Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،در پی حادثه خودسوزی منجر به فوت یکی از فرزندان گرانقدر شهدا در شهر یاسوج، گزارش نهایی مدیرکل حوزه ریاست و مشاور عالی رئیس و مدیرکل بازرسی بنیاد شهید و امور ایثارگران که در همان ساعات اولیه به عنوان نمایندگان ویژه جهت بررسی موضوع به استان کهگیلویه و بویراحمد اعزام شده بودند به رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ارائه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر مبنای این گزارش سوءتدبیر مشاور امور ایثارگران استانداری کهگیلویه و بویراحمد که خود می‌بایست حل‌کننده مطالبات و معضلات خانواده‌های محترم شهدا و ایثارگران ازجمله اشتغال، معیشت و غیره باشد، مشهود است. ایشان بجای اینکه طبق قانون پاسخگوی درخواست‌های ارسالی جامعه هدف ایثارگری برای حل مشکل اشتغال و مسکن و ... جامعه باشد، این متقاضی را با هدایتی نادرست طی نامه‌ای بلافاصله به بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ارجاع داده است. حال‌آنکه شایسته بود ضمن تلاش برای آرام‌سازی نامبرده، وی را به دستگاه‌های اجرایی استان جهت مساعدت رهنمون می‌ساخت.

همچنین مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کهگیلویه و بویراحمد و معاون تعاون و امور اجتماعی و نیز احدی از مددکاران بنیاد استان ضمن کم‌توجهی به شرایط بحرانی روحی و روانی و افسردگی عمیقی که حاکم بر این فرزند شهید بوده است؛ می‌بایست نامبرده را تا آرام شدن و برطرف کردن تنش‌های روحی شدید و هیجانی پیش‌آمده و تهدید مجدد به خودکشی در ساختمان بنیاد شهید و امور ایثارگران تحت مراقبت قرار می‌دادند و در ادامه جهت مداوا و معالجات روان‌پزشکی به مراکز درمانی جهت بستری مشایعت می‌کردند که این اقدام به شکل کامل صورت نگرفته است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی دریافت این گزارش با ابراز تأسف از حادثه پیش‌آمده دستور برکناری مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کهگیلویه و بویراحمد و معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد این استان را صادر و به همراه مددکار مزبور امر به معرفی هیئت تخلفات کرد. همچنین قاضی‌زاده طی نامه‌ای به استاندار محترم برکناری مشاور امور ایثارگران استانداری را نیز درخواست کرد.

شایان‌ذکر است برخورد با خاطیان این پرونده به جهت عدم تمشیت امور پیش از حادثه مذموم و غیرشرعی خودکشی و سوءتدبیر لازم در مواجهه با مراجعه‌کننده مزبور صورت گرفته است.

شکی نیست ایثارگران و خانواده آن‌ها به مبانی دینی و شرعی فعل خودکشی آشنا هستند و مطالبات خود را از مجاری قانونی و اداری پیگیری خواهند کرد.

سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی همچنین دستوراتی را جهت دلجویی از خانواده و بازماندگان فرزند شهید مرحوم صادر کرد و مقرر شد هیئتی از بنیاد شهید و امور ایثارگران در مراسم تشییع پیکر این فرزند شهید حضور یابد و کمک و مساعدت به فرزندان این مرحوم نیز بخش دیگری از این دستور است.

گفتنی است، بنیاد شهید و امور ایثارگران همواره تمام تلاش خود را در جهت ارائه خدمات و رسیدگی به امور تمامی ایثارگران انجام داده است اما بخشی از خدمات ازجمله موضوع اشتغال در بسیاری از موارد خارج از چهارچوب اختیارات اجرایی بنیاد است که لازم است در این زمینه تمامی دستگاه‌ها نیز به وظایف قانونی خود عمل کنند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بنیاد شهید ایثارگران بنیاد شهید و امور ایثارگران امور ایثارگران استان کهگیلویه و بویراحمد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۵۷۹۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصلاحات دفترچه راهنمای آزمون استخدامی فرزندان شهدا و جانبازان

به گزارش خبرگزاری مهر، اداره کل اشتغال و کارآفرینی بنیاد شهید اعلام کرد: پیرو اطلاعیه انتشار دفترچه راهنمای ثبت نام برای شرکت در دومین آزمون خاص فرزندان شهدا و فرزندان جانبازان هفتاد درصد و بالاتر دومین اصلاحات و اضافات مربوط به آن در تارنمای مرکز آزمون جهاد دانشگاهی به نشانی www.hrtc.ir با تغییرات اساسی بارگذاری شده است.

