Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@10:32:40 GMT

راه آهن اردبیل تا پایان سال آینده تکمیل می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۵۸۱۷۰

راه آهن اردبیل تا پایان سال آینده تکمیل می‌شود

به گزارش ایرنا، رستم قاسمی روز پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: بهسازی راه‌های اصلی، فرعی و روستایی در استان اردبیل در دستور کار قرار گرفته و برای این منظور بویژه حمل و نقل ۲هزار میلیارد تومان اختصاص خواهد یافت.

وی درباره احداث مسکن در اردبیل افزود: در این استان در گام اول ۴۰ هزار واحد مسکونی ساخته می‌شود و اگر متقاضی بیشتر شود به میزان متقاضی اقدام به ساخت مسکن خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قاسمی درباره ساماندهی فرودگاه اردبیل بیان کرد: پروازهای این فرودگاه در فصل زمستان و موقع بارش برف و باران بیشتر لغو می‌شود و  برای جلوگیری از لغو پروازها اقدام مهمی صورت می‌گیرد که یکی از آنها  اجرای باند جدید فرودگاه است که تا 2 ماه آینده تکمیل می‌شود.

وی در باره عقب ماندگی استان اردبیل از نظر احداث بزرگراه و آزاد راه افزود: این استان از نظر احداث بزرگراهی از استان‌های فقیر است ولی مقرر است سالانه 50 کیلومتر و تاچهار  سال آینده 180 کیلومتر بزرگراه در استان احداث شود و در ارتباط با آزاد راه هم آماده مشارکت با سرمایه‌گذاران هستیم.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه کیفیت ساخت در کشور پایین است، افزود: همه دستگاه ای متولی باید روی کیفیت ساخت مسکن،راه و راه آهن و احداث پل‌ها حساس باشند.

محبوب حیدری مدیرکل راه و شهرسای استان اردبیل نیز هدف‌گذاری این اداره کل را احداث بزرگراه به طول ۳۰۰ کیلومتر اعلام کرد و ادامه داد: جاده اردبیل – سرچم، اردبیل – مشگین‌شهر، رضی- امیرکندی – گرمی، گرمی به بیله‌سوار، پارس‌آباد به مشگین‌شهر از جمله طرح‌های اولویت‌دار بزرگراهی در استان اردبیل است.

وی  با اشاره به منابع محدود دولتی در اجرای پروژه‌های جاده‌سازی افزود: سه هزار میلیارد تومان منابع برای تکمیل بزرگراه‌ها نیاز است که به هیچ وجه نمی‌توان با اعتبارات محدود ملی و استانی این منابع را تأمین کرد.

حیدری گفت: راهی جز جذب منابع بانک‌ها از طریق فاینانس داخلی برای اجرای پروژه های  جاده ای وجود ندارد و در این راستا برخی از بانک ها در پروژه ها در تامین مالی پروژه ها فعال شده اند.

به گفته وی ، احداث بزرگراه اردبیل-آستارا، اردبیل-سرچم ، اردبیل-مشگین شهر، اردبیل- گرمی، نیر-سراب و سربند- مشگین شهر از جمله پروژه‌هایی  است که اجرا و تکمیل آنها نیازمند اعتبار است.

رئیس جمهوری در هشتمین سفر استانی خود روز جمعه به استان اردبیل سفر می‌کند.

برچسب‌ها بهسازی راه ها سفر استانی اردبیل مسکن رستم قاسمی اعتبار پروندهٔ خبری اردبیل میزبان هشتمین سفر استانی رییس‌جمهوری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بهسازی راه ها سفر استانی اردبیل بهسازی راه ها سفر استانی اردبیل مسکن رستم قاسمی اعتبار احداث بزرگراه استان اردبیل مشگین شهر پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۵۸۱۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۵۰ میلیارد برای تکمیل ساختمان استانداری لرستان نیاز است

ایسنا/لرستان استاندار لرستان گفت: تا دهم ربیع‌الاول ساختمان در دست احداث استانداری لرستان تکمیل و معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری استان در این ساختمان مستقر شود.

ابوطالب شفقت امروز جمعه هفتم اردیبهشت ماه در بازدید از ساختمان جدید استانداری لرستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این ساختمان به دلیل نبود منابع اعتباری زمان زیادی صرف احداث آن شده و برای تکمیل به ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

وی اضافه کرد: معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان مسئول این پروژه است و از امروز تا حداکثر دهم ربیع الاول فرصت دارند تا این پروژه را تکمیل و در آن مستقر شود.

استاندار لرستان یادآور شد: در این ساختمان نواقص معماری وجود دارد که نیاز است با کمترین هزینه و تغییرات، اصلاح معماری در آن صورت گیرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۲۵۰ میلیارد برای تکمیل ساختمان استانداری لرستان نیاز است
  • احداث ۴۶۲ کیلومتر راه اصلی و بزرگراه در آذربایجان غربی
  • آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگراه در محور خاش- سراوان
  • اختصاص یک هزار و ۷۸۰ میلیارد ریال اعتبار به طرح‌های عمرانی نیر
  • تکمیل بزرگراه زهک-زابل وتقاطع غیرهمسطح زهک درشش ماهه اول امسال
  • افزایش ۷۸ درصدی ساخت بزرگراه در سیستان و بلوچستان
  • ضرورت رفع نقص پل های عابر مکانیزه در تهران
  • لزوم تعمیر پل‌های عابر پیاده مکانیزه معیوب
  • رفع ۴۰۰ نقطه پرحادثه در کشور/ احداث بزرگراه اهواز خرمشهر در دستور کار
  • احداث بیش از ۵۶۰ مسکن خیرساز در استان اردبیل