Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین، «مون کو هان»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه ملی سئول در کره، گفت: «ما می‌دانیم که ابتلاء به دیابت با افزایش سکته مغزی همراه است.»

هان در ادامه می‌افزاید: «اما نتایج ما نشان می‌دهد که سطح قند خون مطلوبی وجود دارد که ممکن است خطر سکته مغزی، حمله قلبی یا سایر مشکلات عروقی را به حداقل برساند و در محدوده ۶.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۸ تا ۷.۰ درصد است.»

این مطالعه شامل ۱۸,۵۶۷ شرکت کننده مبتلا به دیابت با میانگین سنی ۷۰ سال بود. همه شرکت کنندگان به دلیل سکته مغزی ایسکمیک که در اثر لخته شدن خون ایجاد می‌شود، در بیمارستان بستری شدند.

پس از پذیرش، محققان از آزمایشی به نام هموگلوبین A۱C برای تعیین سطح میانگین قند خون افراد طی دو تا سه ماه گذشته استفاده کردند.

این آزمایش درصد پروتئین‌های هموگلوبین موجود در خون را که با قند پوشیده شده اندازه گیری می‌کند. مقدار کمتر از ۵.۷ درصد طبیعی تلقی می‌شود. ۶.۵ درصد یا بیشتر به طور کلی نشان دهنده دیابت است.

محققان این افراد را تا مدت یک سال تحت نظر گرفتند تا به رابطه بین میزان A۱C با ریسک بروز سکته، حمله قلبی یا مرگ ناشی از این موارد یا سایر مشکلات عروقی پی ببرند.

از بین همه شرکت کنندگان، ۱۴۷۷ نفر، یا حدود ۸ درصد، در یک سال پس از شروع مطالعه دچار حمله قلبی شده یا بر اثر بیماری عروقی جان خود را از دست دادند و ۹۵۴ نفر، یا ۵ درصد، دچار سکته دیگری شدند.

محققان دریافتند که خطر ابتلاء به حمله قلبی یا بیماری‌های عروقی مشابه در هنگام بستری شدن در بیمارستان با میزان A۱C بالاتر از ۷.۰ درصد در مقایسه با افرادی که دارای سطح A۱C کمتر از ۶.۵ درصد بودند ۲۷ درصد بیشتر بود.

منبع: مهر

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: دیابت سکته مغزی قند خون حمله قلبی حمله قلبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۵۸۴۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام های حمله به پایگاه های آمریکا در شرق سوریه

پس از حمله پهپادی به مقر فرماندهی حشدالشعبی در پایگاه کالسو در غرب سوریه و ادعای آمریکا در عدم قبول مسئولیت این تجاوز، به فاصله کمتر از ۲۴ ساعت، دو پایگاه اشغالگران آمریکایی در خراب الجیر و میدان نفتی العمر در شرق سوریه هدف حملات قرار گرفت. - اخبار بین الملل -

به گزارش سایت عربی خبرگزاری تسنیم، پس از دو ماه آرامش در جبهه های شرق سوریه، مقر فرماندهی حشدالشعبی در پایگاه کالسو در غرب عراق هدف حملاتی قرار گرفت که آمریکا مدعی شد مسئولیتی در این تجاوز نداشته است.

 

.

 

پس از این اقدام، دو پایگاه نظامی آمریکا در خراب الجیر در شمال شرقی شهر حسکه و میدان نفتی العمر در شرق دیرالزور هدف حملات پهپادی و موشکی قرار گرفتند که علی رغم شایعات مطرح شده در ساعات نخست این عملیات، با بیانیه کتائب حزب الله عراق همراه شد که هرگونه مسئولیت در این عملیات را رد کرد.

به رغم هشدار های امنیتی نیروهای آمریکایی، گزارش های منابع تسنیم حاکی از آن است که یکی از موشک ها به مجاورت نقطه پدافندی و سالن اجتماعات داخل پایگاه آمریکا در میدان العمر اصابت کرده است.

«حسن العجیلی»؛ روزنامه نگار سوری در تشریح جزئیات حملات پهپادی و موشکی به دو پایگاه آمریکا در شرق سوریه به خبرنگار تسنیم در حلب گفت: در جریان این حمله پایگاه العمر با چهار موشک و یک پهپاد و پایگاه خراب الجیر با سه موشک و سه پهپاد به اختلاف یک ساعت هدف حمله قرار گرفتند.

پایگاه آمریکا در شمال حسکه هدف حمله پهپادی قرار گرفت

 

حملات علیه پایگاه های آمریکایی در شرق سوریه پس از تجاوز به مقر فرماندهی در پایگاه کالسو نشانگر رد و بدل شدن پیام های غیر مستقیم میان طرف های درگیر در این جبهه است که هیچ حمله ای به پایگاه های مقاومت اسلامی عراق و سوریه بدون پاسخ باقی نخواهد ماند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شیوه‌ای مناسب برای کاهش وزن
  • درد قفسه سینه نشانه چه بیماری است؟
  • مشاغل ذهنی خطر زوال عقل را کاهش می دهند
  • پیام های حمله به پایگاه های آمریکا در شرق سوریه
  • (ویدئو) حملات بی‌امان بیش از ۲۰ خدنگ به مار پیتون
  • اینجا از هر ۱۰ سرمایه، ۹ تا بر باد می‌رود
  • بیماری‌های قلبی و عروقی از شایع‌ترین علل مرگ‌ومیر در دنیا
  • بیماری‌های قلبی عروقی چالش بزرگ نظام‌های بهداشتی دنیا
  • بیماری های قلبی عروقی چالش بزرگ نظام های بهداشتی دنیا
  • افزایش شیوع فیبریلاسیون دهلیزی در افراد میانسال