Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-29@21:10:42 GMT

لزوم داشتن کارت واکسن برای ورود به ادارات

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۵۴۰۸۱

لزوم داشتن کارت واکسن برای ورود به ادارات

معاون استاندار فارس در خصوص اجرای طرح قرنطینه هوشمند ، گفت: این طرح از سوم آبان در فارس اجرا می شود و کارکنانی که واکسن کرونا تزریق نکرده اند اجازه ورود به ادارات و سازمان های استان را ندارند.

به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، عبدالرضا قاسمپور با بیان اینکه اولین جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا به ریاست استاندار جدید برگزار شد اظهارداشت : مهمترین مصوبه این جلسه اجرای طرح قرنطینه هوشمند از سوم آبان در استان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
او با یاد آوری این مطلب که کارمندان تمام ادارات، نهادها و بانک ها باید واکسن کرونا تزریق کرده باشند ، عنوان کرد : اگر هر کدام از افراد و کارکنان کارت واکسن نداشته باشند از سوم آبان به هیچ عنوان اجازه ورود به سازمان را نخواهند داشت و غیبت در محل کار برای آنها لحاظ خواهد شد وهمچنین  فعالان اصناف مختلف و فعالان بخش حمل و نقل که واکسن کرونا نزده باشند نیز اجازه فعالیت نخواهند داشت. معاون استاندار در ادامه سخنان خود همچنین از صدور و تمدید مجوز در بخش های مختلف کشاورزی، صنعت و معدن، گردشگری و در استان فارس با ارائه کارت واکسن کرونا خبر داد و گفت : فقط با داشتن کارت واکسن این مجوز ها امکا پذیر خواهد بود . همچنین ورود به سینماها، رستوران ها، سالن های ورزشی و ... نیز تنها برای دریافت کنندگان واکسن کرونا امکان پذیر است و بر اجرای کامل این مصوبه نظارت دقیق خواهد شد. قاسم پور با بیان اینکه  پایگاه های واکسیناسیون در ترمینال ها و فرودگاه شیراز راه اندازی خواهد شد ، اعلام کرد :استفاده کنندگان از وسایل حمل و نقل عمومی  شهری و برون شهری  تنها با ارائه کارت واکسن و یا تست پی سی آر منفی امکان پذیر است. او با اشاره به اینکه  ورود دانشجویان به دانشگاه ها و خوابگاه ها مشروط به تزریق واکسن کروناست تصریح کرد : برای اصناف ، اماکن و مراکز بارکد خوان هایی در نظر گرفته خواهد شد که  این قانون باید رعایت شود. معاون استاندار فارس  در خصوص اینکه طرح «حاج قاسم سلیمانی» با تزریق واکسن و قرنطینه هوشمند در استان دنبال خواهد شد ، اضافه کرد :  امکان ورود به پیک ششم را داریم و اکیپ های نظارتی فعالیت خود را تشدید خواهند کرد و همچنین مراکز درمانی آمادگی کامل خواهند داشت. او از رسانه ها درخواست کرد تا با اشاره به تداوم اطلاع رسانی عمومی  مخاطرات کرونا و اهمیت واکسن و قرطینه هوشمند را اطلاع مردم برسانند. قاسمپور گفت : تنها یک شهرستان فارس ( استهبان ) در وضعیت قرمز قرار دارد  که تدابیر لازم برای کاهش ابتلا و خروج از وضعیت قرمز مقرر شده است . او در ادامه سخنان خود با بیان اینکه در روزهای اخیر شاهد روند کاهشی ابتلا به کرونا در استان بوده ایم ، عنوان کرد : حدود 30 درصد آمار تجمعی ابتلا در استان است وهمچنین آمار بهبودی 97 درصد و ظرفیت بستری عادی و ویژه استان 40 درصد است.  قاسم پور ادامه داد: مقرر است مدارس کم جمعیت از آبان در صورت عدم مواجه شدن با پیک ششم کرونا با مدارس کم جمعیت بازگشایی شوند و مدارس همواره توسط کارشناسان بهداشت امکان فعالیت حضوری خواهند داشت.  معاون استاندار فارس در پایان  اعلام کرد :درباره راهپیمایی 13 آبان هنوز تصمیم گرفته نشده و پس از اعلام نظر ستاد ملی مدیریت کرونا در شنبه آینده اعلام خواهد شد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: فارس معاون استاندار واکسن کرونا کارت واکسن خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۵۴۰۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم ایجاد خانه‌های صنایع‌دستی در فارس

