Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی یگانه‌فرد روز پنجشنبه در دیدار با استاندار زنجان با بیان اینکه این سند در شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی استان و تایید آن در معاونت اقتصادی وزارت امور خارجه و سازمان توسعه تجارت، پس از چند ماه کار کارشناسی، بررسی و مطالعه ۱۰ ساله تجارت خارجی استان با توجه به بازارهای هدف و محصولات تولیدی و بازرگانی، تصویب شد، افزود: برای تصویب این سند ۷۰ کشور طرف تجاری جمهوری اسلامی ایران مورد مطالعه قرار گرفته و از بین این تعداد، با توجه به فضای بین المللی، تحریم‌های ظالمانه، موقعیت‌های ترانزیتی، تبادلات مالی و همسایگی، ۱۱ کشور به عنوان اهداف دارای اولویت برای تجارت خارجی استان تعیین شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه با اشاره به ظرفیت‌ها و پتانسیل های استان در بخش های مختلف اقتصادی و تولیدی به عنوان قطب کشور و پیشتاز در تولید برخی از محصولات در کشور، تصریح کرد: استان زنجان دارای ۳۴۶ معدن فعال با ۳۶ نوع تنوع معدنی و ذخیره قطعی این معادن ۶۱۰ میلیون تن است. 

صادرات شمش  از وضعیت مناسبی برخوردار نیست 

وی با بیان اینکه استان زنجان با وجود معدن انگوران قطب تولید شمش سرب و روی بوده و ۶۸ درصد صادرات استان را تشکیل می دهد، اظهار داشت: اما صادرات شمش با توجه به اینکه خود مواد اولیه بسیاری از صنایع است عملا نوعی خام فروشی است و صنایع بالا و پایین دستی این صنعت در استان، شکل نگرفته و از وضعیت مناسبی برخوردار نیست.

یگانه فرد به اهمیت توانمندی استان زنجان در تولید و صادرات صنایع دستی و برندسازی در این بخش هم اشاره کرد و گفت: با توجه به پتانسیل‌های موجود و منحصر به فرد این حوزه از جمله کیفیت، طرح، شهرت محصولات و... متاسفانه استان جایگاه مطلوبی در ایجاد اشتغال، تولید، سرمایه گذاری، صادرات، برند سازی و... صنایع دستی ندارد.

تصویب ایجاد منطقه ویژه اقتصادی زنجان یک فرصت مهمی پیش روی توسعه استان است

رییس اتاق بازرگانی زنجان با تاکید بر اینکه پتانسیل مناسب استان در صنایع برق و الکترونیک موجب شده  است که استان به عنوان یکی از قطب های صنایع برق و الکترونیک در استان مطرح شود، افزود: تصویب ایجاد منطقه ویژه اقتصادی زنجان یک فرصت مهمی را پیش روی توسعه استان قرار داده که با توجه به ورود سرمایه گذار خارجی، ورود تکنولوژی و فناوری نوین، اشتغال زایی، توسعه صادرات و ... ایجاد منطقه ویژه اقتصادی زنجان، بعنوان یک زیرساخت از اهمیت ویژه برای توسعه اقتصادی منطقه و استان برخوردار است.

وی مرکز آماد و پشتیبانی، فرودگاه زنجان،  پایانه صادراتی محصولات کشاورزی استان،  احیای واحدهای صنعتی و تولیدی راکد، بازارچه های تخصصی عرضه و فروش محصولات استان، برگزاری نمایشگاه های تخصصی در سطح ملی با توجه به زیرساخت های مطلوب استان، مدیریت تشکیل شرکت سرمایه گذاری سهام عدالت و افتتاح دفتر وزارت امور خارجه در زنجان را از جمله فرصت های پیش روی توسعه و چالش های استان در این راه عنوان کرد.

یگانه فرد در ادامه با تاکید بر اینکه موضوع آموزش برای اتاق زنجان، از اهمیت بالایی برخوردار است، افزود: به طور متوسط سالانه حدود ۳۲ دوره تخصصی مرتبط با تولید، تجارت و محیط کسب و کار برای حدود ۸۰۰ نفر به صورت رایگان برگزار می‌کند.

