Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مهدی رضایی دبیر ستاد امربه معروف و نهی از منکر خراسان رضوی گفت: هدف از برگزاری این گردهمایی تبیین رویکرد‌های جدید ستاد امر به معروف و نهی از منکر برای دبیران استانی و اجرای آن برای دستور العمل‌های آینده است.

او افزود: در این همایش، برنامه‌های کاری مد نظر ستاد به دبیران شهرستان‌ها ابلاغ می‌شود در گذشته رویکرد ستاد بیشتر انفعالی بود، اما رویکرد جدید، مطالبه‌گری و نظارت بیشتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



دبیر ستاد امربه معروف و نهی از منکر خراسان رضوی ادامه داد: همچنین توجیه بیشتر قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر به ویژه مفاد مرتبط با حوزه مطالبه گری و نظارت در این همایش مد نظر است که در این مواد امر به معروف و نهی از منکر ناظر به رفتاری علنی، بدون تجسس همراه با مراتب قلبی، زبانی، نوشتاری و عملی است که مراتب زبانی و نوشتاری آن وظیفه آحاد مردم و دولت است و مرتبه عملی آن در حدودی که قانون معین کرده تنها وظیفه دولت است.

رضایی بیان کرد: بر پایه ماده پنج قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر در اجرای امر به معروف و نهی از منکر نمی‌توان معترض حیثیت، جان، مال، مسکن، شغل و حریم خصوصی اشخاص شد مگر در مواردی که قانون تجویز می‌کند و هیچ شخص یا گروهی حق ندارد به عنوان امر به معروف و نهی از منکر به اعمال مجرمانه از قبیل توهین، افترا، ضرب و جرح و قتل مبادرت کند و ارتکاب این اعمال، پیگرد و مجازات قانونی دارد و از طرفی اشخاص حقیقی و حقوقی حق ندارند در برابر اجرای امر به معروف و نهی از منکر مانع ایجاد کنند و ایجاد مانع برابر امر به معروف و نهی از منکر به موجب قانون جرم شناخته می‌شود.

او تصریح کرد: در حوزه مطالبه گری و نظارت، اولویت اصلی ستاد امر به معروف و نهی از منکر توجه به معروفات و ترویج آن‌ها در سطح جامعه است هدف توجه به مطالبه گری و نیازمندی‌های مردمی است و حذف منکرات در رتبه بعدی قرار دارد.

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی تاکید کرد: در این نشست که نخستین نشست فصلی ستاد نیز محسوب می‌شود بر پایه رویکرد‌های جدید کشوری برنامه‌های ستاد استانی برای اجرا در سال ۱۴۰۱ تدوین می‌شود.

انتهای پیام//ا.د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: امر به معروف برگزاری مراسم مطالبه گری امر به معروف و نهی از منکر مطالبه گری خراسان رضوی ستاد امر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۵۴۴۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای گرم در خراسان رضوی ماندگار است

زهرا آهنگرزاده گفت: در این مدت دمای هوای مشهد به بالای ۳۰ درجه سلسیوس و در مناطق کویری خراسان رضوی تا ۳۳ درجه افزایش خواهد یافت.

وی اضافه کرد: دمای فعلی مشهد ۲۸ درجه سلسیوس است که طبق تحلیل نقشه‌ها و مدل های هواشناسی امروز بین ۱۸ تا ۳۱ درجه در نوسان خواهد بود.

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی دامه داد: از عصر چهارشنبه هفته جاری با نفود سامانه بارشی جدید از گرمای هوا در استان کاسته می‌شود که اطلاعات تکمیلی در موعد مقرر اعلام خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: ابرناکی، افزایش رطوبت هوا و سرعت گرفتن لحظه‌ای وزش باد از دیگر پدیده های جوی است که تا روز چهارشنبه هفته جاری در استان غالب خواهد بود.

آهنگرزاده عنوان کرد: در شبانه روز گذشته، ریوش با کمینه دمای هشت درجه سلسیوس و تایباد با بیشینه دمای ۳۳ درجه به ترتیب سردترین و گرمترین شهرستان های استان خراسان رضوی بوده اند.

به گفته وی، در این مدت کلانشهر مشهد نوسانات دمایی ۱۵ تا ۲۸ درجه سلسیوس را به ثبت رسانده است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • ۳ پرونده در دادسرای مشهد در خصوص جرایم انتخاباتی تشکیل شد
  • تشکیل ۳ پرونده جرایم انتخاباتی خراسان رضوی در دور اول
  • ثبت ۵۰۰ فقره تصادف در شبانه‌روز گذشته در مشهد
  • ۸۲ مصدوم در تصادفات مشهد
  • تصادفات مشهد ۸۲ مصدوم بر جا گذاشت
  • هوای گرم در خراسان رضوی ماندگار است
  • تعامل دستگاه‌ها لازمه تبیین و ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر است
  • زیرآب زنی با نهی از منکر فرق دارد ‍!
  • ارزیابی نامحسوس وضعیت حجاب در ادارات و مراکز آموزشی کردستان
  • آیا امر به معروف ونهی از منکر به یک چالش سیاسی تبدیل شده است؟ + فیلم