Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با تأکید بر تکمیل فاز‌های ۱۳، ۱۴ و ۲۲ تا ۲۴ پارس جنوبی برای دستیابی به حداکثر تولید گاز گفت: عمل به تعهدات در تأمین گاز در فصل سرد مورد توجه ویژه قرار دارد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر،  محسن خجسته مهر شامگاه پنجشنبه در بررسی اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی از فازها و پالایشگاه‌های مستقر در پارس جنوبی در عسلویه استان بوشهر، جایگاه این منطقه صنعتی و تولیدی در کشور را حائز اهمیت دانست و اظهار داشت: منطقه پارس جنوبی نقش مهم تأثیرگذاری در اقتصاد، گاز، اشتغال، تولید و صادرات دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی باتأکید بر توجه به توسعه متوازن و پایدار استان بوشهر همگام با توسعه صنعت نفت و گاز افزود: همگان با توسعه صنعت نفت و گاز در استان بوشهر باید زیرساخت‌های لازم در توسعه استان بوشهر فراهم شود.

معاون وزیر نفت توجه به مسئولیت‌های اجتماعی در صنعت نفت و گاز را یک ضرورت دانست و بیان کرد: متناسب با توسعه صنعتی باید توسعه فرهنگی و اجتماعی مورد توجه قرار بگیرد و در این راستا از مسئولیت‌های اجتماعی نباید غافل شد.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با اشاره به اجرا طرح‌های مهم در منطقه پارس جنوبی تصریح کرد: در سفر اعضا کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی راهکارهای لازم برای تسریع در تکمیل فازهای 13، 14 و 22 تا 24 پارس جنوبی مورد بررسی قرار می‌گیرد و اکنون این فاز‌ها مراحل پایانی و تکمیلی را سپری می‌کنند.

خجسته مهر دستیابی به حداکثر تولید گاز از منطقه صنعتی پارس جنوبی را مورد اشاره قرار داد و گفت: عمل به تعهدات در تأمین گاز در فصل سرد مورد توجه ویژه قرار دارد که  امید می‌رود این مهم محقق شود.

معاون وزیر نفت در عسلویه: 12 پالایشگاه پارس جنوبی روزانه 560 میلیون مترمکعب گاز تولید می‌کنند54 درصد درآمدهای دولت از محصولات پارس جنوبی محقق می‌شودوزیر نفت در بوشهر: پالایشگاه گاز فاز 14 پارس جنوبی تا پایان امسال وارد مدار تولید می‌شود + فیلم

فاز14 پارس جنوبی دارای 80درصد پیشرفت است

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی نیز روند اجرا طرح‌ها در پارس جنوبی را مورد اشاره قرار داد و افزود: فاز 14 پارس جنوبی که با توان متخصصان داخلی طراحی و اجرا می‌شود دارای 80 درصد پیشرفت است که این پروژه از افتخارات متخصصان ایرانی است.

حمیدرضا حاجی‌بابایی، با بیان اینکه کمیسیون برنامه و بودجه همه امور را رصد و بررسی می‌کند خاطر نشان کرد: بازدید از طرح‌های نفت و گاز و آشنایی با فعالیت صنعتگران می‌تواند در عرصه قانون‌گذاری و حمایت قانونی از آنان تأثیرگذار باشد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به اینکه زندگی همه مردم ایران در مصرف گاز به پارس جنوبی وابسته است گفت: امید می‌رود این بازدیدها در سیاستگذاری‌های حوزه کلان بودجه کشور و نوع نگاه به نفت تأثیرگذار باشد.

وی افزود: امیدواریم این بازدید‌های میدانی در اصلاح ساختار بودجه در نگاه به نفت مورد توجه قرار بگیرد، می‌خواهیم همه چیز شفاف باشد و از درآمد‌های آن برای توسعه زیرساخت‌ها بیشتر استفاده کرد.

انتهای پیام/190/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کمیسیون برنامه و بودجه مجلس استان بوشهر پارس جنوبی مورد توجه نفت و گاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۵۷۸۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکل کم‌آبی ۶۹ روستای استان ایلام در سال جاری برطرف می‌شود

مدیرعامل آب و فاضلاب استان ایلام گفت: :در سال جاری مشکل کم‌آبی ۶۹ روستای استان برطرف می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام و به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان ایلام، محمد محمدی امروز _دوشنبه دهم اردیبهشت‌_ در مراسم تودیع و معارفه مدیران آبفای استان ایلام ضمن تبریک پیروزی عملیات غرورآفرین وعده صادق در مقابل رژیم کودک‌کش صهیونیستی و تبریک روز جهانی کار و کارگر، اظهار کرد: یکی از مهمترین خدمات زیرساختی، اجرای زیرساخت‌های آب و فاضلاب است.

