Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-26@11:23:18 GMT

بهترین ترین آزمون آزمایشی

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۵۵۵۲۱

بهترین ترین آزمون آزمایشی

اما انتخاب یک  آزمون آزمایشی معتبر که همه معیارهای لازم , جهت پش برد برنامه مطالعاتی شما را داشته باشد، دغدغه هر داوطلب کنکور است.

ما در این مقاله سعی داریم فاکتور های مهم یک کنکور آزمایشی معتبر را بررسی و خدمت شما ارائه کنیم تا معیار درستی باشد جهت رسیدن به انتخاب درست. به این نکته توجه داشته باشید که شما یک سال مهم را پیش رو دارید؛ انتخاب دقیق و هوشمندانه، آینده شما را خواهد ساخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهمترین معیارهای یک آزمون آزمایشی :

تطبیق سوالات آزمون آزمایشی  با کنکور :  شما با یک بررسی آنلاین و ساده از موسسات موجود، می توانید درصد شباهت سوالات آزمون های آزمایشی با سوالات کنکور را در هر موسسه به دست آوردید. فقط به گزارش کلی این موسسات اکتفا نکنید، به دنبال مستندات گزارش آنها باشید و از دوستان و دانش آموزانی که این آزمون ها را شرکت کرده اند هم، سوال نمایید.
داشتن بوجه بندی خوب : بوجه بندی کنکور های آزمایشی بسیار نکته مهم و کلیدی می باشد. به این نکته توجه نمایید که فاصله برگزاری آزمون ها هوشمند و مطابق با برنامه مطالعاتی شما باشد و نه یک برنامه ثابت که فاصله بین تمام آزمون ها یکسان برنامه ریزی شده باشد!  برای دانش آموزانی که در پایه دوازدهم در حال تحصیل هستند بسیار مهم است که هم زمان باید درس های جدید مطالعه و سال های قبل را مرور کنند. یعنی بر خلاف باور عامه، باید اول سال تحصیلی فاصله آزمون ها بیشتر باشد و هر چه به کنکور نزدیکتر می شوید این فاصله کوتاهتر شود.
کارنامه آزمون آزمایشی : یک کارنامه خوب کارنامه ای تحلیلی است که فقط به شما گزارش عددی نمی دهد از درصد و رتبه تان نمی دهد! بلکه با بررسی کاملی از روند گذشته تا حال شما به صورت دقیق نقاط قوت و ضعفتان را مشخص می کند. امکان تحلیل آزمون سریع به شما داده و حتی شرایط انتخاب رشته مجازی هم برایتان فراهم می کند. این نوع کارنامه ها در هر آزمون آژمایشی ارائه نمی شود!
داشتن خدمات جانبی  :   فقط بحث آزمون آزمایشی نیست که شما باید به آن توجه نمایید. بحث خدماتی که هر موسسه در کنار آزمون های خود به عنوان مکمل ارائه می دهد هم بسیار مهم می باشد. ما به چند مورد از مهم ترین خدماتی که برخی موسسات آموزشی ارائه می کنند، اشاره می کنیم :

بانک سوال : نرم افزار و اپلیکیشن بانک سوال هوشمند که شما هر زمان بر اساس نیاز با فیلتر های متفاوت و هوشمند بتوانید خود را بسنجید. در حال حاضر با تغییر الگوهای زندگی، تمرین و آزمون آنلاین در هر زمان و مکان نیازی است که فقط یک نرم افزار بانک سوال می تواند پاسخگوی آن باشد. در عین حال کیفیت سوالات این نرم افزار نیز بسیار مهم است.
تخمین رتبه : آزمون های آزمایشی قالبا جامعه آماری پایین تری نسبت به کنکور دارد. داشتن یک نرم افزار تخمین رتبه دقیق و به روز که بتوانید با درصدهای آزمون آزمایشی رتبه خود را نسبت به آخرین کنکور برگزار شده بسنجید, دید کاملی از وضعیتتان به شما خواهد داد. دقت این نرم افزار در کنار کیفیت آزمونی که آن شرکت می کنید، نتیجه واقعی عملکردتان را به شما نمایش می دهد.
ارائه آمارهای تحلیلی : ارائه گزارش های دارای فیلتر که دید درستی از فضای کنکور و نتایج آن به شما بدهد می تواند شما را به صورت هوشمند راهنمایی کند.

جامعه آماری خوب : داشتن جامعه آماری بالایی از شرکت کننده ها باعث خواهد شد که شما بتوانید به صورت حدودی رتبه آینده خود در کنکور را پیش بینی کنید. اما این واقعا حدودی است و نمی توان این موضوع را کاملا در نظر گرفت چون جامعه آماری هیچ کنکور آزمایشی مشابه کنکور نخواهد بود.
میزان سختی و آسانی سوالات : کنکور آزمایشی باید به گونه ای باشد که بیشترین تناسب سختی را به کنکور داشته باشد . برخی معتقدند سالانه دو درس از سختی بیشتری از بقیه درس ها برخوردار است . اما نکته مهم در طراحی سوالات آزمون آزمایشی این است که سوالات نباید آنقدر سخت باشد که دانش آموز را نسبت به پیشرفت خود دلسرد کند و نباید آنقدر آسان باشد که او را بیش از حد خوش بین نماید. در واقع اینکه طراحان یک آزمون آزمایشی بتوانند متناسب با روند سال های اخیر کنکور پیش بینی درستی از سال پیش رو داشته باشند و بر اساس متن کتاب درسی، تنوع کاملی از سوالات را در اختیار شرکت کننده ها قرار دهند بسیار مهم است. به این ترتیب است که داوطلب می تواند درک صحیحی از روند پیشرفت تحصیلی خود داشته باشد.

