Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار توپ و تور گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، روز‌های گذشته خبری عجیب در خصوص دیمیتری موزرسکی مبنی بر نقض قوانین ضد دوپینگ منتشر شد. موضوع از این قرار بود که باشگاه سانتوری سان‌بردز ژاپن که موزرسکی از سال ۲۰۱۸ برای آن‌ها بازی می‌کند، گزارش داد که این بازیکن به دلیل دوپینگ از ۵ آپریل ۲۰۲۱ تا ۴ ژانویه ۲۰۲۲ از بازی‌های ملی و باشگاهی محروم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قبل از فاش شدن این موضوع توسط باشگاه ژاپنی موزرسکی در المپیک توکیو به دلیل آسیب دیدگی حضور نیافت که به نظر می‌رسد به دلیل محرومیت خود المپیک توکیو را از دست داده است.

موزرسکی در واکنش به این خبر در مصاحبه خود با یک رسانه روسی اعلام کرد که بی‌گناه است، اما به او فرصتی برای اثبات بی‌گنای‌اش داده نشده است.

بازیکن ۳۲ ساله تیم ملی روسیه در مورد اینکه چه ماده ممنوعه‌ای در نمونه او یافت شده است، گفت:دقیقاً اسم شیمیایی آن را به خاطر ندارم، اما یک ماده گیاهی است، یا عصاره ژرانیوم یا روغن ژرانیوم (ژرانیوم یا شمعدانی عطری که برگ و روغن آن خاصیت دارویی دارد.)

او ادامه داد: آنطور که من در تابستان فهمیدم، خیلی از آشپز‌ها تا حد زیادی از این ماده گیاهی استفاده می‌کنند. نه تنها در افزودنی‌های بیولوژیکی، بلکه حتی در مواد غذایی پخته شده مثل کیک و کلوچه هم استفاده می‌شود و از این طریق وارد بدن می‌شود. میزان غلظتی که در نمونه تست من یافت شد هم نشان می‌دهد که ممکن است مقدار خیلی کمی از آن ناخواسته از طریق مواد غذایی وارد بدنم شده باشد.

دیمیتری موزرسکی قهرمان المپیک ۲۰۱۲ لندن در خصوص اینکه چه زمانی از محرومیت خود با خبر شده است، گفت: زمانی که در بازی‌های لیگ ملت‌ها حضور داشتم و مصدوم شدم از این خبر مطلع شدم. این عجیب‌ترین و توهین‌آمیزترین چیز است! به من حتی فرصتی برای اثبات بی‌گناهی‌ام داده نشد!

او با بیان اینکه آژانس ضد دوپینگ روسیه (RUSADA) مخفی‌کاری کرده است، افزود: تابستان امسال فهمیدم نتیجه تست دوپینگی که توسط آژانس ضد دوپینگ روسیه بعد از بازی‌های قهرمانی روسیه ۲۰۱۳ گرفته شده بود مثبت بوده است. اما RUSADA این موضوع را از من و آژانس بین‌المللی ضد دوپینگ پنهان کرده است. من واقعاً نمی‌فهمم چرا؟ همان زمان اگر اعلام می‌شد، نهایت ۳ ماه محرومیت داشت. بعد از اختلافاتی که بین RUSADa و وادا (آژانس بین‌المللی ضد دوپینگ) به وجود آمد، این داده‌ها به دست وادا رسید و احتمالا نتیجه مثبت تست آنجا مشخص شد. من همه جزئیات را نمی‌دانم. اما وادا گفته داده‌هایی که دریافت کردند به هیچ مدرکی نیاز ندارد. به هر حال من باید در سال ۲۰۲۱ مسئول اتفاقی باشم که در سال ۲۰۱۳ تصادفی رخ داده است و نتیجه آن مخفی شد! الان عصبانیت من از تابستان کمتر شده است، اما این وضعیت را نسبت به خودم ناعادلانه می‌دانم.

موزرسکی در پاسخ به اینکه آیا درخواست تجدید نظر خواهد داد یا به دادگاه CAS مراجعه می‌کند؟ گفت: نه من مجبورم این مجازات را بپذیرم. همانطور که وکلایم به من توصیه کردند. چون این ریسک وجود دارد که برای مدت طولانی‌تری محروم شوم.

سرگی تتیوخین اسطوره والیبال روسیه و هم‌بازی سابق موزرسکی در المپیک لندن به حمایت همه‌جانبه از این بازیکن پرداخت و گریگوری رودچنکوف رئیس سابق آژانس ضد دوپینگ روسیه را مسئول این اتفاق دانست.

سرپرست فعلی تیم ملی والیبال روسیه گفت: این داستان غیرقابل درک است. تا جایی که من می‌دانم هیچ مدرکی حاکی از خطای این بازیکن وجود ندارد. هیچ صحبتی از ماده مشخصی نشده است.

بیشتر بخوانید 

رنکینگ فدراسیون جهانی والیبال اعلام شد + عکس

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تیم ملی والیبال روسیه دیمیتری موزرسکی دوپینگ دوپینگ روسیه ضد دوپینگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۵۷۸۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتک کاری وحشتناک داور در بازی فوتبال دسته دو جوانان تهران/ دستور موقت برای خاطیان+ فیلم

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، روز گذشته ساعت 17 در تهران یک بازی بین تیم های آرمان آفرینان و اتحاد ستارگان در رده جوانان در دسته دو برگزار می شود.

در این بازی کمک داور گل یکی از این دو تیم را مردود اعلام می کند و همین باعث جرقه یک زودخورد شدید بین داور و اعضای تیم یکه گلشان مردود شده می شود.

در فیلمی که در زیر مشاهده می کنید کمک داور به شدت از سوی برخی افراد مورد حمله قرار می گیرد و جالب است که سایر داوران فقط نظاره گر این برخورد فیزیکی هستند.

خبرنگار آنا از هیئت فوتبال تهران درباره این حادثه جویا شد که اعلام شد همان دیروز سید میرشاد ماجدی رئیس هیئت فوتبال تهران نامه برخورد با خاطیان این درگیری را داده و برای آنها دستور موقت صادر شده و قرار است با افراد درگیر در این ماجرا برخورد شدید شود.

متاسفانه در سالهای گذشته در بخش های پایه به خصوص در دسته جات پایین تر به دلیل مسائل مالی و اهمیت نتیجه گیری برای مالکان تیم ها از این نوع اتفاقات زیاد رخ داده اما هیئت فوتبال تهران در نظر دارد برای سال جدید مدل برگزاری مسابقات را با گکاه شتیم ها تغییر دهد تا این تنش های زشت ایجاد نشود.

دانلود فیلم اصلی کد ویدیو

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آرزوی ستاره سیتی: آرسنال امتیاز بدهد، خوب می‌شود
  • ربات‌های تلگرامی آژانس جاسوسی اوکراین مسدود شد
  • درخواست نمایندگان پارلمان اروپا برای تقویت دفاع ضد جاسوسی
  • واکنش رئیس کمیته بین المللی المپیک به دوپینگ ورزشکاران چین
  • واکنش رئیس کمیته بین‌المللی المپیک به دوپینگ ورزشکاران چین
  • کشف محموله ۲۴۷ کیلوگرمی حشیش در مشهد
  • واکنش باخ به دوپینگ شناگران چینی
  • ویژگی مخفی در آیفون شما؛ از این ویدیوها خبر دارید؟
  • کتک کاری وحشتناک داور در بازی فوتبال دسته دو جوانان تهران/ دستور موقت برای خاطیان+ فیلم
  • انگلیس سفیر روسیه را احضار کرد