Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/اردبیل نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: انتظار می‌رود جاده معروف به قتلگاه اردبیل به سمت مغان به سرعت تعریض شده و چهار خطه شود.

آیت‌الله سید حسن عاملی ۲۹ مهر در دیدار با وزیر راه و شهرسازی با قدردانی از سفرهای استانی رئیس جمهور و وزرا به مناطق مختلف کشور اظهار کرد: در این سفرها مسئولان از نزدیک با مشکلات و خواسته‌های مردم آشنا شده و سعی می‌کنند در برنامه‌ریزی‌ها و هدف‌گذاری‌ها این خواسته‌ها را تحققی عینی ببخشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اولین خواسته مردم استان را تکمیل راه آهن اردبیل – میانه اعلام کرد و گفت: تاکنون فعالیت‌های خوبی در این پروژه انجام شده و قرار است اوایل سال آینده این خط ریلی راه‌اندازی شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل تصریح کرد: راه آهن اردبیل – پارس‌آباد دیگر خواسته و مطالبه به حق مردم این استان است تا با اتصال به جمهوری آذربایجان و حوزه قفقاز این خط ریلی سودآور باشد.

عاملی افزود: بهتر است وزارت راه و شهرسازی احداث این خط ریلی را به بخش خصوصی واگذار کند تا در مدت ۳۰ سال بهره‌برداری آن به دست بخش خصوصی بیفتد تا در کمتر از دو سال این خط راه آهن که در سطح مسطح و اراضی هموار احداث می‌شود، آماده بهره‌برداری شود.

وی به محور اردبیل – پارس‌آباد به عنوان جاده مرگ و قتلگاه اشاره کرد و ادامه داد: با هر تصادف و فوتی در این مسیر دل ما به درد می‌آید و خانواده‌های بسیاری داغدار می‌شوند که بهتر است با تمرکز در این مسیر هر چه سریعتر چهار خطه اردبیل – پارس‌آباد تعریض و طرح توسعه بزرگراهی آن اجرایی شود.

عاملی مهمترین مطالبه مردم جنوب استان را تکمیل محور کلور – درام توصیف کرد و گفت: تکمیل این مسیر ارتباطی می‌تواند خلخال را از بن‌بست خارج کرده و به توسعه جنوب استان کمکی جدی داشته باشد.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری در مورد فعالیت‌های حوزه مسکن نیز خاطر نشان کرد: طرحی که از سوی مجلس و دولت در قالب جهش تولید مسکن آغاز شده حرکتی مؤثر است اما باید مراقب بود تا افراد واقعی صاحب سرپناه و خانه شوند.

وی اضافه کرد: هر چند مسکن مهر حرکتی خوب در جهت خانه‌دار کردن افراد نیازمند و گروه‌های آسیب‌پذیر بود اما عده‌ای دلال در این حوزه وارد شده و با خرید واحدهای مختلف سعی کردند تا در مسیر اجرای این طرح اختلال ایجاد کنند.

عاملی به وزیر راه و شهرسازی توصیه کرد تا مالیات بر خانه‌های خالی را به صورت جدی دنبال کرده تا کسی اجازه ندهد در قالب طرح جهش تولید مسکن واحدهای مسکونی مازاد خریده و به نوعی آنها را خالی نگه دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: باید دهک‌های پایین جامعه از این طرح بهره‌مند شوند که البته تسهیلات پرداختی باید پلکانی و با نرخ سود پایین باشد تا قدرت خرید گروه‌های مختلف جامعه فراهم آید.

امام جمعه اردبیل تصریح کرد: در خود استان اردبیل بیشتر از خانوارها مسکن وجود دارد اما عده‌ای به دلیل قدرت پایین خرید می‌توانند خانه بخرند اما در دست عده‌ای چندین خانه خالی مانده که در این زمینه باید تدبیری اندیشید تا مسکن تولید شده جدید به افراد واجد شرایط داده شده و جلوی دلال‌بازی در این حوزه گرفته شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: وزير راه و شهرسازي امام جمعه اردبیل پارس آباد مغان چهارخطه اردبیل استانی اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۵۷۸۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعمال محدودیت ترافیکی در جاده های گیلان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان؛ سرهنگ جاور صفاری گفت: این محدودیت ترافیکی با هدف افزایش ظرفیت تردد در محور‌های مواصلاتی گیلان، تسهیل در عبور و مرور و سفری ایمن برای مسافران، در محور قدیم رشت – قزوین و آستارا – اردبیل در مسیر رفت و برگشت اجرا می‌شود.

وی افزود: تردد تریلر‌ها و کامیون‌ها به استثنای حاملان مواد سوختی و فاسد شدنی تا ساعت  ۲۴ امروز در محور قدیم رشت – قزوین و محور اردبیل – آستارا در مسیر رفت و برگشت ممنوع است.

دیگر خبرها

  • ۱۹ شهر به بازآفرینی شهری استان همدان افزوده شد
  • تامین اعتبار مطالعات چهار پروژه شیلات استان اردبیل
  • ۵۰۰۰ میلیارد ریال پروژه در راه‌های دشتستان فعال است
  • سایت‌های مسکن در چهار شهر کرمان آماده واگذاری است
  • احمدی: هدفم این است دو طلا کسب کنم / قبل از اینکه ارزش پول پایین بیاید هرچه سریعتر پاداش را بدهند +فیلم
  • آماده شدن سایت های مسکن در چهار شهر استان کرمان
  • آغاز مقاوم‌سازی ۷۵۰۰ واحد مسکن روستایی در استان اردبیل
  • آغاز مقاوم‌سازی ۷۵۰۰ واحد مسکن روستایی
  • عضو مجلس خبرگان: دشمن از فضای مجازی به عنوان قتلگاه جوانان استفاده می‌کند
  • اعمال محدودیت ترافیکی در جاده های گیلان