Web Analytics Made Easy - Statcounter

قالیباف نیز در این دیدار ضمن تبریک هفته وحدت، میلاد نبی اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) با بیان اینکه تا پیش از این سالی دو بار خدمت جنابعالی می رسیدیم که شیوع کرونا مانع آن شد و امروز توانستیم توفیق پیدا کنیم، گفت: مجلس یازدهم شورای اسلامی از ترکیب خوبی شامل نیروهای جوان، انقلابی، خلاق، تحصیلکرده و با رویکردهای دانش بنیانی و کارآفرینی در بخش های مختلف و جمعی از افراد با تجربه در سطوح مختلف مانند کسانی که سابقه وزارت، مدیریت اجرایی، استانداری و فرمانداری دارند تشکیل شده و این مجلس به لحاظ خلاقیت و تجربه کاری جزء مجالسی است که نمایندگان با ترکیب خوبی کنار یکدیگر فعالیت می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش برنا، رئیس مجلس شورای اسلامی که صبح امروز(پنجشنبه، 29 مهرماه) به منظور دیدار با آیات عظام، علما و مراجع تقلید به شهر مقدس قم سفر کرده است، با آیت الله العظمی حسین نوری همدانی دیدار و گفت و گو کرد.

آیت الله العظمی حسین نوری همدانی در این دیدار با بیان اینکه توفیق یکی از نعمات پروردگار برای انسان است تا کار خیر کند، گفت: توفیق نعمت بزرگی است که به هر کس داده نمی شود از این رو توفیقی که به شما داده شده بسیار مهم است به خصوص که طبق فرمایش امام(ره) مجلس در رأس امور بوده و امروز شما برای این مهم انتخاب شده اید.

مرجع تقلید شیعیان ادامه داد: امام(ره) در 10 بخش از صحیفه نور این حدیث نبوی را ذکر کرده اند که همه شما مدیریت داشته و درباره موضوعی که تحت نظر شماست مسئولیت دارید. هر انسانی مدیریتی دارد از خودش گرفته تا خانواده اش، مملکت و دنیایش مدیریت و مسئولیت دارد لذا همه شما درباره صحنه های تحت نظر شما، مسئول هستید که مسئولیت مجلس شورای اسلامی، مسئولیتی بزرگ است که شما توفیق دارید تا وظایف مربوط به آن را انجام دهید.

وی افزود: امام علی(ع) در خطبه ای فرمودند شما مسئول هستید و اصولا انسان برای ساختن جامعه مسئول است که این ساختن را باید از خود آغاز کند. طبق فرموده امام مسئولیت شما خیلی وسیع است و باید از سرزمین ما حمایت کنید که این توفیقی برای شما است.

آیت الله نوری همدانی با اشاره به آیه ای از قرآن کریم که خداوند در آن فرموده ای اهل ایمان! قیام کنید برای اجرای عدالت، اظهار داشت: این افراد در دنیا نمونه هستند و نظر امام(ره) نیز همین بود. از این رو باید موضوعی در دنیا ایجاد کنید که نمونه باشد و انقلاب اسلامی نمونه ای برای جهان است که نظیر ندارد و زمینه ای برای ظهور امام زمان(عج) است.

این مرجع تقلید در ادامه نهج البلاغه حضرت امیرالمؤمنین(ع) را یک نمونه برای استفاده دانست و افزود: امام(ع) می فرمایند اگر هفت اقلیم روی زمین را به من بدهند، من دانه ای را از دهان مورچه ای نمی گیرم لذا برای مبارزه با ظلم و برقراری عدالت جدیت دارند و مهم ترین کار شما نیز برقراری عدالت در برابر ظلم و فقر در جامعه و ایجاد حق است.

