Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، یعقوب گویلیان روز پنج شنبه در جلسه کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت و خانواده کردستان که با حضور جمعی از اعضای فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی در سالن شهدای گمنام استانداری تشکیل شد، اظهار داشت: مدیران ۱۷ درصد از کل اقامتگاه‌های بومگردی، ۱۰ درصد واحدهای پذیرایی بین راهی و ۱۷ درصد دفاتر خدمات گردشگری استان بانوان هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه نظم و کیفیت بهتری را در مدیریت بانوان شاهد هستیم، افزود: استان کردستان طرفیت‌های بسیاری را در بخش های گردشگری و صنایع دستی دارد که می توان از آن به بهترین شکل در جهت اشتغالزایی بانوان بهره گرفت.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان ادامه داد: با توجه به ثبت جهانی اورامان در یونسکو، ما شاهد بیشترین اشتغال بانوان در شهرستان های مریوان و سروآباد هستیم که به وسیله آن می توان بسیاری از کمبودها را جبران کرد.

گویلیان گفت: بیمه صنایع دستی زنان خانواده لغو شده است که امیدواریم در جهت احیای این بیمه بازنگری مجددی صورت بگیرد.

افزایش ۶ برابری اعتبارات مشاغل خانگی کردستان در سال جاری

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان نیز در این جلسه گفت: امسال ۳۳۰ میلیارد ریال اعتبار مشاغل خانگی به استان تخصیص یافته که نسبت به پارسال رشد ۶ برابری داشته است.

برهان صلواتی افزود: طی چند سال اخیر در بخش مشاغل خانگی این اداره کل با همکاری جهاد دانشگاهی گام‌های خوبی برداشته است که در نتیجه آن ۲ هزار و ۱۷۶ نفر از بانوان استان به بازار کار متصل شدند.

وی با اشاره به تدوین اطلس کارآفرینی بانوان استان، افزود: طی سه سال اخیر نیز الگوی توسعه را در تعاونی‌های فراگیر بانوان دنبال کرده‌ایم که اشتغال بسیار خوبی را برای زنان در پی داشته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان در این راستا به راه اندازی سه شرکت تعاونی طی ۲ سال گذشته در شهر مریوان اشاره و اضافه کرد: در این تعاونی ها ۲۸۰ نفر از زنان مریوانی عضویت دارند که برای ۱۱۰ نفر از آنها اشتغال ایجاد شده است.

وی یادآور شد: زنان نیمی از جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند که بیشتر آنها فارغ التحصیل دانشگاهی بوده اما بیکار هستند و باید برای اشتغال آنها همه دستگاه‌ها کمک کنند.

مشکلات بانوان به صورت مستقیم بر کودکان تاثیر می گذارد

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان نیز در این جلسه گفت: کودکان سرمایه‌های هر جامعه هستند که باید شرایط را برای رشد و پرورش آنها فراهم کرد.

سهیلا شیخی افزود: مشکلات بانوان به صورت مستقیم بر کودکان تاثیر می‌گذارد پس اگر جامعه ای بانشاط و موفق را می خواهیم باید این کودکان در دامن مادرهای سالمی پرورش بیابند.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۲۱ مرکز فرهنگی و هنری ثابت و چهار کتابخانه سیار روستایی به کودکان و نوجوانان کردستان خدمات‌رسانی می‌کنند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان به ضرورت راه اندازی کتابخانه های سیار روستایی بیشتری در استان تاکید کرد و گفت: تعداد روستاهای استان زیاد است که باید در این راستا کتابخانه‌های بیشتری در کردستان راه اندازی شود.

استان کردستان طبق سرشماری سال ۹۵ یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفر جمعیت دارد که در ۱۰ شهرستان، ۳۲ شهر، ۳۱ بخش، ۸۶ دهستان و یک هزار و ۶۹۷ روستا زندگی می‌کنند.

برچسب‌ها گردشگری کردستان کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان سنندج وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گردشگری کردستان کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان گردشگری کردستان کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان سنندج وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۵۷۶۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز احیای رشته چادر شب‌بافی در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ معاون صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گفت: فرآیند احیای رشته چادر شب‌بافی از رشته‌های منسوخ شده استان آغاز شده است.
مهراب محمدی افزود: چادر شب‌بافی یکی از صنایع‌دستی سنتی جهارمحال و بختیاری بوده که در گذشته با پارچه‌های رنگارنگ به جنس ابریشم یا پنبه و به شکل چهارخانه بافته می‌شد.
معاون صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری افزود: این در حالی است که سال‌هاست این محصول صنایع‌دستی رونقی نداشت و به دست فراموشی سپرده شده بود.
وی گفت: کارشناسان معتقدند یکی از کاربرد‌های چادر شب‌باف، به‌عنوان روانداز بوده که در شب از آن استفاده می‌‎شده و به‌همین علت با این عنوان نام‌گذاری شده است.
محمدی روپوش برای رختخواب‌ها، ملحفه‌ها، پرده و نورگیر از دیگر کاربرد‌های چادر شب‌باف دانست و یادآور شد: نخستین فرایند برای احیای رشته‌های صنایع‌دستی فراموش شده، برگزاری دوره‌های آموزشی است.
معاون صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: در این رابطه ابتدا مربی مربوط به آن رشته انتخاب، سپس از هنرجویان ثبت‌نام می‌شود.
وی گفت: پس از آن با برگزاری دوره‌های آموزشی افراد می‌توانند با شیوه تولید صنایع‌دستی مربوطه آشنا و در گام بعدی خود اقدام به تولید محصول کنند.
محمدی تأکید کرد: هنرجویان پس از دریافت گواهی می‌توانند از مزایایی مانند بیمه و دریافت تسهیلات برخوردار شوند.
معاون صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری افزود: همچنین علاوه‌بر تلاش برای رشته‌هایی مانند چادر شب‌بافی کاربری‌های جدید تعریف می‌شود تا بازاریابی و فروش محصولات هم موفق باشد.
وی گفت: تلاش می‌شود هر سال یک رشته صنایع‌دستی در چهارمحال و بختیاری را احیا کرد.

دیگر خبرها

  • ٣٨٥ هنرمند واجد شرایط صنایع‌دستی کردستان بیمه شدند
  • ۲۱ درصد بیمه‌شدگان تامین اجتماعی، بانوان هستند/ حضور فعال زنان در بازار کار
  • ثبت سفارش فروش ۳۸۰ میلیارد صنایع دستی سیستان و بلوچستان
  • تعطیلی بنا‌های تاریخی استان اصفهان فردا
  • تسهیلات مناسب به بانوان فعال در حوزه صنایع‌دستی اختصاص می‌یابد
  • اشتغال ۹۲ هزار نفری تعاونی‌های زنان در کشور
  • ثبت روز گل محمدی و گلاب
  • ایجاد کد تعرفه اختصاصی برای صادرات «گیوه»
  • ایجاد کد تعرفه اختصاصی برای صادرات گیوه
  • آغاز احیای رشته چادر شب‌بافی در چهارمحال و بختیاری