Web Analytics Made Easy - Statcounter

" وحید یامین پور" شامگاه پنجشنبه در نشست با سمن‌ها و فعالان جهادی استان مرکزی گفت: جنس فرهنگی سازمان های مردم نهاد این نقطه از کشور یک موضوع اثبات شده است و به نظر می‌رسد استان ظرفیت قابل دفاعی در این خصوص دارد.
وی با اشاره به اهمیت نقش سمن‌های امور جوانان به عنوان بازوی یاری رسان در پیشبرد اهداف وزارتخانه ابراز داشت: در آینده‌ای نزدیک مجددا به صورت مستقل با فعالان این عرصه دیداری خواهیم داشت و در جهت تسهیل فعالیت آنان به بررسی مطالبات و محدودیت‌های آنان می‌پردازیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


یامین پور بیان داشت: یکی از موانع مسیر فعالیت سازمان‌های مردم نهاد جوانان طولانی و دست وپاگیر بودن پروسه ثبت سمن‌ها است که خوشبختانه این موضوع در دست بازنگری است و حتی الامکان کوتاهتر خواهد شد.
وی توضیح داد: بازنگری این قانون از سال ۹۰ تا سال ۹۹ به طول انجامید و سرانجام در آذرماه سال گذشته با موافقت مجلس شورای اسلامی  ابلاغ آن به نتیجه رسید.
به گفته سرپرست معاونت امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با تحقق این امر، تحولی مطلوب در ثبت سازمان‌های مردم نهاد رخ می‌دهد.
یامین پور گفت: یکی دیگر از برنامه‌های این حوزه، تاسیس ستاد فعالیت‌های جهادی تشکل‌های جوانان است که طرح اولیه آن تهیه شده و معاونت امور جوانان با رعایت نظم سمن‌ها را زیر سایه چتر حمایتی خود می گیرد.
وی ادامه داد: مطابق مستندات موجود، در استان مرکزی طی یکسال و نیم گذشته کمی بیش از یک میلیارد تومان اعتبارات حمایتی به منظور پشتیبانی از سمن‌ها هزینه شده است که مطلوب نیست و این موضوع می‌تواند به علل مختلفی از جمله عدم وجود ظرفیت کافی برای جذب اعتبار یا صرف بودجه مربوط به این بخش در بخش های دیگر از جمله ورزش باشد.
وی افزود: با توجه به صنعت پایه بودن استان، از سمن‌های پایتخت صنعت کشور انتظار بیشتری وجود دارد که رویکرد فعالیت آنان به سمت و سوی کارآفرینی، اشتغالزایی، امور مهارتی (به ویژه با گرایش بومی و استانی) هدایت شود.
یامین پور در بخش پایانی سخنان خود خواستار جدیت استانداران در برگزاری منظم جلسات ستاد استانی ساماندهی امور جوانان شد و گفت: این معاونت با دقت نظر برگزاری جلسات را رصد می‌کند.

برچسب‌ها اراک استان مرکزی وزارت ورزش و جوانان سازمان های غیردولتی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اراک استان مرکزی وزارت ورزش و جوانان اراک استان مرکزی وزارت ورزش و جوانان سازمان های غیردولتی سازمان های مردم نهاد امور جوانان یامین پور سمن ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۵۸۹۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح کتابخانه مرکزی رشت در رشد و بالندگی فرهنگی گیلان موثر است

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی فلاح ظهر دوشنبه در دیدار با مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان، ضمن بازدید از پروژه کتابخانه مرکزی رشت، افتتاح این مرکز بزرگ فرهنگی را در رشد و بالندگی بیشتر فرهنگی گیلان مؤثر دانست و اظهار کرد: حوزه فرهنگ یکی از مهمترین ارکان رشد و توسعه کشور محسوب شده و حمایت از کتابخانه های عمومی وظیفه مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

مهدی فلاح رسیدگی به وضعیت معیشتی کتابداران در مجلس شورای اسلامی را از اهم وظایف نمایندگان ملت برشمرد و افزود: همکاری با نهاد کتابخانه های عمومی کشور در کنار سایر نمایندگان، اهمیت به مقوله معیشتی کتابداران به ویژه در دوره جدید حاکی از نگاه امید بخش به موضوعات فرهنگی و آینده کشور است.

فلاح توسعه کتابخانه های عمومی در کشور و به ویژه در استان گیلان را امری بسیار مهم ارزیابی و نیاز استان در این حوزه را پراهمیت توصیف کرد و گفت: کتابخانه مرکزی رشت به عنوان مهمترین پروژه فرهنگی استان باید با تعامل و همکاری همه مسؤولین امر تکمیل و برای استفاده مردم فرهنگ دوست استان تجهیز و مورد بهره برداری قرار گیرد.

کد خبر 6092053

دیگر خبرها

  • نگاهی به وظایف نظارت فنی در سازمان اوقاف
  • احتمال طغیان رودخانه‌ها در غرب، جنوب‌غرب، فلات مرکزی و شرق کشور
  • رشد ۵۰درصدی تشکل های مردم نهاد چهارمحال و بختیاری
  • انجام امور فرهنگی باید برعهده مردم باشد
  • افتتاح کتابخانه مرکزی رشت در رشد و بالندگی فرهنگی گیلان موثر است
  • چرا تنها سایت موزه غرب کشور عاقبت به خیر نشد
  • از سرگیری فعالیت‌های «آشپزخانه مرکزی جهانی» در غزه
  • کارکرد‌های مختلف وقف در نمایشگاه دستاورد‌های این نهاد
  • مردم‌محور بودن اساس و پایه فعالیت‌های جمعیت هلال‌احمر است
  • دبیرکل کتابخانه‌ها‌‌: مردم ایران کتاب‌نخوان نیستند + فیلم