وی در ادامه با بیان اینکه نمایندگی مجلس امانتی از سوی مردم برای شما است، یادآور شد: شما باید خود را برای نگاهداری از این امانت آماده کنید؛ جامعه را از لحاظ سیاسی، اقتصادی و فرهنگی تقویت کنید و از آنجایی که عزت از آن خدا، پیغمبر(ص) و مومنان است شما باید آن را در برابر دشمنان حفظ کنید.

آیت الله نوری همدانی در ادامه تأکید کرد: توجه کنید کاری که می کنید برای مردم باشد، در کنار آنها باشید و مشکلاتشان را درک کنید. مردم از بازدیدهای حضوری شما بسیار خوشحال می شوند و اخلاق خوب شما با آنها بسیار مهم است که نباید آن را ترک کنید.

این مرجع تقلید ادامه داد: من رسانه های داخلی و خارجی را دنبال می کنم و می دانم کار شما بسیار مهم است و دشمن نیز در برابر شما صف آرایی کرده، آمریکا، رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی لحظه ای از فکر علیه ما بیکار نیستند از این رو لحظه ای نباید بی تفاوت بود.

وی همچنین با اشاره به نامه امام علی(ع) به مالک اشتر زمان عزیمت به مصر که منجر به شهادت او نیز شد، گفت: نامه 53 نهج البلاغه در سازمان ملل به عنوان یک منشور کامل است لذا جلساتی برای این موضوعات بگذارید و تابلویی در محل کار خود قرار دهید. امام علی(ع) به مالک می فرمود: مالک! دل خود را از محبت مردم سرشار کن. مردم دو صنف هستند؛ اگر مسلمانند که برادر دینی شما هستند و اگر مسلمان نیستند مانند شما انسان هستند؛ این فرهنگ اسلام است.

آیت الله العظمی نوری همدانی در پایان سخنان خود با بیان اینکه از ابتدا در ایران، مسیحی و یهودی ها حضور داشته و علما نیز تلاش داشتند نسبت به آنها مانند ایرانیان مسلمان رفتار کرده و هیچگاه سختگیری برای آنها وجود نداشته است، خاطرنشان کرد: کسی که عدالت را برقرار کند نور چشم است. مردم ستون دین و حمایت آنها سپری در برابر دشمن است از این رو باید به آنها توجه کرد. چنانچه در جنگ تحمیلی نیز همین مردم در عرصه های جنگ حاضر شدند.

دکتر قالیباف نیز در این دیدار ضمن تبریک هفته وحدت، میلاد نبی اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) با بیان اینکه تا پیش از این سالی دو بار خدمت جنابعالی می رسیدیم که شیوع کرونا مانع آن شد و امروز توانستیم توفیق پیدا کنیم، گفت: مجلس یازدهم شورای اسلامی از ترکیب خوبی شامل نیروهای جوان، انقلابی، خلاق، تحصیلکرده و با رویکردهای دانش بنیانی و کارآفرینی در بخش های مختلف و جمعی از افراد با تجربه در سطوح مختلف مانند کسانی که سابقه وزارت، مدیریت اجرایی، استانداری و فرمانداری دارند تشکیل شده و این مجلس به لحاظ خلاقیت و تجربه کاری جزء مجالسی است که نمایندگان با ترکیب خوبی کنار یکدیگر فعالیت می کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه مجلس یازدهم نسبت به مجالس گذشته همواره در برخی موضوعات اساسی اتفاق نظر دارد، اظهار داشت: البته کار کارشناسی و مباحثه مختلف درباره موضوعات انجام می شود که در نهایت اجماع نظر میان نمایندگان وجود دارد.

وی در ادامه با اشاره به حوزه نظارتی ستادی و میدانی و ارتباط با مردم به عنوان یکی از اولویت های مجلس نسبت به قانونگذاری، اظهار داشت: تلاش داریم خواسته های مردم را در دستگاه های دولتی و حاکمیتی نمایندگی کنیم و تا کنون مسیر خوبی را طی کرده ایم البته سازماندهی چند ماهه ابتدایی مجلس در بخش هایی باعث کُندی کار شد ولی  توانستیم با استفاده از رهنمودهای رهبری در دو نوبت دیدار ویدئوکنفرانسی با نمایندگان، اولویت خود را اقتصاد و معیشت و توجه به مسائل فرهنگی قرار دهیم.

