Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مشیخت اسلامی و مفتی اعظم کرواسی تاکید کرد که دین اسلام مهمترین مدافع انسان و ارزشهای انسانی است و علما، امامان، مبلغان و معلمان دینی مسئولیت بزرگی برای حفاظت از جوانان مسلمان در مقابل خطر افراط گرایی بر عهده دارند.

دکتر عزیز حسنوویچ که در نشست روز دوم سی و پنجمین کنفرانس وحدت اسلامی در تهران سخن می گفت، ضمن گرامیداشت یاد آیت الله تسخیری افزود: تلاشهای مجاهدانه آن مرد با ایمان و بزرگ برای درک و نزدیکی هر چه بیشتر جوامع اسلامی قابل ارزشگزاری نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی برگزاری کنفرانس وحدت اسلامی در مقطع کنونی را بسیار مهم و ارزنده خواند و گفت: متاسفانه امروز شاهدیم که خون مسلمانان و جان افراد بی گناه با ادعای اسلام گرفته می شود. گروه هایی خشونت طلب و افراطی که در حقیقت با خدا می جنگند، ادعا می کنند که پرچم اسلام را برافراشته اند. همه مسلمانان و بویژه ما علما نباید سکوت کنیم. ما بیش از هر روز مسئولیت داریم که ارزشهای انسانی و جهانی اسلام را صادقانه به گوش جهانیان برسانیم.

مفتی اعظم کرواسی گفت: اسلام دین دوستی، ارتباطات اجتماعی، احترام، اعتماد و درک متقابل است. چرا که اگر خداوند متعال اراده می کرد، همه مردم را از نظر دین و ظاهر یکسان می آفرید. در حالیکه فرمود «ای مردم، ما شما را از یک زن و مرد آفریدیم و در ملت ها و قبیله های مختلف قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید.»

وی با اعلام اینکه "هیچ کس با اجبار یا خواسته ما وارد دین نمی شود، مگر با هدایت و رحمت خداوند متعال"، ادامه داد: علمای معاصر باید در برابر نیروهای تکفیری و افراطی شجاع و خردمند باشند. ما باید قدرت خود را در متن دین بازیابیم. کسانی تلاش دارند در صفوف ما رخنه و از اسلام سوء استفاده و تصویر دین را مخدوش کنند. این همان فتنه ای است که حق تعالی فرمود از کشتن انسانها بدتر است.

رئیس مشیخت اسلامی کرواسی گفت: خداوند مسلمانان را امت واحد نامیده است. در حالیکه سیاست هر وسیله ای را برای رسیدن به اهداف خود توجیه می کند. این رویکرد منجر به برانگیختن تنش ها، درگیری و اختلافات می شود. چرا که اهداف سیاسی از یک سو به سوی دیگر متفاوت است. توجیه اهداف قدرت طلبانه و سیاسی در لباس مذهب با تعالیم اسلام مغایر است، تنش ها و اختلافات را تشدید می کند و علما باید با آن مخالفت کنند.

وی همچنین «انحراف فکری، افراط و تفریط» را عامل دیگر اختلاف در امت اسلامی خواند و گفت: انحراف از اصول دین و افراط و تفریط در تعالیم الهی یکی از عوامل تشدید اسلام هراسی است که متأسفانه در سراسر جهان در حال افزایش است. اسلام نه دین خشونت و تروریسم، بلکه دین مهربانی و صلح است. اقدامات جنایتکارانه و خشونت آمیز به نام اسلام، بیشترین آسیب را به اسلام و مسلمانان می رساند و ما باید در این زمینه هوشیار و متحد باشیم.

مفتی اعظم کرواسی گفت: اگر نهادهای بین المللی بدنبال صلح و امنیت بین المللی هستند، باید استانداردهای دوگانه در موضوعات جهانی را کنار بگذارند.

وی توجه به برنامه های آموزشی و انتقال آموزه های واقعی و اخلاقی اسلام به جوانان را بسیار مهم خواند و افزود: دین اسلام مهمترین مدافع انسان و ارزشهای انسانی است. ما تجربه خوبی در کرواسی داریم به نحوی که هیچ شهروندی از کرواسی، مسلمان یا غیر آن، به میدان جنگ علیه مسلمانان نرفته است. ما برنامه های آموزشی وسیعی برای فرزندان مسلمان و ارتباط مناسب آنها با جامعه چند فرهنگی کرواسی تدارک دیده ایم.

او تاکید کرد که امامان، مبلغان، اساتید و معلمان دینی مسئولیت بزرگی برای حفاظت از جوانان مسلمان در مقابل خطر افراط گرایی بر عهده دارند.

