Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر امور خارجه آمریکا در جریان سفر به کلمبیا تاکید کرد، مسؤولیت‌پذیری و پاسخگویی به نقض‌های حقوق بشری صورت گرفته در جریان درگیری‌های چند دهه کلمبیا و اعتراضات ضد دولتی اخیر در این کشور برای جلوگیری از نقض‌های آتی امری حیاتی و ضروری است.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه در آستانه مذاکرات با مقامات منطقه‌ای برای گفت‌وگو درباره موضوع مهاجرت به آمریکا، با ایوان دوکو، رئیس جمهوری کلمبیا دیدار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بلینکن گفت: مسؤولیت‌پذیری و پاسخگویی برای نقض‌های شدید حقوق بشری که در جریان درگیری‌های کلمبیا صورت گرفته، مسؤولیت‌پذیری و پاسخگویی برای هرگونه بدرفتاری که در واکنش به اعتراضات اوایل سال جاری میلادی صورت گرفته و بدون شک مسؤولیت‌پذیری و پاسخگویی در برابر عاملان حملات به مدافعان حقوق بشر، روزنامه‌نگاران و دیگر رهبران جامعه مدنی بسیار حیاتی و ضروری است.

وی افزود: پایان دادن به معافیت از مجازات نیز یکی از بهترین راه‌ها برای جلوگیری از وقوع نقض‌ها و بدرفتاری‌های بیشتر است.

اوایل سال جاری میلادی دست‌کم ۲۹ تن در ارتباط با اعتراضات علیه سیاست‌های اجتماعی و اقتصادی دوکو کشته شدند و استفاده افراطی از زور توسط نیروهای پلیس مقصر اکثر این مرگ و میرها شناخته شده است.

گروه‌های حقوق بشری از بلینکن درخواست کردند تا دوکو را در خصوص نظم و قانون و همچنین افزایش خشونت‌ها توسط گروه‌های مسلح تحت فشار بگذارد.

کلمبیا یکی از نزدیک‌ترین متحدان آمریکا در آمریکای لاتین است و این دو کشور همکاری بسیار نزدیکی در زمینه امنیتی به ویژه در مبارزه با قاچاق مواد مخدر دارند.

دوکو در جریان کنفرانس خبری مشترکی با بلینکن گفت: دولت من سیاست تحمل صفر را در برابر خشونت پلیس اتخاذ کرده؛ اما هیچ‌گونه وحشیگری، خرابکاری و خشونت علیه نیروهای امنیتی را نیز تحمل نخواهد کرد.

بلینکن در جریان نشست روز چهارشنبه بوگوتا که در سطح وزرای امور خارجه پیرامون مهاجرت صورت گرفت و در آن مقاماتی از شیلی، برزیل، کانادا، کاستاریکا، هندوراس، پرو، اکوادور، گواتمالا و السالوادور حضور داشتند، خواستار اجرای تدابیر مرزی قویتر توسط کشورهای این منطقه شد.

وی ضمن اذعان به اینکه روندهای پناهندگی نیاز به ارتقاء و بهبودی دارند، گفت: یکی از اقدامات در تدابیر مرزی، محدود کردن سفر بدون ویزا ست که به صورت ناخواسته و غیر عمدی به مهاجرت‌های نامنظم کمک می‌کند.

فقر و خشونت در متشنج‌ترین کشورهای این منطقه از جمله السالوادور، گواتمالا، هندوراس، ونزوئلا و هاییتی سبب شده تا سیل مهاجرت به آمریکا و دیگر بخش‌های آمریکای لاتین به وجود آید.

بلینکن گفت: دلایل بسیاری از مردم برای مهاجرت از دست رفتن امید زندگیشان در وطن شان است و این مساله باید اصلاح شود.

وی افزود: مهاجرت اغلب به خاطر فرصت‌های اقتصادی بسیار زیاد صورت می‌گیرد. آمریکا می‌خواهد با شما برای تغییر این روند همکاری کند.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۵۴۷۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست بلینکن از چین: با شرکت‌های آمریکایی عادلانه رفتار کنید

وزیر خارجه آمریکا در جریان سفر به چین که به دنبال حل‌وفصل مسائلی است که می‌تواند روابط تازه بهبود یافته این دو کشور را به خطر بیندازد، امروز – پنجشنبه – از چین خواست تا «رفتار عادلانه‌ای» در برابر شرکت‌های آمریکایی در پیش بگیرد.

به گزارش ایسنا، سفر «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا به چین تازه‌ترین دیدار سطح بالا میان این دو کشور است و آنها درباره مسائلی نظیر تجارت جهانی و ارتباطات نظامی گفت‌وگو و رایزنی کرده‌اند.

خبرگزاری رویترز گزارش کرد که روابط واشنگتن و پکن به طور فزاینده‌ای بر سر مشکلاتی مثل چگونگی فعالیت شرکت‌های آمریکایی در چین، صادرات چین و ظرفیت تولید و هم‌چنین حمایت پکن از مسکو در جنگ اوکراین به مشکل برخورد کرده و اختلافاتی به وجود آمده است.

«متیو میلر» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با اشاره به نشستی که با مقام رسمی چینی در شانگهای برگزار شده، گفت که بلینکن نگرانی‌هایی را در رابطه با «سیاست‌های تجارت» عنوان کرده است.

وزیر خارجه آمریکا تاکید کرد: «ایالات متحده به دنبال رقابت اقتصادی سالم با جمهوری خلق چین است و می‌خواهد رفتار عادلانه‌ای در قبال کارگران و شرکت‌های آمریکایی فعال در چین اتخاذ شود.»

چین «انتقادات بی‌اساسی» را مبنی بر اینکه ظرفیت تولیدش «بیش از حد» است، رد کرده و افزود که صنایع این کشور، از وسایل نقلیه الکتریکی گرفته تا پنل‌های خورشیدی، «رقابتی و نوآور» هستند.

آنتونی بلینکن فردا جمعه جهت دیدار با «وانگ یی» وزیر امور خارجه چین و احتمالا دیدار با «شی جین‌پینگ» رئیس‌جمهور این کشور به پکن سفر خواهد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بایدن از تحریم گردان‌های نظامی رژیم صهیونیستی صرفنظر کرد
  • درخواست بلینکن از چین در رابطه با ایران و کره شمالی
  • بلینکن: چین می‌تواند نقش میانجی‌گر را در خاورمیانه ایفا کند
  • آمریکا نباید از خط‌قرمزها عبور کند
  • پکن: ایالات متحده مانع توسعه چین می‌شود
  • درخواست بلینکن از چین: با شرکت‌های آمریکایی عادلانه رفتار کنید
  • رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از رئیس دانشگاه کلمبیا خواست استعفا دهد
  • (ویدیو) استقبال سرد چینی‌ها از بلینکن
  • استقبال سرد چینی‌ها از بلینکن
  • بلینکن وارد چین شد