Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-27@23:04:47 GMT

افغانستان؛ موضوع رایزنی وزرای خارجه ایران و اندونزی

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۵۶۴۴۶

افغانستان؛ موضوع رایزنی وزرای خارجه ایران و اندونزی

وزیر امور خارجه امروز در تماس تلفنی با تنو مرسودی وزیر امور خارجه اندونزی، آخرین تحولات روابط دوجانبه و موضوعات مورد علاقه منطقه ای و بین المللی از جمله افغانستان را مورد تبادل نظر قرارداد.

به گزارش ایسنا، حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به شرایط جاری در افغانستان و دیپلماسی فعال جمهوری اسلامی ایران در این زمینه، اقدامات تروریستی اخیر و هدفمند داعش در این کشور را محکوم و با یادآوری  مسئولیت طالبان در حفظ امنیت اقوام و پیروان مذاهب مختلف در برابر اقدامات تروریستی، اهمیت تشکیل دولت فراگیر در افغانستان را مورد تاکید قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیر عبداللهیان توجه به پناهندگان افغانستانی در کشورهای همسایه و  بویژه جمهوری اسلامی ایران را مسئولیت جامعه جهانی دانست.
 
وزیر امور خارجه کشورمان با یادآوری توافقات طرفین در ملاقات اخیر در نیویورک، تلاش برای توسعه و تقویت هرچه بیشتر روابط دو کشور را اعلام کرد.

رتنو مرسودی وزیر امور خارجه اندونزی نیز در این گفت‌وگوی تلفنی بر حفظ حقوق بشر و بویژه حقوق زنان تاکید و رسیدگی به امور پناهندگان افغانستانی را مسئولیت انسانی دانست که نیازمند توجه ویژه جامعه جهانی است.

وزیر امور خارجه اندونزی ضمن دعوت از همتای ایرانی برای سفر به جاکارتا، از توسعه همه‌جانبه روابط دو کشور استقبال نمود و اظهار داشت: در این ارتباط توصیه های لازم به دستگاه های دولتی به عمل آمده است تا توافقات و پروژه های تعریف شده فی ما بین با سرعت مناسب اجرایی و یا نهایی شوند.

امیرعبداللهیان در این تماس تلفنی همتای خود را در جریان گفت‌وگوهای اخیر هسته‌ای قرار داد.

منبع: الف

کلیدواژه: وزیر امور خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۵۶۴۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ریاض اولین مقصد «بلینکن» در دور جدید سفر منطقه‌ای خاورمیانه

به گزارش خبرگزاری مهر، رویترز اعلام کرد که وزیر امور خارجه آمریکا قرار است طی سفری دو روز به عربستان با شرکت در نشست اقتصادی به میزبانی ریاض با شرکای منطقه‌ای خود درباره تحولات منطقه و آتش بس در غزه رایزنی کند.

وزارت خارجه آمریکا روز شنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه این کشور در یک سفر دو روزه طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه هفته جاری به عربستان سعودی سفر خواهد کرد.

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که قرار است وزیر امور خارجه آمریکا در سقر دو روزه قریب الوقوع به عربستان سعودی طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه هفته جاری با شرکت در نشستی با شرکای منطقه‌ای خود مسئله آتش بس در نوار غزه و مذاکرات بر سر آزادی اسرای اسرائیلی را از نزدیک رایزنی و بررسی کند.

پایگاه خبری النشره لبنان به نقل از خبرگزاری رویترز گزارش داد که در بیانیه وزارت خارجه آمریکا آمده است که «سفر آتی بلینکن به ریاض بر سر ارائه تضمین‌هایی برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه تمرکز خواهد داشت.»

در این بیانیه تاکید شده است که «وزیر خارجه آمریکا در نشست ریاض درباره موضوعات اساسی منطقه از جمله تحولات منطقه و تلاش برای برقراری صلح و امنیت منطقه‌ای و تشکیل دولت مستقل فلسطینی با هدف تضمین امنیت اسرائیل با شرکای منطقه‌ای خود دیدار و رایزنی خواهد کرد.»

به گزارش رویترز بلینکن قرار است روز یکشنبه با سفر به عربستان سعودی با وزیران شواری همکاری خلیج فارس و همچنین در نشست اقتصادی به میزبانی ریاض دیدار و رایزنی کند.

گفتنی است که آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در ابتدای این هفته به عربستان سعودی، اردن و سرزمین‌های اشغالی سفر خواهد کرد.

کد خبر 6090416

دیگر خبرها

  • ریاض اولین مقصد «بلینکن» در دور جدید سفر منطقه‌ای خاورمیانه
  • اعتراض پناهجویان افغانستانی در اندونزی
  • تور منطقه‌ای «جان بس» برای رایزنی درباره افغانستان
  • گفتگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و پرتغال درباره کشتی توقیف‌شده اسراییلی
  • رایزنی باقری با نمایندگان ویژه پوتین
  • رایزنی باقری با نمایندگان ویژه پوتین و شی‌جین‌پینگ
  • بررسی تحولات خاورمیانه و شمال‌آفریقا با حضور اعضای بریکس در مسکو
  • آغاز به کار نشست معاونان وزرای خارجه بریکس با محوریت بررسی تحولات منطقه
  • رایزنی معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان با هیات دیپلماتیک ایران
  • رایزنی معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان با کاظمی قمی