وی گفت: ارائه خدمات مشاوره‌ای تخصصی در حوزه‌های مختلف از جمله حقوقی، تجاری، امور مالیاتی، تامین اجتماعی ، بازرگانی و... نیز به صورت رایگان در اتاق زنجان ارائه می شود.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی زنجان،  با اشاره به اعزام و پذیرش هیئت‌های تجاری به کشورهای هدف و فراهم کردن حضور فعالان اقتصادی در نمایشگاهای تخصصی خارج از کشور، هم گفت: مرکز نوآوری و شتابدهی صادرات اتاق بازرگانی استان در حال حاضر فعال بوده و ظرفیت مناسبی برای حمایت از ایده ها، طرح ها، کسب و کار نوین و دانش بنیان، دارد.

یگانه فرد با بیان اینکه انجام پایش محیط کسب و کار به صورت فصلی و برگزاری جلسات شورای گفتگو در عالی‌ترین سطح اجرایی استان، با حضور نمایندگان بخش خصوصی و دولتی در جهت تسهیل فضای کسب و کار استان و کشور با دبیری اتاق،انجام می شود، خاطرنشان کرد: از سال ۱۳۹۲ تاکنون ۶۸ جلسه اصلی و ۴۶ جلسه کارشناسی برگزار شده و رویکرد ما برگزاری ۲ جلسه کارشناسی به ازای هر جلسه اصلی است.

برچسب‌ها اتاق بازرگانی ایران رونق تولید جهش تولید تجارت خارجی زنجان صادرات غیر نفتی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اتاق بازرگانی ایران رونق تولید جهش تولید اتاق بازرگانی ایران رونق تولید جهش تولید تجارت خارجی زنجان صادرات غیر نفتی اتاق بازرگانی تجارت خارجی یگانه فرد کسب و کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۵۴۱۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افغانستان در راه رسیدن به خودکفایی

مسئولان وزارت صنعت و تجارت طالبان با انتشار اطلاعیه‌ای از برگزاری دومین جلسه هماهنگی بین‌ الوزارتی کمیته اقتصادی – تجاری، صنعتی – معدنی و نفتی، با نمایندگان جمهوری اسلامی ایران خبر داده‌اند.

قدرت‌الله جمال، معاون وزارت صنعت و تجارت در این نشست گفت: اکنون افغانستان از یک کشور وارداتی به یک کشور صادراتی تبدیل شده است. مانند سایر کشورها صادرات دارد و در بسیاری از تولیدات به خودکفایی رسیده است. 

در ادامه این نشست جهت توسعه تجارت و آوردن سهولت‌های بیشتر در عرصه جلب و جذب سرمایه‌گذاری‌ها، روابط بانکی و رفع چالش‌ها در زمینه ترانزیت و صادرات و ایجاد منطقه آزاد صنعتی میان دوکشور تبادل‌نظر صورت گرفت و نمایندگان ادارات گزارش فعالیت‌های شان را نیز ارائه کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • اصفهانِ زیبا ظرفیت بالایی برای گردشگری و تجارت دارد
  • ترافیک خارجی در اتاق تجارت
  • محصولات داخلی قابل عرضه در بازار داخلی و خارجی است
  • سهم زنجان از تولید ناخالص داخلی کشور افزایشی است
  • افزایش حجم تجارت ایران و کوبا به بیش از ۲۴۳ میلیون دلار می‌رسد
  • نقش برجسته کارگران در جهش تولید
  • ۶ قرارداد برای صادرات محصولات تولیدی همدان در نمایشگاه ایران اکسپو امضاء شد
  • بخش‌خصوصی به‌شرط وجود زیرساخت‌ها، تجارت خارجی کشور را توسعه می‌دهد
  • افغانستان در راه رسیدن به خودکفایی
  • حضور ۲۵ هیات تجاری در اکسپو با وجود تحریم نشان از رشد ایران دارد