Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری خبرگزاری فارس به نقل از رویترز  روسیه در روز پنج شنبه شناسایی جهش جدیدی از سویه دلتا را گزارش داد که طبق نظر کارشناسان  از سویه اصلی دلتا  مسری‌تر است.

کامیل خافیزوف، یکی از محققان ارشد بهداشت و سلامتی این کشور گفته است: «این سویه AY.4.2 حدود 10% از نوع اصلی دلتا مسری‌تر است و تا کنون موجب موارد ابتلا و مرگ و میر جدیدی در کشور روسیه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این جهش جدید، ابتلا به کوید-19را در روسیه بالا برده است. اگرچه  فرایند به صورت کلی روند آهسته‌ای داشته است.»

او در ادامه توضیح داد: «واکسن‌ها به اندازه کافی برای مقابله با این نوع جهش یافته از ویروس کرونا موثر هستند زیرا توانایی مقاومت در برابر آنتی بادی‌ها تغییر اساسی نکرده است.»

یکی از متخصصان سلامتی این کشور گفته است سویه دلتا و زیرمجموعه‌های آن در حال حاظر نسبت به سویه‌های دیگر  غالب هستند و احتمال دارد در آینده به گونه‌ای نسبت به واکسن‌ها مقاوم شوند، خصوصا در مناطقی که واکسیناسیون از 50% کمتر بوده است. اما به نظر می‌رسد که جهش بزرگ دیگری در این ویروس اتفاق نیفتد. زیرا ویروس‌کرونا نیز مانند هر ویروس دیگری ظرفیت مشخصی برای جهش دارد که پیش از این اتفاق افتاده است.»

وزارت بهداشت روسیه تا کنون اعلامیه فوری در این خصوص اعلام نکرده است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: روسیه دلتا جهش ویروس آنتی بادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۵۸۳۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقف شطرنجبازان روسیه برابر تیم های مردان و بانوان ایران

به گزارش خبرنگار مهر، در ادامه رقابت های شطرنج شهرهای آسیا که در خانتی مانسیسک روسیه جریان دارد و در دور ششم، تیمآقایان و تیم بانوان ایران برابر نمایندگان روسیه با نام‌های «تولاسیتی» و «مسکوسیتی» قرار گرفتند.

در این دیدارها تیم مردان ایران با نتیجه ۳ بر یک پیروز شد و تیم بانوان به تساوی ۲ به ۲ دست یافت.

بدین ترتیب تا پایان دور ششم مسابقات شهرهای آسیا، تیم مردان ایران با ۱۰ امتیاز تیمی و ۲ امتیاز اختلاف نسبت به تیم صدرنشینروسیه در جایگاه دوم و تیم ملی بانوان با ۷ امتیاز تیمی و پوئن‌شکنی بهتر در جایگاه چهارم قرار دارد.

تیم شطرنج مردان ایران با ترکیب بردیا دانشور، سینا موحد، آبتین عطاخان، سیدکیان پورموسوی و مسعود مصدق‌پور و تیم بانوان باترکیب آناهیتا زاهدی فر، میترا اصغرزاده، ملیکا محمدی، طناز ازلی و پروا بهزاد نظیف در مسابقات خانتی مانسیسک حضور دارند.

کد خبر 6089389

دیگر خبرها

  • توقف شطرنجبازان روسیه برابر تیم های مردان و بانوان ایران
  • اوکراین تانکهای پیشرفته آمریکایی را از جبهه عقب می برد
  • حمله جنگنده ها و موشک های روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی/ تهدید روسیه به نابود کردن تسلیحات هسته ای آمریکا در لهستان
  • تداوم سریال شناسایی جاسوسان روسیه و چین در انگلیس
  • آیا تمام مبتلایان به ویروس اچ پی وی به سرطان مبتلا می شوند؟ تفاوت واکسن گارداسیل و پاپیلوگارد
  • تلاش دانشمندان ایرانی برای تولید واکسن آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان
  • بازداشت بیش از هزار پناهجوی اغلب افغان و پاکستانی در ترکیه
  • پایان ماجراجویی آمریکا در آفریقا
  • ۳۲ و ۲۷ سال؛ میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری در سال گذشته
  • سلیمی نمین: مسائل فرهنگی را نمی‌توانیم یک سویه حل کنیم/ صفارهرندی: نسل ما انقلاب را از معبری دریافتند که پیشانی آن امام بود؛ خدشه به امام کل آن معبر را نابود می‌کند