قالیباف در ادامه با اشاره به تصویب قانونی برای رفع موانع اشتغال در دو هفته گذشته، عنوان کرد: این قانونگذاری اتفاقی بزرگ در مسیر روند اخذ مجوزها بود چرا که تا پیش از این مردم باید با حضور در اداره های مختلف و گذشت چند سال به دنبال دریافت مجوز برای ایجاد یک شغل بودند که مشخص نبود چه زمانی به نتیجه می رسند. لذا از طرفی مردم را به سرمایه گذاری دعوت می کردیم ولی از سوی دیگر سختی اعطای مجوز، کارآفرینان را از ادامه کار باز می داشت.

رئیس قوه مقننه در ادامه با بیان اینکه اکنون با تصویب این قانون، اداره های دولتی و مسئولان باید دنبال مردم راه بیفتند، ابراز داشت: بر اساس این قانونی گروهی برای آغاز کار خود صرفا اطلاعات را وارد سامانه کرده و کار خود را آغاز می کنند و گروه دیگر که قصد دارند مشاغلی در حوزه های امنیتی، بهداشت و سلامت و محیط زیستی ایجاد کرده و نیازمند کسب تأیید از بخش دولتی هستند طی یک فرصت زمانی جهت دریافت تأیید، کار خود را آغاز می کنند لذا این قانون تحول عظیمی در حوزه اشتغال و معیشت ایجاد می کند.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات انجام شده در مجلس یازدهم در حوزه مسکن، بیان داشت: مجلس با 8 ماه تلاش توانست قانون تولید مسکن را به تصویب برساند که در این مسیر از تجربیات گذشته و تجربیات مثبت مسکن مهر استفاده، نقاط ضعف مسکن مهر را نیز شناسایی، مردم را مبنا قرار داده و دخالت دولت را به حداقل رسانده و به جای نقش اجرایی به آنها نقش تسهیل گر دادیم.

قالیباف بر همین اساس تصریح کرد: با اجرای این قانون، دست انبوه سازان برای تولید مسکن باز شده تا موضوع ساخت مسکن حل شود که در همین راستا در 24 ساعت گذشته سامانه ای برای تولیدکنندگان و مصرف کنندگان مسکن راه اندازی شد.

رئیس نهاد قانونگذاری کشورمان همچنین با اشاره به اهتمام مجلس به اصلاح ساختار بودجه، تأکید کرد: در جریان این اقدام توجه به مناطق محروم و تمرکززدایی از تصمیمات مرکزی، توجه به نقاط دوردست، روستاها و حاشیه های شهرها که بیش از 2 هزار نقطه هستند به طور مستقیم در بودجه پیش بینی شد همچنین موضوع آب و جاده روستایی که تبدیل به معضلی شده بود مد نظر قرار گرفت.

وی در ادامه با تأکید بر توجه ویژه مجلس به پیوست عدالت و شفاف سازی، عنوان کرد: در بخش نظارتی سرکشی های منظمی از سوی رئیس مجلس، هیأت رئیسه و نمایندگان انجام می شود و روزهای سه شنبه هر هفته را به نظارت اختصاص داده ایم تا بتوانیم گزارش دستگاه ها را دریافت کرده و بر عملکرد سازمان هایی که خارج از برنامه عمل می کنند نظارت کنیم.

قالیباف با اشاره به موضوعات فرهنگی نیز بیان کرد: توجه به اعتبارات آموزشی اعم از دانشگاه ها و حوزه ها و فرهنگ عمومی و دینی در بودجه 1400 با افزایش 2.5 برابری نسبت به قبل یکی از اقدامات مجلس بود که البته به خاطر حجم نقدینگی ممکن است این افزایش رقم باز هم اثرگذاری چندانی نداشته باشد.

