Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-27@15:42:39 GMT

صعود بی‌جان بورس در هفته‌ای که گذشت

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۵۳۸۴۷

صعود بی‌جان بورس در هفته‌ای که گذشت

هر چند آمارها از روند صعودی بازار بورس در هفته جاری نسبت به هفته گذشته حاکی هستند و شاخص کل بورس توانست دوباره وارد کانال ۱ میلیون و ۴۰۰ هزار واحد شود اما این صعود بسیار بی‌جان بود و بازار سهام روزهای پرنوسانی را در هفته جاری پشت سر گذاشت.

بررسی آمارها نشان می‌دهد که ارزش کل معاملات بازار بورس با دو درصد کاهش از ۲۵۳ هزار و ۳۱۰ میلیارد ریال در هفته گذشته به ۲۴۸ هزار و ۴۱۸ میلیارد ریال در هفته جاری رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که حجم معاملات این بازار رشدی ۶ درصدی را تجربه کرد و از ۲۸ هزار و ۵۳۷ میلیون سهم در هفته گذشته به ۳۰ هزار و ۲۴۱ میلیون سهم در هفته جاری رسید.

            صعود صندوق‌های سرمایه گذاری

اما از میان بازار اول سهام، بازار دوم سهام، بازار بدهی، بازار مشتقه و صندوق‌های سرمایه گذاری قابل معامله فقط صندوق‌ها بودند که توانستند صعودی چشمگیر نسبت به هفته قبل داشته باشند. به طوری که ارزش معاملات در بازار اول سهام ۳ درصد کاهش یافت و از ۱۰۴ هزار و ۲۹۴ میلیارد ریال در هفته گذشته به ۱۰۱ هزار و ۵۸ میلیارد ریال در هفته جاری رسید.

بازار دوم سهام نیز کاهشی ۸ درصدی در ارزش معاملات را تجربه کرد، به طوری که از ۸۲ هزار و ۵۹۰ میلیارد ریال در هفته گذشته به ۷۵ هزار و ۷۶۱ میلیارد ریال در هفته جاری رسید.

ارزش معاملات در بازار بدهی و بازار مشتقه هم کاهشی بود. بر این اساس، ارزش معاملات در بازار بدهی با ۶۹ درصد کاهش از ۱۰ هزار و ۶۲۹ میلیارد ریال به ۳ هزار و ۳۰۷میلیارد ریال  و همچنین ارزش معاملات دربازار مشتقه با ۳۶ درصد کاهش از ۲۴۴ میلیارد ریال به ۱۵۶ میلیارد ریال کاهش یافته است. این در حالی است که ارزش معاملات در صندوق‌های سرمایه گذاری قابل معامله ۲۲.۶۵ درصد صعود کرد و از ۵۵ هزار و ۵۵۴ میلیارد ریال در هفته گذشته به ۶۸ هزار و ۱۳۶ میلیارد ریال در هفته جاری رسید.

صعود آهسته شاخص‌ها

شاخص کل بورس با ۲.۷۹ درصد افزایش از یک میلیون و ۳۹۷ هزار واحد در هفته گذشته به ۱ میلیون و ۴۳۶ هزار واحد در هفته جاری رسید. شاخص کل با معیار هم وزن هم ۱.۱۴ درصد رشد کرد و توانست از رقم ۳۹۲ هزار و ۷۷۸ واحد در هفته گذشته به ۳۹۷ هزار و ۲۶۴ واحد در هفته جاری برسد.

/ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: میلیارد ریال در هفته گذشته ارزش معاملات واحد در هفته درصد کاهش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۵۳۸۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورس در سکوت

آفتاب‌‌نیوز :

بازار سهام اولین روز کاری هفته را کاملا متعادل آغاز کرد، به طوری که به نظر می‌رسد فعلا نه انگیزه‌ای برای صعود دارد و نه آنقدر فروشنده در بازار حضور دارند تا بتوانند شاخص کل را منفی کنند.

در پایان معاملات امروز شاخص کل بورس اوراق بهادار با رشدی جرئی به ۲ میلیون و ۳۰۴ هزار واحد رسید. همچنین نیز شاخص کل هم‌وزن نیز با رشدی ۱۴۰۰ واحدی به ارتفاع ۷۶۵ هزار واحد رسید.

گفتنی است سه نماد «فملی»، «شپنا» و «شستا» بیشترین تأثیر در شاخص کل بورس و سه نماد «آریا»، «شگویا» و «تجلی» بیشترین تأثیر را در شاخص فرابورس داشته‌اند، همچنین سه نماد «ذوب»، «کاما» و «خزامیا» سه نماد پرتراکنش بازار بورس و سه نماد «خاور»، «کرمان» و «کرومیت» سه نماد پرتراکنش در بازار فرابورس در روز جاری بودند.

لازم به ذکر است که ارزش معاملات خُرد در بازار امروز مورخ ۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲، مبلغ ۵ هزار میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان بود. گفتنی است حقیقی‌ها در روز جاری حدود ۵۱ میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند.

دیگر نکته‌ای که در معاملات امروز بازار سرمایه به چشم می‌خورد، بازگشایی منفی صندوق‌های طلا با توجه به افت نرخ ارز در بازار غیر رسمی و همچنین نزول انس جهانی بود.

در بازار امروز ۱۶۳ نماد در محدوده مثبت و ۲۶۶ نماد در محدوده منفی و در بازار فرابورس ۱۶۰ نماد در محدوده مثبت و ۱۸۰ نماد در محدوده منفی معامله شدند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • رشد ۶۵۲ واحدی در پایان معاملات
  • بورس در سکوت
  • گزارش روزانه بورس ۸ اردیبهشت؛ رشد ۶۵۲ واحدی در پایان معاملات
  • افزایش ۶۵۲ واحدی شاخص کل بورس
  • ارزش معاملات بورس انرژی از ۱۲۱ میلیارد تومان عبور کرد
  • رشد اندک بورس؛ ارزش بازار به ۷۹ همت رسید
  • رشد بیش‌از ۸ هزار واحدی صبح گاهی بورس
  • روند حرکتی شاخص‌های بازار سرمایه چگونه خواهد بود؟ +عکس
  • ۵ هزار میلیارد تومان دیگر به بورس انرژی تزریق شد
  • تزریق ۵۰۰۰ میلیارد نقدینگی به بورس انرژی