رئیس مشیخت اسلامی کرواسی همچنین با تشکر از برگزار کنندگان کنفرانس وحدت اسلامی؛ از خداوند متعال برای دکتر حمید شهریاری، رئیس مجمع تقریب در این مسئولیت بسیار مهم موفقیت مسالت کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کنفرانس وحدت اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۵۶۸۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی توسعه روابط ایران و تانزانیا در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، عصر روز دوشنبه (۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورمان میزبان عمر سعید شعبان، وزیر تجارت و توسعه صنعتی تانزانیا و هیئت همراه بود.

در این دیدار دو طرف ضمن تشریح ظرفیت‌های حوزه کاری خود درباره دستیابی به توافقی به‌منظور گسترش روابط به‌ویژه در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات با یکدیگر گفتگو کردند.

زارع پور، توسعه روابط با کشور‌های آفریقای به ویژه تانزانیا را راهبرد دولت جمهوری اسلامی دانست و برای گام بر داشتن در این مسیر اعلام آمادگی کرد.

وی با تشریح فعالیت‌های وزارت ارتباطات در حوزه هایی، چون توسعه ارتباطات، پست، پست بانک و صنعت فضایی، تأکید کرد: هر یک از این حوزه‌ها به‌ویژه توسعه زیرساخت‌های ارتباطی، توسعه فناوری اطلاعات و صنعت فضایی به‌طور جداگانه می‌توانند به سرفصلی برای آغاز همکاری‌های مشترک دوجانبه در زمینه ارتباطات و فناوری اطلاعات تبدیل شود.

وزیر ارتباطات همچنین آمادگی کشورمان را برای توسعه ارتباطات ثابت در تانزانیا بر پایه شبکه فیبرنوری و توسعه دولت الکترونیکی اعلام کرد. 

وی در پایان خواستار تشکیل کارگروهی مشترک با حضور معاونان وزرای دو کشور برای بررسی موضوعات همکاری دوجانبه و نهایی کردن توافقات این نشست شد. 

عمر سعید شعبان، وزیر تجارت و توسعه صنعتی تانزانیا نیز در این دیدار ابتدا از مهمان نوازی دولت جمهوری اسلامی ایران و فراهم کردن امکان دیدار صمیمانه با رئیس جمهوری تقدیر کرد.

 وی افزود: میزبانی و مهمان نوازی دولت جمهوری اسلامی نشان از اهمیت روابط این کشور با کشور‌های آفریقایی دارد و ما نیز با درک این اهمیت آماده توسعه روابط هستیم. 

وزیر تجارت و توسعه صنعتی تانزانیا با انتقاد از انحصار پلتفرم‌ها و شبکه‌های اجتماعی غربی، تاکید کرد: پلتفرم‌ها و شبکه‌های اجتماعی غربی اکنون به تهدیدی علیه بنیان خانواده‌ها تبدیل شده است و همین امر ضرورت راه اندازی پلتفرم‌ها و شبکه‌های اجتماعی بومی متناسب با فرهنگ کشورمان را بیش از پیش نشان می‌دهد. 

وی با اشاره به توانمندی شرکت‌های ایرانی حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات ابراز امیدواری کرد که تانزانیا بتواند از ظرفیت‌های شرکت‌های فعال در این حوزه بهره‌مند شود و این قول را داد که این ظرفیت را برای توسعه روابط دو کشور به کار ببرد.

وزیر تجارت و توسعه صنعتی تانزانیا در خاتمه از آموزش دانش آموزان تانزانیایی توسط اپراتور‌های ایرانی در راستای مسوولیت اجتماعی تقدیر و تشکر کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خون مسلمان در اسلام حرمت دارد/ حکام کشورهای عربی نسبت به مسلمانان بی گناه بی تفاوت نباشند
  • امام خمینی (ره) به اسلام و مسلمانان شخصیت بخشید
  • آیا صدام حسین واقعا «دیوانه خاورمیانه» بود؟
  • توسعه روابط ایران و تانزانیا در ارتباطات و فناوری‌اطلاعات
  • شباهتهای جنگ غزه و ائتلاف کفار و مشرکین مکه و یهود مدینه در جنگ احزاب
  • بررسی توسعه روابط ایران و تانزانیا در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • نگاه اسلام به جامعه کارگری همراه با رأفت و احترام است
  • نگاه دیدن اسلام به جامعه کارگری، نگاه رأفت همراه با احترام است
  • شکایت ورثه یک مربی اهل کرواسی از تیم ایرانی!
  • اعلام حمایت قاطع دستگاه قضایی از حقوق متقابل کارگر و کارفرما