رئیس قوه مقننه همچنین با اشاره به حوزه سیاست خارجی و تصویب قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها اظهار داشت: تا پیش از این مجلس درباره موضوع هسته ای در انفعالی به سر می برد که با تصویب این قانون و تأکید رهبری بر اجرای آن، توانست مبنای دولت ها برای حل موضوعات هسته ای شود.

وس اقطود: اکنون کسانی که در خارج از کشور در حال مذاکره با ما هستند؛ اعم از 1+4، شورای امنیت و سازمان ملل و آژانس هسته ای متوجه شده اند که قانونی در مجلس به تصویب رسیده که به دستگاه دیپلماسی و وزارت امور خارجه استحکام و قدرت برای رویارویی با مذاکره کنندگان را می دهد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه کنترل افزایش نقدینگی، کسری بودجه و بورس از اولویت های همکاری ما با دولت جدید برای کنترل قیمت ها و کاهش قیمت کالاهای اساسی است، خاطرنشان کرد: با اطمینان عرض می کنم دست دلالانی که از ارز دولتی که برای رفاه مردم در کالاهای اساسی قرار داده شده استفاده می کنند را کوتاه خواهیم کرد تا اتفاقات خوبی برای قشر محروم جامعه بیفتد.

 احمد امیرآبادی فراهانی و مجتبی ذوالنوری نمایندگان قم در مجلس و بهرام سرمست استاندار این استان نیز در این دیدار حضور داشتند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی قم آیت الله العظمی حسین نوری همدانی مجلس شیعیان خانواده مجلس شورای جامعه قرآن کریم انقلاب اسلامی جهان زمین مورچه فقر اخلاق رسانه رژیم صهیونیستی عربستان سعودی مصر سازمان ملل مسلمان دین جنگ تحمیلی جنگ شورای اسلامی خلاقیت کارشناسی دستگاه های دولتی اقتصاد اشتغال سرمایه گذاری سلامت قانون مسکن مسکن مهر دولت بودجه جاده مد نقدینگی سیاست خارجی موضوع هسته ای هسته ای شورای امنیت وزارت امور خارجه کسری بودجه ارز کالاهای اساسی رئیس مجلس مجلس شورای اسلامی تا پیش نوری همدانی مجلس یازدهم ترکیب خوبی رئیس مجلس آیت الله کار خود امام ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۵۴۲۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روحانی: پاسخ من به شورای نگهبان به زودی منتشر می‌شود تا مردم از سطح درک اعضای این شورا از مسائل حیاتی کشور مطلع شوند!

به گزارش جماران؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی در جلسه دوره‌ای خود با وزیران و معاونان رئیس‌جمهور در دولت‌های یازدهم و دوازدهم که دیروز برگزار شد، با تبریک روز کارگر و معلم به این دو قشر مهم جامعه، راه‌حل مشکلات کشور را مشارکت مردم در همه زمینه‌ها عنوان کرد و گفت: وقتی در مسائل اجتماعی و فرهنگی به نظر مردم اعتنا نمی‌کنیم، آن‌ها در مسائل اقتصادی و سیاسی حامی ما نخواهند بود. باید مشارکت واقعی در همه زمینه‌ها داشته باشیم. مگر قدرتی غیر از مردم داریم؟ 

روحانی با اشاره به روزهای سخت کشور در ۴۵ سال گذشته، از جنگ تحمیلی هشت ساله تا تحریم‌های هسته‌ای، اظهار داشت: در روزهای سخت، عمده توان ما برای عبور از مشکلات متکی به حضور مردم بود. مردم با حاکمیت همفکری و همکاری و کمک می‌کردند یا خواست حاکمیت را قبول می‌کردند. در جنگ ۸ ساله اگر مردم نمی‌آمدند و اگر بسیج نبود، ما توان آن را نداشتیم در برابر عراق بجنگیم. اگر صنایع وارد نمی‌شدند ما گلوله توپ و خمپاره نداشتیم. فقط با نیروی مسلح، ارتش و سپاه و ژاندارمری مشکلات حل نمی‌شد.

