Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-06@00:09:17 GMT

کشف معدنی بزرگ‌تر از مس سرچشمه در رفسنجان

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۵۶۳۱۵

کشف معدنی بزرگ‌تر از مس سرچشمه در رفسنجان

آفتاب‌‌نیوز :

حجت الاسلام حسین جلالی روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری رفسنجان اظها کرد: این معدن با ذخایر و عیار بالا در رفسنجان کشف شده است.

وی تصریح کرد: به گفته مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران با حفاری معدن کشف شده با عیار و ذخیره بالاتر از معدن مس سرچشمه، دغدغه بیکاری مردم این منطقه به صفر کاهش می یابد که خبری مسرت بخش و خوشحال کننده برای جذب نیروهای بومی رفسنجان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جلالی در ادامه با اشاره به آلایندگی مجتمع مس سرچشمه گفت: طبق نقشه های ماهواره‌ای مجتمع مس سرچشمه رفسنجان از مناطق بزرگ آلاینده است؛ ضمن اینکه با مشکلات دیگری مثل وجود بیش از حد استاندارد آرسنیک در آب شهرستان و نیز تعداد فراوان جوانان بیکار مواجه هستیم که مسئولان باید برای رفع آنها تدابیری بیندیشند.

وی با اشاره به اشتغالزایی برخی صنایع در شهرستان های همجوار رفسنجان بابهره گیری از جوانان بومی گفت: شرکت مس در برخی دیگر شهرستان های استان نیز جاده احداث کرده است؛ اما تعدادی پروژه از جمله نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی و کارخانه تولید ماده شیمیایی در رفسنجان هستند که چندماه بعد از کلنگ زنی شاهد شروع عملیات اجرایی نیستند.

جلالی خاطرنشان کرد: این امر توجه بیشتر مدیران شرکت مس را در توسعه متوازن و نگاه همه جانبه به منطقه می طلبد تا با راه اندازی این طرح ها منطقه به شکوفایی و رونق دست پیدا کند و معضل بیکاری هم کمرنگ شود.

شهرستان رفسنجان در ۱۰۰ کیلومتری شمال مرکز استان کرمان قرار دارد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: مس سرچشمه رفسنجان معدن مس مس سرچشمه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۵۶۳۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزییات مرگ کارگر معدن زغال سنگ در دستگاه نقاله

یک کارگر شاغل در معدن زغالسنگ هشونی شهرستان کوهبنان به‌دلیل رعایت نشدن اصول ایمنی حین کار جان خود را از دست داد.

به گزارش ایلنا، به گفته وی، طبق اظهارات همکاران وی از قرار معلوم دست این کارگر درون نوار نقاله اصلی گیر می‌کند و با حرکت نوار نقاله دست وی از جا کنده می‌شود.

او گفت: هویت کارگر متوفی «عبدالله اسماعیلی» حدودا ۴۰ساله ساکن روستای «جور» شهرستان کوهبنان و دارای دو فرزند است. او حین انتقال به مراکز درمانی بر اثر خونریزی شدید جانش را از دست داد.

طبق اظهارات وی؛ مراجع قضایی و انتظامی کوهبنان در خصوص علت این حادثه شغلی پیگیر هستند.

معدن زغال سنگ «هشونی» از واحد‌های زیرمجموعه شرکت زغال سنگ کرمان است.

دیگر خبرها

  • یادواره شهدای روستای عیش آباد رفسنجان
  • جزییات مرگ کارگر معدن زغال سنگ در دستگاه نقاله
  • مرگ کارگر معدن زغال سنگ در کرمان به دلیل نبود ایمنی کار (+ عکس)
  • سرمایه‌گذاری ۱۸ همت در بخش معدن و صنایع معدنی آذربایجان شرقی
  • معادن؛ ثروتی نهفته در خاک/ بی بهره چون کهگیلویه و بویراحمد
  • ظرفیت ۳۰۰۰ شرکت دانش‌بنیان برای رفع نیازهای فناورانه صنایع معدنی کشور
  • رفع نیازهای فناورانه صنایع معدنی با کمک ۳۰۰۰ شرکت دانش‌بنیان
  • سد مخزنی دویرج سرریز شد
  • اکتشاف ۴ ماده معدنی ارزشمند در خوسف
  • تعارضات محیط زیستی ۲ معدن بزرگ زنجان رفع شد