Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-07@02:56:17 GMT

سنجش انتخاب درست همسر ایده آل

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۵۸۲۱۷

سنجش انتخاب درست همسر ایده آل


به گزارش خبرنگار  حوزه ازدواج و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، ازدواج کردن و تشکیل زندگی دادن یکی از حساس‌ترین و سخت‌ترین راه‌های زندگی هر دختر و پسری است. زیرا ازدواج کردن یک پیوند مشترک دو نفره با حفظ استقلال خود است که در تکامل رسیدن به یکدیگر کمک می‌کند.

برای داشتن یک ازدواج موفق باید ابتدا انگیزه‌های ازدواج خود را مشخص کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صمیمیت بین زوجین، احترام به همسر، شاد بودن در کنار همسر و... همگی از نشانه‌های ازدواج موفق هستند.

ازدواج و تشکیل زندگی از حساس‌ترین فصول زندگی انسان است. انتخاب همسر آینده، باید از روی آگاهی و با توجه به معیار‌های صحیح صورت گیرد. آمادگی برای ازدواج اولین شرط برای ورود به زندگی مشترک است.

همسر فقط در شادی و خوشی نباید همراه زوج قرار گیرد بلکه همسر ایده آل کسی است که طرف مقابل را در شرایط سخت تنها نمی‌گذارد.

معصومه حاتمی روانشناس و مشاور خانواده درباره سنجش انتخاب درست همسر گفت: زوجین حواسشان باشد که در انتخاب همسر تله‌هایی نیز وجود دارد؛ و درگیر آن تله‌ها نباید شوند. فردی که فقط برای رهایی از تنهایی تن به ازدواج می‌دهد یکی از تله‌ها است.

وی بیان کرد: یکی از تله‌های دیگر، نگاه تک بعدی به حوزه ازدواج است. فرد فقط به فیزیولوژی و ظاهر یا به موقعیت اجتماعی یا به شرایط اقتصادی و... طرف مقابل نگاه می‌کند.

این روانشناس ادامه داد: افراد باید یک سری از معیار‌ها را در کاغذ تقسیم بندی کرد. یکی از آن ها، تقسیم بندی ظاهری و فیریولوژی است. خیلی از افراد بر این عقیده هستند که ظاهر مهم نیست. در صورتی که ظاهر بسیار مهم است، چون سالیان سال قرار است با این فرد زندگی کرد. در همه‌ی دسته بندی‌ها و تقسیم‌ها باید از خود پرسید من با چه آدمی به آرامش می‌رسم.

حاتمی تصریح کرد: در دسته‌ی دوم تقسیم بندی، سنجیدن افراد از بعد عاطفی است. چه فردی حال من را خوب می‌کند. خیلی از افراد هستند که می‌گویند فردی که در جمع خیلی مشارکت داشته باشد و ستاره باشد برای من مهم است و گاهی اوقات افرادی هستند که از فرد آرام و ساکت لذت می‌برند. طرفین باید به ویژگی‌ها و خصوصیاتی که دوست دارند طرف مقابلشان داشته باشد را یادداشت کنند. هیچ زندگی زناشویی با حذف خانواده‌ها رابطه درست نمی‌شود.

وی تصریح کرد: گاهی اوقات افراد از طرف مقابل خوششان می‌آید، ولی به خانواده او علاقه‌مند نیستند. طرفین نباید به این فکر باشند که بعد از ازدواج به خانواده‌های هم کاری نداریم و رابطه خودمان را جلو می‌بریم این اشتباه‌ترین کار ممکن است. زیرا طرفین در خلوت خود فکر می‌کنند این چه ازدواجی است که خواهر یا پدر و مادر به راحتی خانه ما نمی‌آیند.

این روانشناس گفت: دسته تقسیم بندی بعدی، وضعیت اجتماعی است. آیا طرف مقابل اجازه می‌دهد که شاغل باشم. باید پسران ببینندکه آیا با خانم‌های شاغل سازگاری بیشتری دارند یا خانم‌های خانه دار. در بعد اجتماعی باید درباره ادامه تحصیل با طرف مقابل صحبت کرد. یکی از تله‌های انتخاب درست، عوض کردن طرف مقابل است. اشتباه‌ترین کار ممکن است. مواردی که برای فرد مهم است حتما باید یادداشت شود. یکی دیگر از ابعاد مهم مسائل معنوی و مذهبی است.

وی مطرح کرد: گاهی اوقات زوجین در انتخاب به بلوغ عقلانی نرسیده اند و هیجانی انتخاب و به بعضی از موارد تک بعدی نگاه می‌کنند.