رئیس دولت تدبیر و امید با تأکید بر اینکه اگر مردم از حکومت فاصله گرفتند، اداره جامعه سخت خواهد بود، افزود: ما در دولت دوازدهم با مشکلات ویژه‌ای روبه‌رو بودیم. گویا داعش و ترامپ و کرونا کافی نبود که اقداماتی هم در داخل شد تا دولت را زمین بزنند. در طول ۴ سال دولت دوازدهم به مردم گفتند اگر ما بیاییم مسائل شما را در کوتاه‌مدت حل می‌کنیم. در اقتصاد و سیاست و سیاست خارجی به مردم قول دادند، گفتند برجام دولت قوی می‌خواهد. اما ضربه کاری میزان مشارکت در انتخابات ۱۴۰۰ پس از انتخابات کم‌رمق مجلس در سال ۱۳۹۸ بود. وقتی مردم کنار زده می‌شوند و در امور کشور مشارکت ندارند، چطور می‌خواهند مشکلات را حل کنند؟

او رمز توفیق برجام را حمایت ۸۰ درصدی مردم از آن عنوان کرد و گفت: تکیه‌گاه ما در مذاکرات برجام مردم بودند. در تمام نظرسنجی‌ها حتی نظرسنجی‌هایی که مخالفین دولت انجام دادند، نشان می‌داد ۸۰ درصد مردم موافق مذاکرات برجام بودند. چون اکثریت مردم پشتوانه برجام بودند، این قانون به تصویب رسید وگرنه نمی‌گذاشتند برجام تحقق پیدا کند. وقتی ۷۳ درصد مردم در انتخابات حضور پیدا کردند معلوم است از دولت منتخب حمایت می‌کنند، وقتی مشارکت زیر ۵۰ درصد شد، مشخص است چه مشکلاتی پیدا می‌کنیم؟ روزی در منطقه افتخار می‌کردیم انتخاباتی با ۸۰ و ۸۴ درصد مشارکت برگزار می‌کنیم، حالا باید حسرت انتخابات کشورهای همسایه را بخوریم.

رئیس‌جمهور ایران در دولت‌های یازدهم و دوازدهم با یادآوری وعده‌های مسئولان فعلی به مردم برای حل مشکلات اقتصادی و مقابله با فساد و راه‌اندازی سریع همه کارگاه‌های تعطیل‌شده اظهار داشت: امروز حتماً آن شرایط ویژه وجود ندارد؛ شرایط فروش نفت هم خیلی فرق کرده است. آن‌ها مدعی بودند همه با هم و یکدست هستند، به همدیگر کمک می‌کنند تا مشکلات حل شود. گفتند این‌ها بلد نیستند بورس را اداره کنند، ما می‌آییم اداره می‌کنیم. در این ۳۰ ماه دولت سیزدهم، ارزش بورس ۴۶ میلیارد دلار تنزل پیدا کرده درحالیکه در ۳۰ ماهه اول دولت یازدهم، ۸٫۵ میلیارد دلار رشد داشت. در ۳۲ ماه دولت یازدهم، قیمت سکه ۱۱ درصد تنزل کرد، نرخ دلار هم در طول ۳ سال اول دولت یازدهم فقط ۹٫۸ درصد افزایش پیدا کرد. در سه سال اول دولت یازدهم رشد پایه پولی ۵۲ درصد بود اما در این ۳۰ ماه اخیر، ۱۰۰ درصد شده است. تورم ۴۳ درصدی در مرداد ۹۲، در انتهای سال ۹۴ به ۸ درصد رسید و تا فصل اول سال ۹۷ هم تک‌رقمی ماند. بدانید که در تاریخ ایران فقط یک بار تورم ۴۰ درصدی در سه سال پشت سر هم را تجربه کردیم؛ آن هم زمان جنگ جهانی دوم از سال ۱۳۲۰ تا ۱۳۲۲ بود. شاید سال‌هایی تورم ۴۰ تا ۴۹ درصد هم تجربه کردیم اما اینکه سه سال متوالی از ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ تورم بالای ۴۰ درصدی باشد را هرگز در ۸۰ سال اخیر تجربه نکرده بودیم.

