Web Analytics Made Easy - Statcounter

اختصاصی طرفداری _ آلمان کشورى است که طى دو دهه اخیر ساختار فوتبالش را به طور کلی اصلاح کرده و آن را به شدت تغییر داده است. آن ها برنامه کلانى براى توسعه ﻓﻮﺗﺒﺎﻝ خود طراحى کرده‌اند. در کشورى که فوتبالش در حال پیشرفت است؛ بى شک مربیان یکى از مهمترین فاکتورها خواهند بود. مربی های موفقی که ثمره اعتماد مدیران آلمانى هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته که این اعتماد از سوى این مربیان بى جواب نمانده ﻭ شاهد درخشش آن ها در آلمان ﻭ سراسر جهان هستیم؛ به طوریکه مربیان آلمانى این روزها طرفداران زیادى دارند.
آکادمی های فدارسیون فوتبال آلمان در ۲۰ سال گذشته متحول شده و سیستم‌های مدرنی برای پرورش بازیکن و مربی ایجاد کرده اند. همچنین استعدادیاب ها و مربیان باتجربه‌ای در این مراکز به فعالیت می‌پردازند.

ماتیاس یایسله، جدیدترین پدیده مربیگری آلمان است. به گفته کارشناسان، او نابغه جدید مربیگری فوتبال آلمان محسوب می شود. سرمربی تیم فوتبال ردبول سالزبورگ اتریش، آمار بی نظیری را در این تیم ثبت کرده است.
پس از آنکه باشگاه بایرن مونیخ با یولیان ناگلزمان، سرمربی ۳۴ ساله آر بی لایپزیش به توافق رسید و قرارداد بست؛ لایپزیشی ها به سراغ جسی مارش از تیم ردبول سالزبورگ اتریش رفتند. آر بی لایپزیش با جسی مارش تا سال ۲۰۲۳ قرارداد بست. اما جای او در تیم ردبول سالزبورگ توسط ماتیاس یایسله پر شد. در آن روزها رسانه ها و کارشناسان فوتبال آلمان پیش بینی کردند که ماتیاس یایسله جوان و ۳۳ ساله در آینده نزدیک از پدیده های مربیگری فوتبال ژرمن ها خواهد بود و از جمله مربیان آینده دار نسل جدید آلمان محسوب می شود.

ماتیاس یایسله کیست؟
ماتیاس یایسله، در سال ۲۰۰۷ و در باشگاه هوفنهایم، زیر نظر رالف رانگنیک شروع به بازی کرد اما در سال ۲۰۱۴ به خاطر مصدومیتی سنگین مجبور به کناره گیری از دنیای بازی شد. در سال ۲۰۱۵ و همزمان با حضور رالف رانگنیک در باشگاه آر بی لایپزیش، ماتیاس یایسله هدایت رده های پایه این باشگاه را بر عهده گرفت. پس از مربیگری در رده های پایه، او عملکرد درخشانی داشت؛ در سال ۲۰۲۰ و پس از جدایی بو اسونسون سرمربی وقت باشگاه اف سی لیفریش در لیگا ۲ اتریش و پیوستنش به باشگاه ماینتس آلمان، ماتیاس یایسله هدایت این باشگاه را برعهده گرفت و لیگا ۲ اتریش را با جایگاه دوم به پایان رساند. او این رقابت ها را با ۱۷ بازی، ۱۱ برد، ۳ تساوی و ۳ شکست به پایان برد و در ۶۵ درصد بازی ها به پیروزی رسید. در آغاز فصل ۲۲_۲۰۲۱ به عنوان سرمربی بهترین تیم حال حاضر اتریش، یعنی ردبول سالزبورگ انتخاب شد. او تا کنون در ۱۸ بازی برای این تیم به مربیگری پرداخته است که حاصل آن ۱۶ پیروزی (۴ پیروزی در لیگ قهرمانان اروپا)، ۲ تساوی و بدون شکست است. سالزبورگ با هدایت این مربی در ۸۹ درصد بازی ها پیروز شده و اکنون صدرنشین بوندسلیگای اتریش است، در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی اتریش قرار دارد و به عنوان صدر نشین و امید اول صعود به دور بعدی در گروه G لیگ قهرمانان اروپا حضور دارد. همچنین باشگاه سالزبورگ در آستانه تاریخ سازی و نخستین صعود به مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا قرار گرفته است. باید دید که این رویا با حضور ماتیاس یایسله به واقعیت می پیوندد یا خیر!؟

 

مربیانی آلمانی سبکی جدید آمیخته از سنت و مدرنیته را ارائه می دهند. فوتبالی که تیم‌های زیر نظر این مربیان بازی می‌کنند جذاب است و دیگر هیچ ارتباطی به آن وجهه سابق فوتبال “قدرتی” و “ماشینی” آلمان ندارد. این سبک جدید، مدیون تفکر و طرحی نو در فوتبال پایه آلمان است.

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: ردبول سالزبورگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۵۷۲۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گل ماتیاس اولیورا به رم (ناپولی 1-1 آاس رم)

گل ماتیاس اولیورا به رم (ناپولی 1-1 آاس رم)

دیگر خبرها

  • آغاز دوره مربیگری فوتسال سطح یک آسیا در شهرکرد
  • دانش‌آموزان نابغه ایرانی بر بام والیبال جهان ایستادند
  • تاریخ‌سازی جنگجوی شکست‌ناپذیر؛ 448 روز از آخرین شکست رودری با منچسترسیتی گذشت!
  • گل ماتیاس اولیورا به رم (ناپولی 1-1 آاس رم)
  • مسی توقف ناپذیر؛ تاریخ سازی لئو در آمریکا و جهان
  • پناه عجیب اریک تن هاخ به تاریخ؛ وقتی تیم‌سازی مفهومش را از دست می‌دهد
  • شوک سنگین رضا اسدی به سپاهان در آستانه بازی با پرسپولیس
  • پرسپولیس چه زیبا باخت/ برد آلومینیوم اراک در تاریخ فوتبال کم‌نظیر بود
  • پخش زنده بازی‌های فوتبال امروز شنبه ۸‌ اردیبهشت از تلویزیون + سایت آنتن و آپارات
  • (عکس) تولد ۴۴ سالگی فریدون زندی با پسرش