حاتمی نگاه فرد به علایق و سرگرمی‌ها را تقسیم بندی دیگر دانست و گفت: فرد طرف مقابل اهل سینما، سفر، رستوران، تئاتر، پارک و... است یا خیر. بسیاری از افراد این نکته را نادیده می‌گیرند. زمانی که تمام ایده آل‌ها روی کاغذ نوشته شده است باید نیمی به علاوه ۲ مورد را طرف مقابل داشته باشد. معیار سنجش خود فرد است. دنیای طرفین نباید با یکدیگر متفاوت باشد.

عشق به تنهایی تعیین کننده موفقیت در ازدواج نیست. بسیاری از افراد در شروع یک رابطه فقط به عشق و علاقه در آن رابطه توجه می‌کنند و نمی‌دانند زمانی که با چالش‌ها و مشکلات مواجه می‌شوند برای حل و رو به رو شدن با آن‌ها نیاز به آگاهی و مهارت‌هایی دارند.

بیشتر بخوانید

معیارهای صحیح؛ ضمانتی برای ازدواج موفق معیار‌های مناسب برای یک ازدواج موفق

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: معیار ازدواج ازدواج جوانان صمیمیت زوجین ازدواج موفق تقسیم بندی طرف مقابل تله ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۵۸۲۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توییت طعنه‌آمیز همسر ویتور روکه پس از شکست بارسلونا مقابل ژیرونا! / عکس

نیمکت‌نشینی مجدد ستاره جوان برزیلی در بازی با ژیرونا با واکنش همسر او همراه شد.

طرفداری | نیمکت‌نشینی‌های مداوم ویتور روکه در بارسلونا به یک موضوع جنجالی تبدیل شده‌است.

ویتور روکه، ستاره 19 ساله برزیلی این هفته‌ها شرایط خوبی در بارسلونا ندارد. روکه از زمان پیوستن به بارسلونا، اکثراً به عنوان یار تعویضی، آن‌هم در دقایق پایانی بازی وارد زمین شده و حتی در برخی مواقع مثل جدال شب گذشته با ژیرونا، جزو 5 گزینه تعویض ژاوی نبوده‌است. نیکمت‌نشینی‌های متوالی ویتور روکه، انتقادات هواداران و رسانه‌های نزدیک به باشگاه بارسلونا را در پی داشته و این سوال را به وجود آورده که اگر قرار بود روکه را تا پایان فصل روی نیمکت ببینیم، چرا بارسا برای انتقال زودتر از موعد این خرید 40 میلیون یورویی در ژانویه پافشاری کرد.

در راستای این حواشی، دایانا روکه، همسر این ستاره برزیلی بلافاصله پس از شکست 4-2 بارسلونا مقابل ژیرونا توییتی طعنه‌آمیز منتشر کرد. روکه در بازی دیشب حتی یک دقیقه هم بازی نکرد که صدای برخی از هواداران بارسا را در شبکه‌های اجتماعی در آورد.

 

از دست ندهید ????????????????????????

رضا عنایتی: دیگر مهاجمی مثل من پیدا نمی‌شود واکنش به گل شهاب زاهدی: پله هم نمی‌توانست این گل را بزند! سرمربی اینتر: طارمی بازیکن بزرگی است و از داشتنش خوشحالیم اضافه شدن کارلو آنچلوتی به حلقه شادی بازیکنان رئال مادرید / فیلم

دیگر خبرها

  • اگر بیش از حد به دیگران وابسته می شوید بخوانید
  • پورموسوی: انتخاب داور شمالی برای بازی با سپاهان درست نبود؛ ذهنیت‌ها قبل از بازی نباید ایجاد شود
  • توییت طعنه‌آمیز همسر ویتور روکه پس از شکست بارسلونا مقابل ژیرونا! / عکس
  • جلسه پرسش و پاسخ دانشجویی برگزار شد
  • سلمان؛ روایت درست تاریخ
  • سلمان فارسی؛ روایت درست تاریخ
  • ایده‌هایی جذاب برای دکوراسیون خانه‌های کوچک
  • واکنش دانشگاه علوم خانواده دانشگاه تهران به انتقادات از همکاری با همسر سید ابراهیم رئیسی: جمیله علم الهدی فقط برای هیات جذب اساتید دانشکده تازه تاسیس «علوم خانواده» انتخاب شده، نه کارگروه هیات جذب کل اساتید دانشگاه تهران
  • گواردیولا: هنوز هم عاشق بایرن مونیخ هستم!
  • آمار نهایی انتخاب رشته در آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ اعلام شد