روحانی دلیل بهبود شرایط اقتصادی در دولت یازدهم را امیدواری مردم و حمایت آن‌ها از حاکمیت و دولت دانست و افزود: در آن دوره انقلاب دیجیتال تحقق پیدا کرد. استارت‌آپ‌ها در آن ایام شتاب گرفتند. توسعه پهنای باند در فضای مجازی باعث شد مردم راحت شوند و بسیاری از مشاغل در آن بستر شکل بگیرد. امروز فضای مجازی چگونه است؟ در سالی که مقام معظم رهبری به عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری کردند، برخی سکوهای اقتصاد دیجیتال را می‌خواهند حاکمیتی کنند. بخش خصوصی را قبلاً خصولتی می‌کردند، الان خصومتی می‌کنند.

رئیس دولت تدبیر و امید ادامه داد: وقتی در توزیع قدرت مردم را مشارکت نمی‌دهیم، آن‌ها در اقتصاد هم مشارکت نخواهند کرد. وقتی در مسائل اجتماعی و فرهنگی به نظر مردم اعتنا نمی‌کنیم، آن‌ها در مسائل اقتصادی و سیاسی حامی ما نخواهند بود. باید مشارکت واقعی در همه زمینه‌ها داشته باشیم. مگر قدرتی غیر از مردم داریم؟ توان هسته‌ای و موشکی جای خود، اتفاقاً رشد اصلی توان هسته‌ای و موشکی در دولت تدبیر و امید رخ داد. مشکل ما ایران‌هراسی و کاهش قدرت بازدارندگی با قطعنامه‌های فصل هفتمی شورای امنیت بود که با حمایت جهانی از پیشنهاد جهان عاری از خشونت و افراطی‌گری از سوی ایران و برجام این فضا تغییر کرد. وقتی برجام امضا شد، اولین افرادی که به من تبریک گفتند دوستان منطقه‌ای ما؛ عراق و سوریه و جهاد اسلامی بودند. برجام بازدارندگی ایران را افزایش داد. در آن شرایط که مردم با ما بودند توانستیم مشکلات را حل کنیم و به سمت توسعه و پیشرفت برویم.

هفتمین رئیس‌جمهور ایران، غفلت از امر توسعه کشور را نگران‌کننده دانست و گفت: کشورهای اطراف ما در منطقه به فکر توسعه همه‌جانبه هستند اما متأسفانه عده‌ای در داخل فقط به فکر حفظ قدرت یک جناح اقلیت هستند و حتی به فکر حفظ نظام و کشور هم نیستند. کشور بدون توسعه حفظ نمی‌شود. توسعه هم بدون مشارکت مردم، ورود سرمایه خارجی به داخل و رابطه درست با دنیا امکان‌پذیر نیست. الان طرح‌های عمرانی مهمی که در دوره ما ۶۰ تا ۹۰ درصد پیشرفت داشته را هم دنبال نمی‌کنند؛ فقط برخی مواردی که ما بیش از ۹۰ درصد پیش برده بودیم را به صورت محدود تکمیل می‌کنند.

