Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، مت جوکس معاون رئیس پلیس لندن روز پنجشنبه با اعلام این مطلب افزود که علی حربی علی متهم به قتل دیوید امس نماینده سابق منطقه ساوت‌اند وست مجلس عوام است.

متهم که از هفته پیش در بازداشت به سر می‌برد قرار است عصر امروز برای تفهیم اتهام در دادگاه حاضر شود.

نیک پرایس دادستان این پرونده گفت: ما به دادگاه اعلام خواهیم کرد که این قتل جنبه تروریستی دارد و با انگیزه‌های مذهبی و ایدئولوژیک صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود که نامبرده بر اساس تحقیقات گسترده پلیس متهم به اقدام تروریستی است.

جوکس گفت که فرد دیگری در رابطه با این پرونده بازداشت نشده و پلیس به دنبال مظنون دیگری نیست. به گفته وی، ماموران پلیس پس از وقوع حادثه هفته گذشته «به طور طاقت‌فرسایی» دوربین‌های محل حادثه را بررسی و از چندین ساختمان سرکشی کرده‌اند.

«دیوید امس» نماینده ۶۹ ساله مجلس انگلیس هفته پیش در حین ملاقات با اهالی حوزه انتخابیه‌اش مورد سوء قصد قرار گرفت. ضارب چند ضربه به امس زد و به گفته شاهدان همانجا منتظر ماند تا پلیس او را دستگیر کند. پلیس می‌گوید "انگیزه‌ قتل به طور بالقوه این قتل را به اسلام‌گرایان افراطی مرتبط می‌کند."

امس دومین نماینده مجلس انگلیس است که در سال‌های اخیر مورد سوء قصد قرار گرفته است. پنج سال پیش 'جو کاکس ' نماینده مجلس انگلیس بر اثر جراحت ناشی از حمله با چاقو و تیراندازی به قتل رسید. او که در آستانه همه پرسی برگزیت از طرفداران ادامه حضور انگلیس در اتحادیه اروپا بود توسط یکی از عناصر گروه‌های راست افراطی مورد حمله قرار گرفت.

وزارت کشور انگلیس در همین پیوند، سطح هشدار تروریستی را برای نمایندگان مجلس افزایش داده است. پریتی پتل وزیر کشور انگلیس اعلام کرد که سطح هشدار تروریستی نمایندگان به مرحله قابل‌توجهی رسیده است و از نمایندگان خواست تا این تهدید را جدی تلقی کنند.

برچسب‌ها حمله با چاقو تروریسم انگلستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: حمله با چاقو تروریسم انگلستان حمله با چاقو تروریسم انگلستان مجلس انگلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۵۶۶۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت یک نوجوان به ظن تدارک حمله تروریستی در المپیک

یک نوجوان در فرانسه به ظن تدارک حمله تروریستی در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ بازداشت شد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، پلیس فرانسه یک نوجوان 16 ساله را به ظن تدارک حمله تروریستی در بازی‌های المپیک پاریس بازداشت کرد.

بر اساس گزارش روزنامه Le Parisien؛ سرویس‌های اطلاعاتی به دلیل پایبندی نوجوان 16 ساله به اسلام‌گرایی افراطی او را تحت نظر گرفتند. او همچنین در پیام‌رسان تلگرام پیامی نوشت و به دنبال خرید مواد مورد نیاز برای ساخت کمربند انفجاری بود. او در این پیام‌ها اشاره کرده بود که می‌خواست به نام یکی از گروه‌های تروریستی بمیرد.

ابراز اطمینان مکرون از پاک‌سازی رود سِن تا المپیک

2 روز قبل مظنون در خانه پدر و مادرش دستگیر و در آنجا تفتیش شد. این نوجوان سپس به ایستگاه پلیس منتقل شد و در آنجا اعتراف کرد که می‌خواسته در جریان بازی‌های المپیک 2024 همراه با کمربند انفجاری دست به حمله بزند و وقتی بازداشت شود، بر اثر گلوله‌های پلیس جان خود را از دست بدهد.

در طول بازرسی، بازرسان اسناد دست‌نویس، از جمله سوگند وفاداری به یکی از گروه‌های تروریستی را پیدا کردند. گوشی تلفن همراه متهم کشف و ضبط و برای بررسی ارسال شد.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • دستگیری عامل تیرندازی در منطقه فرحزاد تهران
  • انگلیس سفیر روسیه را احضار کرد
  • دستگیری نوجوان ۱۶ ساله در پی تهدید تروریستی در المپیک
  • تداوم سریال شناسایی جاسوسان روسیه و چین در انگلیس
  • دستگیری یک نوجوان ۱۶ ساله در پی تهدید تروریستی در المپیک
  • خبر‌های کوتاه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ از شهرستان‌ های خراسان رضوی
  • بازداشت یک نوجوان به ظن تدارک حمله تروریستی در المپیک
  • دستگیری یک تبعه رژیم صهیونیستی در مالزی که قصد انجام عملیات تروریستی داشت
  • پایان کار متهم به کلاهبرداری در بردسکن
  • متهم شدن ۷ تبعه خارجی در آلمان به ارتباط با داعش خراسان