وی با تاکید بر اینکه علی‌رغم تلاش‌های صورت گرفته هنوز فاصله زیادی با ایده آل‌ها داریم، افزود: در حوزه زیرساختی و در بحث شبکه توزیع فرسودگی شبکه آبرسانی داریم به گونه‌ای که علاوه بر پرت آب، خدمات‌رسانی در فصل گرم با مشکل مواجه می‌شود.

مدیرعامل آبفای استان ایلام ادامه داد: امید می‌رود با پشتیبانی شرکت آبفای کشور، حمایت‌های استاندار استان ایلام و نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی بتوانیم مشکلات زیرساختی را مرتفع کنیم.

محمدی با اشاره به برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت شرکت آبفا گفت: پروژه‌ها و برنامه‌ریزی‌های خوبی در جهت خدمت‌رسانی هرچه بهتر به مردم در حال طراحی و اجرا است که امید می‌رود با تخصیص به موقع اعتبارات شاهد افتتاح پیش از موعد این پروژه‌ها باشیم.

وی با اشاره به اینکه پروژه آبرسانی به شهر ارکواز ملکشاهی حدود ۱۱ سال که در دست اجرا است و هنوز به بهره‌برداری نرسیده است، افزود: در اجرای این پروژه اقداماتی از جمله خطوط انتقال، برق رسانی و مخازن احداث شده، و ففط احداث تصفیه‌خانه آب باقی مانده است، با توجه به اینکه پروژه مشکل اعتباری ندارد، سال جاری شاهد بهره‌برداری خواهیم بود.

مدیرعامل آبفای استان ایلام با اشاره به اینکه در راستای پروژه‌های جهاد آبرسانی در استان ۶۹ روستا در طرح آبرسانی قرار دارد که تاکنون کار آبرسانی به چهار روستا به انجام رسیده است، با اجرای کامل این پروژه‌ها مشکل کم‌آبی در روستاها برطرف خواهد شد.

محمدی با اشاره به اینکه سقایی زائرین اباعبدالله (ع) افتخار مردم استان ایلام است، اضافه کرد: اداره آبفای شهرستان مهران جوابگوی آبرسانی برای ۳۰۰ هزار نفر جمعیت شرکت‌کننده در مراسم اربعین حسینی نخواهد بود و از طرفی برای اتمام تصفیه‌خانه فاضلاب مهران بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی با اشاره به زیرساخت‌های مسکن ملی گفت: اقدامات خاصی انجام شده است، اما به دلیل محدودیت منابع نیازمند اعتبارات ملی هستیم تا در اجرای این پروژه با مشکل مواجه نشویم.

مدیرعامل آبفای استان ایلام ضمن قدردانی از استاندار، معاونین استاندار، نمایندگان مردم استان ایلام در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه ایلام و همچنین قدردانی از اعتماد شرکت مهندسی آبفای کشور در انتخاب وی، افزود: پیگیری برای اتمام پروژه‌ها در راستای ارائه خدمات صادقانه به مردم مهم‌ترین برنامه کاری ما است.

کد خبر 749135

دیگر خبرها

  • تحقق ۱۳۵ درصدی تعهدات اشتغالزایی در مهاباد
  • پاکستان بر عزم خود برای اجرای پروژه خط لوله گاز صادراتی ایران تأکید دارد
  • تعمیرات اساسی سکوهای تولید گاز پارس جنوبی آغاز شد
  • مشکل کم‌آبی ۶۹ روستای استان ایلام در سال جاری برطرف می‌شود
  • مراسم تقدیر و معارفه مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی برگزار شد
  • سه میلیون متر مکعب روان آب در سدهای خراسان جنوبی ذخیره‌ شد
  • تأمین آب آشامیدنی روستای کهن دژ در بخش ناغان
  • ذخیره‌سازی بیش از ۳ میلیون مترمکعب رواناب در سد‌های خراسان جنوبی
  • پایداری شبکه گاز خراسان جنوبی در برابر سیلاب
  • آب شرب روستاهای مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی وصل شد