روحانی خواستار حفظ کرامت مردم در عرصه اجتماعی در کنار حل مشکلات معیشتی آن‌ها شد و گفت: دو نمونه اصلی حکومت اسلامی، حکومت پیامبر عظیم‌الشان اسلام(ص) و مولا امیرالمؤمنین(ع) است؛ باید ببینیم در امر به معروف و نهی از منکر سیره آن بزرگان چه بود؟ قرآن در بحث حجاب از نگاه افراد شروع می‌کند. امیرالمؤمنین نه تنها زن بی‌حجابی که از کنار جمع یارانش عبور کرد را تنبیه نکرد بلکه به دیگران گفت چرا به او نگاه می‌کنند؟ باید بررسی کرد که دستگاه‌های فرهنگی و صداوسیما در طول ۴۵ سال گذشته توانستند دین‌داری مردم را بیشتر کنند؟ واقعاً کار پلیس این‌گونه نهی از منکر است و تعلیم این کار را دیده‌اند؟ امروز سر ساخت مسجد دعوا می‌کنند درحالیکه اول باید نمازخوان تربیت کرد، اگر نمازخوان بیشتر شد، آن‌ها خودشان مسجد درست می‌کنند. در مقولات اجتماعی کرامت و حیثیت مردم را باید حفظ کنیم. مگر در انقلاب کسی را به زور باحجاب کردیم؟ وقتی انقلاب شد بسیاری از زنان باحجاب شدند و حتی چادر به سر کردند.

او در پایان از انتشار پاسخ خود به نامه شورای نگهبان برای ردصلاحیت در انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در آینده‌ای نزدیک خبر داد و تصریح کرد: من به ایرادات شورای نگهبان پاسخ خواهم داد تا مردم از سطح درک اعضای این شورا از مسائل حیاتی کشور مطلع شوند. موارد ردصلاحیت یکی ادعای اهانت به قوه قضائیه و شورای نگهبان است و دیگری عدم ایستادگی در برابر غرب و اشکال در اجرای برجام و… این پاسخ هم به این دلیل است که باور دارم جایگاه شورای نگهبان مقدس است و این شورا شکل گرفته تا مردم اطمینان حاصل کنند قوانین تدوین‌شده خلاف موازین اسلامی و قانون اساسی نیست. اگر داوری شورای نگهبان مورد تردید قرار بگیرد، به جمهوریت و اسلامیت ما ضربه وارد خواهد شد. مجلس اقلیت، دولت اقلیت و خبرگان اقلیت به نفع کشور و نظام نیست. به همین جهت باید احساس مسئولیت کنیم، ساکت ننشینیم و مردم را به مشارکت در همه امور و پشتیبانی از نظام و کشور تشویق کنیم

دیگر خبرها

  • امیدواریم مجلس یازدهم یکی دو لایحه مهم را قبل از رفتن تصویب کند/ هیچ تنشی میان دولت و مجلس نیست
  • تاکید رئیس جمهور بر فراهم کردن زمینه حضور هر چه گسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات مجلس
  • رویکرد مجموعه مدیریتی قم حمایت تولیدکنندگان و تسهیل سرمایه گذاری
  • رونمایی از ترجمه کتاب جنبش علوی، هجرت رضوی به زبان پشتو
  • رسالت بسیج، تسهیل خدمت‌رسانی به مردم است
  • روحانی: پاسخ من به شورای نگهبان به زودی منتشر می‌شود تا مردم از سطح درک اعضای این شورا از مسائل حیاتی کشور مطلع شوند!
  • لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم سازوکار مشارکت مردم در بخش مولد را تسهیل خواهد کرد
  • قالیباف: اندیشه شهید مطهری همچنان راهگشاست
  • صدور الکترونیکی مجوز‌ها پیش‌نیاز توسعه اقتصادی و تسهیل مشارکت مردم در کسب‌وکار‌های خرد
  • زمین و تسهیلات از دولت ساخت با مردم/ به جز چند کلانشهر دولت مشکلی برای تامین زمین ندارد