Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یزد، مرکز آمار ایران در تازه ترین گزارش خود استان‌ها را براساس شاخص میزان متوسط هزینه های خوراکی و غیرخوراکی یک خانوار شهری در سال ۱۳۹۹ رده بندی کرده که بر این اساس یزد در رتبه پانزدهم ارزان ترین استان ها قرار گرفته است.

مرکز آمار ایران در این گزارش، میزان متوسط هزینه سالانه یک خانوار شهری را در استان یزد ۵۰۴ میلیون ریال اعلام کرده درحالی که متوسط کشوری این شاخص ۶۲۱ میلیون ریال گزارش شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش، بیشترین هزینه یک خانوار شهری در استان‌های تهران، البرز، مازندران، بوشهر و مرکزی با ۹۵۷ میلیون ریال، ۷۲۷ میلیون ریال، ۶۶۲ میلیون ریال، ۶۱۱ میلیون ریال و ۵۹۹ میلیون ریال بوده است.

همچنین ارزان ترین استان‌ها برای هزینه یک خانوار شهری، به ترتیب در: خراسان شمالی، کرمان، اردبیل، خراسان جنوبی و سمنان با ۳۵۱ میلیون ریال، ۳۷۶ میلیون ریال، ۳۹۷ میلیون ریال، ۴۲۰ میلیون ریال و ۴۳۴ میلیون ریال اعلام شده است.

گفتنی است در طرح آمارگیری از هزینه خانوارهای شهری کشور، تهیه و پرداخت اقلام خوراکی و غیرخوراکی از جمله: نان، گوشت، شیر، روغن، میوه و سبزیجات، خشکبار و حبوبات، قند، شکر و شیرینی ها، نوشیدنی ها و غذاهای خوراکی، دخانیات، پوشاک و کفش، اجاره بهای مسکن، لوازم و اثاث منزل، بهداشت و درمان، حمل و نقل و ارتباطات، تفریحات، سرگرمب ها و خدمات فرهنگی، آموزش و سفر با تعداد نمونه های مشخص مورد محاسبه قرار می گیرد. 

48

کد خبر 1565895

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان یزد یک خانوار شهری میلیون ریال استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۵۶۳۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش روزانه بورس ۱۸ اردیبهشت؛ شاخص کل ۷ هزار واحد ریخت

به گزارش خبرنگار مهر، شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز سه‌شنبه (۱۸ اردیبهشت) با افت ۷۶۴۸.۷ واحدی به ۲,۲۳۱,۴۴۹.۷۶ واحد رسید.

از تغییر شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به ریزش ۲۷۶۰.۹۵ واحدی شاخص کل هم‌وزن اشاره کرد.

همچنین حجم معاملات امروز ۶.۷۱۵ میلیارد سهم بود که طی ۳۰۳,۶۲۰ معامله دادوستد شد و ارزش کل این معاملات نیز به ۴۱,۶۵۶.۴۳۷ میلیارد ریال رسید.

ارزش کل بازار بورس نیز بالغ بر ۷۷,۰۷۹,۲۰۳.۶۰۱ میلیارد ریال شد.

کد خبر 6099378 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • به فدراسیون فوتبال یک ریال پرداخت نکردیم/بیشترین اعتباربرای کشتی
  • وزیر ارتباطات رئیسی قرار است اینترنت را به «سرعت نور» برساند!
  • وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات: ۷ شهر استان قم فردا تحت پوشش فیبر نوری قرار می‌گیرند
  • ۷ شهر استان قم فردا تحت پوشش فیبر نوری قرار می‌گیرند
  • صرف ۸ میلیارد ریال اعتبار برای توسعه سیستم‌های روشنایی در شهرکرد
  • گزارش روزانه بورس ۱۸ اردیبهشت؛ شاخص کل ۷ هزار واحد ریخت
  • احداث ۲ پل‌ روگذر و زیرگذر در گنبدکاووس قطعی شد
  • ۲۰ اثر به اختتامیه رویداد بازی‌آرا رسید/ معرفی ظرفیت‌های خوب بازی‌های رایانه‌ای به سبد خانوار
  • مطالبه لوازم‌خانگی و خودروی کیفی ارزان بر زمین مانده است
  • سازمان همکاری اسلامی خواهان آتش بس فوری در نوار غزه شد