Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا ملکی نژاد روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: هفته گذشته مهندسان و کارشناسانی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور برای بررسی مشکلات کم آبی به آستارا آمده بودند و راه اندازی مرکز آب شیرین کن در ساحل خزر را مطرح کردند و در صورت تامین اعتبار عملیاتی خواهد شد.

وی ادامه داد: آنها حفر چند حلقه چاه در شهر لوندویل و انتقال آب چاه ها به شهر آستارا را راهکار دیگری برای تامین آب مورد نیاز این شهر اعلام کردند و با توجه به مناسب بودن نسبی منابع آب زیرزمینی لوندویل، امکان اجرای این طرح به رغم برخی دشواری ها وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس شرکت آب و فاضلاب آستارا تصریح کرد: طرح آبرسانی به آستارا ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار دارد اما برای اجرای این طرح با فهرست بهای امسال، به ۶ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

ملکی نژاد گفت: تنها تصفیه خانه آب آستارا با ۳۰ سال قدمت در حال تخریب و نیازمند بازسازی است و ممکن است از مدار استفاده خارج شود و در سال ۹۷ برای بازسازی آن ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار تصویب شده بود اما رقمی اختصاص نیافت.

رییس شرکت آب و فاضلاب آستارا میزان اعتبار سالانه برای اصلاح و بازسازی شبکه توزیع آب را یک میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: اعتبار مورد نیاز برای این کار یکهزار میلیارد ریال است.

وی ادامه داد: امسال تابستان بسیار سختی را از نظر تامین آب سپری کردیم و تمام آب رودخانه های آقچای و بهارستان را به تصفیه خانه منتقل می کردیم اما جوابگوی نیاز مردم منطقه نبود.

رییس شرکت آب و فاضلاب آستارا میزان تولید آب در تصفیه خانه این شهر را ۳۳۰ لیتر در ثانیه و مقدار نیاز شهر و ۱۷ روستای تحت پوشش را ۳۰۰ لیتر در ثانیه اعلام کرد و افزود: منابع آب زیرزمینی آستارا بی کیفیت و غیرقابل استفاده است و فقط از آورده رودخانه ها امکان بهره برداری وجود دارد.

او ادامه داد: آستارا با یکهزار و ۲۰۰ میلیمتر بارش سالانه، در تابستان ها با کم آبی و قطعی آب مواجه است و فاضلاب نیز در شهر جاری می شود و رفع این مشکلات به تنهایی از عهده شرکت آب و فاضلاب خارج است و عزم همگانی دستگاه ها و مسئولان را می طلبد.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان، حاشیه دریای خزر و مرز جمهوری آذربایجان واقع شده است.

برچسب‌ها آستارا آب شیرین کن آب و فاضلاب شرکت آب و فاضلاب کشور بارش باران اعتبارات رودخانه های کوهستانی پروندهٔ خبری ۱۴۰۰؛ سال تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آستارا آب شیرین کن آب و فاضلاب آستارا آب شیرین کن آب و فاضلاب شرکت آب و فاضلاب کشور بارش باران اعتبارات رودخانه های کوهستانی میلیارد ریال آب و فاضلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۵۴۸۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب ۳۲۷ میلیارد تومان اعتبار تملک دارایی و نفت در شهرستان کبودراهنگ

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ فتح الله توسلی در شورای اداری شهرستان کبودراهنگ افزود: این نوع حمله از خاک ایران و رد کردن پایگاه‌های امنیتی آمریکا و رژیم صهیونیستی، یک عملیات گسترده و موفق بود که جای تبریک و تشکر دارد.

او همچنین گفت: شهرستان کبودراهنگ در سال ۱۴۰۲ دومین اعتبارات تملک دارایی استان را با ۱۶۷ میلیارد تومان داراست و با جذب ۱۶۰ میلیارد تومان اعتبارات نفت اعتبارات این شهرستان در استان در رتبه نخست است که در تاریخ شهرستان بی سابقه است.

نماینده مردم کبودراهنگ و بهار در مجلس شورای اسلامی افزود: با پیگیری‌های انجام شده اعتبارات حذف شده در محرومیت شهرستان به شهرستان برگشت و این رقم ۹۱ میلیارد تومان است.

فتح الله توسلی افزود: برای رفع مشکل آب آشامیدنی روستایی ۵۰ میلیارد تومان اعتبار جذب شده و مطالعات انتقال آب از سد تالوار به روستا‌ها و شهر‌های شهرستان انجام شده و در حال اخذ ماده ۲۳ است.

او همچنین به حوزه راه‌ها اشاره کرد و گفت: راه همدان- گل تپه و علیصدر و خلعت آباد کبودراهنگ- شیرین سو - قیدار در اولویت است و اعتبارات لازم برای تکمیل آن اخذ خواهد شد.

نماینده مردم کبودراهنگ و بهار در مجلس شورای اسلامی گفت: در سال ۱۴۰۲ از اعتبارات نوسازی و تجهیز مدارس استان فقط ۳ درصد به شهرستان تخصیص داده شده است، که مدیران باید برنامه خود را برای انجام طرح‌ها و جذب اعتبارات و رایزنی با مدیران کل و وزرا اعلام کنند.

فتح الله توسلی به ساخت درمانگاه تامین اجتماعی و کارخانه فرش در ناحیه صنعتی شیرین سو هم اشاره کرد.

فرماندارکبودراهنگ هم به کمبود سردخانه و شهرک گلخانه‌ها و تشکیل تعاونی‌ها در شهرستان اشاره کرد و گفت: تشکیل تعاونی‌ها به توسعه و پیشرفت کمک خواهد کرد.

مسلم غلامی افزود: امسال طرح‌های بهسازی و آسفالت ریزی در بیش از ۱۰۰ روستای شهرستان اجرا می‌شود.

حجت الاسلام عالمی، امام جمعه شیرین سو هم کمبود پاسگاه انتظامی، فضای ورزشی، زمین چمن فوتبال و آب آشامیدنی روستا‌ها را از جمله مشکلات این بخش برشمرد.

دیگر خبرها

  • نیاز به ۶ هزار میلیارد ریال اعتبار برای طرح‌های پیشگیری از سیل در اصفهان
  • تخصیص بیش از ۳ هزار میلیارد ریال اعتبار برای تأمین برق شهرک‌های صنعتی یزد
  • اختصاص ۳۰۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تامین برق پایدار در شهرک‌های صنعتی یزد
  • آبیاری ۴۰۰ هکتار از اراضی و باغات در بخش ناغان
  • تخصیص بیش از ۳ هزار میلیارد ریال اعتبار برای تامین برق پایدار در شهرک‌های صنعتی یزد
  • بررسی روند بازسازی زیرساختهای آب وفاضلاب مناطق زلزله زده خوی
  • تخصیص ۴۳۵ میلیارد برای اجرای طرح‌های آبی استان قزوین
  • ۱۸ هزار میلیارد ریال برای اصلاح مسیل و شبکه آب و فاضلاب شهر ایلام اختصاص یافت
  • جذب ۳۲۷ میلیارد تومان اعتبار تملک دارایی و نفت در شهرستان کبودراهنگ
  • ایجاد ۸۳۳ اشتغال خانگی با اعتبار ۹۴۰ هزار میلیون ریال