک نوشت: حسین العزی، معاون وزیر خارجه در دولت نجات ملی که از سوی گروه انصارالله تشکیل شده و رئیس اداره سیاسی و روابط خارجی این گروه در توییتر نوشت: مداخله خارجی ائتلاف عربی مانع اصلی و بزرگ در مسیر راه حل سیاسی یمنی - یمنی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

العزی خاطرنشان کرد: چشم پوشی بین‌المللی از این مساله (مداخله خارجی) یکی از مهمترین دلایل پشت پرده طولانی شدن جنگ در یمن است. او ایجاد امکان راه حل سیاسی داخلی یمن را قبل از خنثی کردن عنصر غیریمنی در داخلی کشور بعید دانست.

شروطی که انصارالله برای آتش‌بس در شهر مأرب که به منزله صحنه شدیدترین درگیری بین این گروه و نیروهای وابسته به دولت مستعفی یمن است بدین شرح هستند:

۱-حل مساله ویژه انسانی با لغو محاصره ائتلاف عربی بر ناوگان هوایی در فرودگاه صنعا که از ششم اوت ۲۰۱۶ ادامه داشته است.

۲- لغو محدودیت‌های ورود کشتی‌ها به بندر الحدیده.

این در حالی است که دولت مستعفی یمن خواستار آغاز آتش‌بس فراگیر برای رفتن به سمت مذاکرات راه حل فراگیر براساس اصول طرح شورای همکاری خلیج فارس و خروجی‌های کنفرانس گفت‌وگو و قطعنامه‌های بین‌المللی در این زمینه است؛ مساله‌ای انصارالله یمن آن را رد می‌کند و می‌گوید پرونده انسانی نباید به مساله نظامی ارتباط پیدا کند.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: انصارالله یمن حسین العزی حل سیاسی راه حل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۵۳۶۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسهیل گری برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی از وظایف مناطق آزاد است

به گزارش «تابناک» به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد اروند، احمد وحیدی ضمن اشاره به نقش مناطق آزاد در جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی، اظهار داشت: برای پویا شدن اقتصاد باید ظرفیت های بالقوه بالفعل شوند.

وی تصریح کرد: مناطق آزاد و ویژه اقتصادی می توانند تعیین کننده و پیشران بزرگ در اقتصاد کشور، باشند.

وحیدی اذعان داشت: حرکت ها و اقدامات بسیار خوب و مهمی جهت رشد اقتصادی در مناطق آزاد انجام شده که باید به صورت مستمر پیگیری شوند.

احمد وحیدی یکی از وظایف مناطق آزاد را جذب سرمایه گذاران ایرانی مقیم خارج از کشور عنوان کرد و افزود: مناطق آزاد برای اینکه بتوانند در توسعه اقتصاد اثر گذار باشند، باید موضوع محور گام بردارند.

وزیر کشور در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: در راستای مسئولیت های فرهنگی، ساخت شهرک های اربعین جهت سهولت زائرین اباعبداله الحسین(ع) باید در دستور کار مناطق آزاد قرار گیرد.

دیگر خبرها

  • استقبال تجار خارجی از محصولات کرمان در نمایشگاه ایران اکسپو ٢٠٢۴
  • بازی برای کودکان خیلی مهم است اما جایگاه ادبیات هم حفظ شود
  • بازدید خبرنگاران داخلی و خارجی از بافت تاریخی بوشهر
  • قیمت خودروهای داخلی و خارجی +جدول
  • تسهیل گری برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی از وظایف مناطق آزاد است
  • هروی: حاکمیت باید در انتخابات ۱۴۰۴ اندکی نرمش نشان دهد /برای حل مشکلات اقتصادی، درهای کشور برای تعامل با بیرون باز شود
  • برنامه پرواز‌های فرودگاه شیراز؛شنبه هشتم اردیبهشت
  • سد بزرگ ذوبی‌ها مقابل ستاره خارجی تراکتور!
  • احتمال محرومیت نمایندگان لالیگا از حضور در رقابت‌های اروپایی
  • انصارالله یمن سرکوب معترضان در دانشگاه‌های آمریکا را محکوم کرد