مریم جلالی در مراسم واگذاری تعدادی از اتاق‌های ارگ کریم‌خانی شیراز به پیشکسوتان و اساتید صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی استان فارس گفت: امید است این اقدام در فارس زمینه‌ای شود تا در تمامی ابنیه‌های میراثی حضور و فعالیت هنرمندان صنایع‌دستی را ببنیم.

معاون صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی افزود: آنچه امروز در موزه‌ها می‌بینیم، کار دست هنرمندان صنایع‌دستی دیروز است و هنرمندان امروز حافظان و پاسداران میراث فرهنگی ما محسوب می‌شوند.

جلالی در بخش دیگری از سخنانش بر لزوم ایجاد و توسعه خانه‌های صنایع‌دستی تأکید کرد و گفت: ضروری است برای توسعه و ترویج و عرضه درست محصولات دست‌ساز هنرمندان خانه‌های صنایع‌دستی متعددی، چون نمد، منبت، خاتم، شیشه و... ایجاد شود.

او با اشاره انتخاب «محله بالا کفت» به‌عنوان محله هنر و صنایع‌دستی در شیراز گفت: در حال حاضر به‌منظور حفظ میراث فرهنگی، هنر و معماری و صنایع‌دستی نهفته در بافت تاریخی شیراز، «محله بالا کفت» به‌عنوان محله هنر و صنایع‌دستی شیراز تعیین‌شده است و جا دارد در این محله خانه‌های صنایع‌دستی متعددی ایجاد شود تا گردشگری تجربه محور رخ دهد.

معاون وزیر میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری افزود: در محله‌های قدیمی آسیب‌های اجتماعی زیادی وجود دارد که می‌توان از محل مسئولیت‌های اجتماعی وضعیت این محلات را به سازی کرد و با ایجاد فرصت برای هنرمندان در این مناطق صنایع‌دستی را رونق داد.

جلالی در ادامه سخنانش به جهانی و ملی شدن شهر‌ها اشاره کرد و گفت: همواره تأکید کرده‌ام که ملی و جهانی‌شدن شهر‌ها امتیاز نیست بلکه مسئولیت است و اگر مسئولیت خوب انجام نشود ممکن است این امتیاز سلب شود از این روباید مصوبات شورای جهانی صنایع‌دستی ضمانت اجرایی داشته باشند؛ بنابراین گزارش با حضور مریم جلالی معاون صنایع‌دستی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و محمد ثابت اقلیدی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس و هیات همراه، ۵ اتاق در عمارت ارگ کریم خانی شیراز به پیشکسوتان و اساتید صنایع دستی و هنر‌های سنتی استان فارس به مدت دو سال واگذار شد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • جزئیات اولین آزمون دکتری حرفه‌ای فیزیوتراپی اعلام شد
  • جزییات اولین آزمون دکتری حرفه‌ای فیزیوتراپی اعلام شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • لزوم ایجاد خانه‌های صنایع‌دستی در فارس
  • قدرت امروز ایران به دلیل روحیه استکبارستیزی و مقاومت ملت ایران است
  • نقش روحیه بسیجی و استکبارستیزی در صدور انقلاب اسلامی
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • نحوه دریافت کارت ورود به جلسه آزمون اعطای مدرک به حافظان قرآن
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ورود هوش مصنوعی به تشخیص‌‌های آزمایشگاهی/ لزوم آشنایی دانش‌آموزان با علوم آزمایشگاهی