با توجه به اینکه برای شغل‌های مرتبط با وزارت نفت و برخی دیگر از دستگاه‌های مشارکت کننده تغییرات اساسی در این اصلاحات و اضافات دومین آزمون خاص فرزندان شهدا و فرزندان جانبازان هفتاد درصد و بالاتر انجام شده، مهلت ثبت نام و ویرایش شغل محل‌های انتخابی توسط داوطلبین تا ۲۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ تمدید شده است.

بنابراین آن دسته از متقاضیانی که تاکنون فرآیند ثبت نام خود را تکمیل ننموده‌اند می‌بایست نهایتاً قبل از پایان مهلت تعیین شده نسبت به ثبت نام خود اقدام نمایند و آن دسته از داوطلبینی که ثبت نام خود را تکمیل نموده اما حسب مندرجات در این اصلاحات و اضافات نیاز و یا قصد ویرایش شغل محل‌های خود را دارند می‌بایست با مراجعه به پروفایل خود نهایتاً تا ۲۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ تغییرات لازم در انتخاب خود را ثبت کنند.

شایان ذکر است با توجه به زمان‌های تمدید شده برای مهلت ثبت نام و ویرایش آن، تاریخ برگزاری این آزمون استخدامی به روز پنج شنبه مورخ ۱۷ خرداد ماه ۱۴۰۳ موکول گردید و داوطلبین شرکت در این آزمون استخدامی لازم است منابع آزمون را که در دفترچه راهنمای این آزمون استخدامی آمده مطالعه نمایند و با آمادگی کامل با سایر مشمولین رقابت کنند. همچنین کارت ورود به جلسه نیز از روز ۱۴ خرداد ماه ۱۴۰۳ بر روی سامانه مرکز آزمون جهاد دانشگاهی و از طریق پروفایل کاربری قابل دسترس خواهد بود.

خاطرنشان می‌شود اصلاحات و اضافات درج شده در این اطلاعیه، مربوط به وزارت نفت، بانک ملی، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و سازمان شهرداری و دهیاری‌های کشور، وزارت نیرو و وزارت جهاد کشاورزی می‌باشد.

تاکید می‌شود متقاضیان مشمول بند ج ماده ۸۷ قانون برنامه ششم توسعه ضمن اینکه ضروری است شغل محل‌های خود را متناسب با وضعیت تحصیلی و جغرافیایی خود و شرایط احراز همان شغل انتخاب نمایند. از آنجا که مهلت تعیین شده برای ثبت نام و ویرایش دومین آزمون استخدامی خاص فرزندان شهدا و فرزندان جانبازان هفتاد درصد و بالاتر، آخرین فرصت جهت شرکت در این آزمون استخدامی می‌باشد، لازم است در اسرع وقت نسبت به ثبت نام و در صورت نیاز، ویرایش شغل‌های انتخابی خود در روزهای ابتدایی اقدام نموده و به روزهای پایانی مهلت تعیین شده نهایی موکول نکنند و در صورت بروز هرگونه مشکل موضوع را سریعاً به نزدیک‌ترین بنیاد محل سکونت خود اطلاع دهند.

کد خبر 6090537

دیگر خبرها

  • به زودی دغدغه خانواده شهدا هرمز با احداث گلزار شهدا رفع خواهد شد
  • تجلیل از ۲۲ خانواده شهید فرهنگی ایلام در «سه شنبه های شهدایی»
  • در برنامه‌ریزی‌ها استمرار تلاش‌های ۴۰ ساله انقلاب تبیین شود
  • ۷ شهید در حمله به نمازگزاران مسجد امام زمان (عج) در هرات
  • 7 شهید در حمله به نمازگزاران مسجد امام زمان (عج) در هرات
  • دغدغه اهالی هرمز درباره گلزار شهدا چه زمانی رفع می‌شود؟
  • شهادت جانباز ۷۰ درصد سیلاوی در اهواز
  • علت عمده «سقط جنین» چیست؟
  • تداوم پرداخت تسهیلات خرید یا ساخت مسکن ایثارگران در سال ۱۴۰۳
  • اصلاحات دفترچه راهنمای آزمون استخدامی فرزندان شهدا و جانبازان