حال با معیار های داده شده می توانید آزمون های آزمایشی موجود در بازار را بررسی و بهترین گزینه را برای خود انتخاب نمایید. حتما در این مورد با دیگران مشورت کنید اما تصمیم خود را منوط به یک نفر و یا یک محتوا نکنید. متاسفانه باید بگوییم به تبلیغات رتبه های برتر برای یک موسسه یا آزمون یا کتاب هم زیاد اعتماد نکنید! در واقع برخی موسسات در سال های اخیر با تبلیغات گوناگون، موفقیت بسیاری از رتبه های برتر را به نام خود سند زده اند؛ این در حالیست که بسیاری از رتبه های برتر یا در چندین آزمون آزمایشی مختلف شرکت می کردند و یا به واسطه مدارس خاصی که در آنها تحصیل می کردند به صورت رایگان از برخی آزمون ها استفاده نموده اند! اما اگر پایه پایین تری دارید، مثلا دهم یا یازدهمی هستید، وقت بررسی و حتی کسب تجربه در این موضوع را خواهید داشت.

نکته آخری که می توان در این زمینه بیان کرد، موضوع حالا حاضر جامعه در مورد همه گیری بیماری کرونا است. آزمون های آزمایشی معمولا به صورت حضوری و شرایطی شبیه کنکور برگزار می شود . اما در حال حاضر که شرایط برگزاری حضوری کمتر شده است، امکان برگزاری آنلاین و استاندارد برای آزمون آزمایشی یک مزیت محسوب می شود. ضمن آنکه شرکت در یک آزمون آزمایشی آنلاین به جای آزمون حضوری خود فواید بسیاری مانند کاهش استرس، کاهش رقابت های منفی، امکان دریافت گزارش های تحلیل دقیق تر و ... خواهد داشت که در این مقاله نمی گنجد.

ما در این مقاله سعی کردیم بدون نام بردن از موسسه خاصی کلیات مورد نظر در سنجش موسسات برگزار کننده آزمون آزمایشی  را ارائه دهیم. اما از شما که در این کنکور های آزمایشی شرکت کرده اید درخواست داریم در انتهای متن معایب و مزایای آزمونی را که شرکت کرده اید ذکر کنید تا راهنمایی باشد برای دوستانی که می خواهند در این آزمون ها شرکت کنند و هنوز تصمیم قطعی نگرفته اند.

منبع: فارس

کلیدواژه: آزمون دانش آموز تحصیل آزمون های آزمایشی آزمون آزمایشی جامعه آماری نرم افزار بسیار مهم آزمون ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۵۵۵۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت ۳۸ هزار داوطلب مازندرانی در آزمون کنکور

به گزارش خبرنگار مهر، آزمون سراسری دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور از صبح پنجشنبه همزمان با سراسر کشور با رقابت داوطلبان گروه آزمایشی علوم ریاضی و علوم انسانی در حوزه‌های امتحانی مازندران آغاز شد.

محمد عباس نژاد نماینده سازمان سنجش در مازندران در گفت وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: ۳۸ هزار و ۵۱۰ داوطلب مازندرانی در نوبت اول آزمون سراسری دانشگاه‌ها شرکت دارند و نوبت اول آزمون سراسری دانشگاه‌ها روزهای پنجشنبه ۶ و جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ همزمان با سراسر کشور در ۱۷ شهرستان و ۱۹ حوزه امتخانی در استان برگزار می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: در آزمون گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی پنج هزار و ۲۸۸ داوطلب مازندرانی شرکت دارند در آزمون گروه علوم انسانی هم که صبح پنجشنبه ۶ اردیبهشت برگزار می‌شود ۱۰ هزار و ۷۵۳ داوطلب مازندرانی شرکت می‌کنند.

نماینده سازمان سنجش در مازندران تصریح کرد: آزمون گروه آزمایشی هنر و زبان‌های خارجی عصر پنجشنبه ۶ اردیبهشت برگزار خواهد شد. در گروه هنر یک هزار و ۷۱۰ داوطلب و در گروه زبان‌های خارجی ۳ هزار و ۳۲۷ داوطلب از مازندران حضور خواهند داشت.

عباس نژاد خاطر نشان کرد: در آزمون گروه آزمایشی علوم تجربی که صبح جمعه ۷ اردیبهشت در حوزه‌های امتحانی برگزار خواهد شد ۱۷ هزار و ۴۳۲ داوطلب مازندرانی در جلسه آزمون حاضر خواهند شد.

وی افزود: ۶۰ درصد داوطلبان مازندرانی در مرحله اول آزمون سراسری زن و ۴۰ درصد مرد هستند.

کد خبر 6088287

دیگر خبرها

  • دفترچه آزمون گروه‌های هنر و زبان‌های خارجی کنکور ۱۴۰۳ منتشر شد
  • ۲۱ هزار داوطلب در اردبیل وارد کارزار کنکور شدند
  • آغاز رقابت ۹۲۷ نفر داوطلب کنکور در دلگان
  • برگزاری کنکور سراسری ۱۴۰۳ در نوبت اول
  • کنکور هنر ۱۴۰۳ + تاریخ، زمان برگزاری و تعداد سوالات
  • کنکور سراسری سال۱۴۰۳ در قم آغاز شد
  • کنکور ۱۴۰۳ در قم با حضور بیش از ۱۷ هزار داوطلب
  • رقابت ۳۸ هزار داوطلب مازندرانی در آزمون کنکور
  • آغاز نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳
  • شرکت یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۵۱۸ داوطلب در نوبت اول آزمون سراسری