Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-26@18:26:58 GMT

پولی که برای خرید اف-35 دادیم را پس میگیرم

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۵۵۸۵۸

پولی که برای خرید اف-35 دادیم را پس میگیرم

رئیس‌جمهور ترکیه گفت آنکارا 1.4 میلیارد دلاری که برای خرید جنگنده‌های اف-35 به آمریکا داد و مسدود شده را به هر شکل شده، پس می گیرد.

به گزارش برنا، رئیس‌جمهور ترکیه در اظهاراتی در خصوص مناقشه خرید جنگنده‌های اف-۳۵ از آمریکا که به تنشی در روابط دو کشور تبدیل شده، گفت که وی معتقد است ترکیه و ایالات متحده در مذاکرات برای فروش جنگنده‌های اف-۱۶ پیشرفت خواهند کرد و آنکارا ۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۴ میلیارد دلاری که برای خرید جنگنده‌های اف-۳۵ داده بود و مسدود شده را پس می‌گیرد.

رویترز به نقل از خبرگزاری «آناتولی» ترکیه گزارش داد اردوغان در گفت‌وگو با خبرنگاران هنگام بازگشت از نیجریه گفت: ما مبلغ ۱.۴ میلیارد دلار خود را به هر طریقی دریافت می‌کنیم.

وی افزود: معتقدم که ما پیشرفت خواهیم کرد. البته در این خصوص با بایدن در نشست گروه ۲۰ در رم صحبت خواهیم کرد.

پیش‌تر در شرایطی که رسانه‌های غربی از درخواست آنکارا برای خرید ۴۰ جنگنده اف-۱۶ از واشنگتن خبر داده بودند، رئیس‌جمهور ترکیه اعلام کرد که آمریکا به این کشور پیشنهاد داده از سرمایه‌گذاری انجام شده آنکارا برای پروژه اف-۳۵ برای خرید اف-۱۶ از آمریکا استفاده شود.

اما دولت آمریکا شامگاه دوشنبه اظهارات رجب طیب اردوغان مبنی بر پیشنهاد واشنگتن برای فروش هواپیماهای جنگنده اف-۱۶ به آنکارا را رد کرد.

«ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا طی نشست خبری در این‌باره توضیح داد: «ما شما را به دولت ترکیه ارجاع می‌دهیم تا درباره برنامه‌های خرید نظامی خود صحبت کند. آنچه من می‌توانم بگویم این است که ایالات متحده هیچگونه پیشنهاد مالی برای درخواست اف-۱۶ توسط ترکیه ارائه نکرده است».

پرایس در پاسخ به این سوال که آیا امکان دارد پول پرداخت‌شده ترکیه برای خرید جنگنده‌های «اف-۳۵»، برای فروش اف-۱۶ به این کشور استفاده شود، گفت: «وزارت دفاع همچنان درگیر مکانیزم حل اختلاف با ترکیه در مورد اف-۳۵ است اما من قصد ندارم نتیجه را پیش‌داوری کنم».

پیش از این در رسانه‌های غربی آمده بود که ترکیه خواستار خرید ۴۰ فروند جنگنده اف-۱۶ و حدود ۸۰ کیت نوسازی هواپیماهای جنگی خود از آمریکا شده است.

پیشتر آنکارا بیش از ۱۰۰ فروند جنگنده اف-۳۵ سفارش داده بود که قرار بود توسط شرکت لاکهید مارتین ساخته شود، اما در سال ۲۰۱۹پس از خرید سامانه‌های پدافند موشکی روسی «اس-۴۰۰»، واشنگتن ترکیه را از این قرارداد کنار گذاشت.

رئیس‌جمهور ترکیه از آمریکا خواست که بعد از کنار گذاشتن این کشور از پروژه ساخت جنگنده اف‌-۳۵ پول پرداختی ترکیه را برگرداند.

اردوغان درباره کنار گذاشته شدن ترکیه از پروژه ساخت جنگنده‌های اف‌۳۵ گفته بود: «ما ۱.۴ میلیارد دلار پرداخت کردیم. این پول چه می‌شود. ما این پول را به سادگی به دست نیاوردیم. یا باید هواپیماهایمان را به ما بدهند و یا پولمان را برگردانند».

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ترکیه ایالات متحده دلار واشنگتن دولت آمریکا وزارت خارجه دولت پول رئیس جمهور ترکیه رئیس جمهور ترکیه خرید جنگنده جنگنده های اف برای خرید جنگنده اف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۵۵۸۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خشم ژاوی پس از ماندن در بارسا؛ پولی نمی‌خواستم!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، ژاوی هرناندس در نشستی خبری گفت: سعی می‌کنم مختصر بگویم چرا نظرم را تغییر دادم. همه احساس من را نسبت به بارسلونا می‌دانند و همیشه سعی کرده‌ام بهترین کار را برای بارسلونا انجام بدهم. همه ما معتقدیم که این پروژه باید ادامه پیدا کند. می‌بینم که پروژه هنوز تمام نشده و باید ادامه یابد. همیشه سعی می‌کنم بهترین کار را برای باشگاه انجام بدهم و آنها دلیل تغییر تصمیمم هستند.

بنابر روایت ایسنا، او در ادامه گفت: با دکو و هواداران رابطه خوبی داریم. این باعث می‌شود در برخی موارد تجدید نظر کنیم. معتقدم اگر برخی از جزئیات را به‌درستی مدیریت کنیم، به موفقیت های بزرگ نزدیک‌تر خواهیم شد.

یکی از خبرنگاران از ژاوی پرسید که آیا این درست است که او اگر تیم را ترک می‌کرد از باشگاه غرامت می‌گرفت؟ سرمربی بارسا پاسخ داد: این درست نیست. همه می‌دانند اگر تابستان امسال می‌رفتم صفر یورو دریافت می‌کردم. همیشه گفته‌ام پول باقیمانده از قراردادم برای مربی بعدی است. کسانی که این را می‌نویسند قصد دارند به من صدمه بزنند. امروز یکی از فشرده‌ترین تمرین‌های این فصل را داشتیم و به بازیکنان گفتم که برای ماندن هیجان‌زده‌ام و به آنها گفتم که اعتماد دکو و لاپورتا را دارم. این چیزی است که به آنها گفتم. هیچ تغییری در کادر مربیگری من ایجاد نخواهد شد.

۲۵۸۲۱۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899586

دیگر خبرها

  • حمله جنگنده ها و موشک های روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی/ تهدید روسیه به نابود کردن تسلیحات هسته ای آمریکا در لهستان
  • کاخ سفید: برنامه‌ای برای سفر اردوغان به آمریکا وجود ندارد
  • خشم ژاوی پس از ماندن در بارسا؛ پولی نمی‌خواستم!
  • انهدام دو انبار بزرگ نفت روسیه توسط پهپادهای اوکراین/ استقرار ۱۶۰۰۰ سرباز و جنگنده انگلیسی در لهستان/ چرا اوکراین فقط ۶ ماه وقت دارد؟
  • ترکیه: آمریکا درباره حقوق بشر به استانداردهای دوگانه مبتلاست
  • ترکیه: آمریکا درباره حقوق بشر به استاندارد‌های دوگانه مبتلاست
  • (تصاویر) اعتراض مردم ترکیه به سفر رئیس جمهور آلمان به آنکارا
  • اسرائیل در تلاش برای لغو دیدار بایدن و اردوغان است
  • اولین نتایج سفر اردوغان به عراق/ تشکیل ستاد عملیات مشترک بین آنکارا و بغداد
  • پولی که آمریکا برای اوکراین اختصاص داده ممکن است به کی‌یف نرسد