Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@08:59:49 GMT

بسته خبرهای کوتاه خراسان رضوی

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۵۸۹۶۲

بسته خبرهای کوتاه خراسان رضوی

خلیل آباد- مدیر شبکه بهداشت و درمان خلیل‌آبادگفت: تاکنون بیش از ۴۳ هزار نفر از مردم این شهرستان دز اول و ۱۴ هزار نفر هم دز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند که این تعداد ۷۵ درصد جامعه هدف شهرستان را شامل می‌شود. محمد هاشمی افزود: تعداد بیماران کرونایی بستری شده در این شهرستان نیز هشت نفر و تعداد موارد قرنطینه ۸۱ نفر است و ۲۷ نفر در خلیل آباد از ابتدای امسال تاکنون براثر ابتلا به کرونا جان باخته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ۷۳ درصد دانش آموزان و ۹۰ درصد معلمان شهرستان واکسن کرونا دریافت کرده‌اند ادامه داد: قابلیت تزریق روزانه سه هزار دز واکسن در این شهرستان وجود دارد.

ششتمد- مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) ششتمد گفت: یک میلیارد و ۶۴۰ میلیون ریال زکات طی سال جاری در این شهرستان جمع‌آوری شد که نسبت به  مدت مشابه پارسال ۱۶۸ درصد بیشتر شده است. ابراهیم خطیب افزود: زکات جمع آوری شده در این شهرستان صرف کمک به نیازمندان در بخش های درمان، تامین جهیزیه، کمک هزینه تحصیل و معیشت شده و نیز صرف طرحهای عمرانی شامل احداث مسجد، حسینیه و مسکن مددجویان می‌شود. وی ادامه داد: اولویت این نهاد در پرداخت زکات، حمایت از محرومان است بطوریکه عمده زکات جمع آوری شده با همیاری شورای فرعی زکات در روستاها و مراکز نیکوکاری برای محرومان هزینه شده است. مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) ششتمد گفت: ۱۱ مبلغ رابط روستایی در امر ترویج، فرهنگ سازی و جمع آوری زکات در این شهرستان مشارکت دارند.

نیشابور- فرمانده انتظامی نیشابور گفت: افزون بر هزار نوع داروی غیرمجاز از یک انبار در این شهرستان کشف شد. سرهنگ علیرضا حسینعلی‌زاده افزود: در پی دریافت خبری مبنی بر نگهداری و فروش داروهای تاریخ مصرف گذشته و غیرمجاز توسط فرد سودجو در یکی از مناطق شهر نیشابور پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت. وی ادامه داد: مأموران تجسس کلانتری ۱۴ رحمت به همراه کارشناسان دانشکده علوم پزشکی نیشابور به محل مورد نظر مراجعه و در بازرسی از این مکان بیش از هزار نوع داروی غیرمجاز و تاریخ مصرف گذشته و بیش از یکصد عدد سرم به وزن تقریبی یک تُن کشف کردند. فرمانده انتظامی نیشابور با بیان اینکه در بازرسی بعدی از این مکان وسایل ساخت دندان مصنوعی که در یک محیط غیربهداشتی تهیه و نگهداری می‌گردید کشف شد گفت: برابر اعلام نظر کارشناسان ارزش ریالی داروهای کشف شده ۲۰ میلیارد ریال برآورد شده که با دستور قضایی تحویل نمایندگان دانشکده‌ علوم‌ پزشکی شد.
مشهد- مسوول سامانه پاسخگویی تلفنی به سوالات کرونایی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: روزانه به سه هزار تماس تلفنی مردم در سامانه ۱۹۱ پاسخ داده می شود که محوریت بیشتر سوالات واکسیناسیون کرونا، گروه های سنی، عمکرد انواع واکسن ها و کارت واکسن است. دکتر زهرا اباصلتی با بیان اینکه تعداد تماس های تلفنی کاهش یافته است افزود: واکسیناسیون مادران باردار از دیگر موضوعاتی است که در تماس های تلفنی پیرامون آن سوال می شود. وی ادامه داد: سامانه ۱۹۱ غیر از پاسخگویی به سوالات مردمی، در حوزه ارجاع مادران باردار نیز اقدام می کند.
کاشمر- مدیر مرکز بهداشت و درمان کاشمر گفت: تاکنون ۷۷.۷۶ درصد افراد بالای ۱۲ سال در این شهرستان علیه کرونا واکسینه شده‌اند. محمد جواد یزدانی افزود: ۱۴۸ هزار و ۷۷۱ دز واکسن کرونا به جامعه هدف در این شهرستان تزریق شده که از این تعداد هشت هزار و ۳۳۵ دز به میهمانان و مسافران تزریق شده است. وی ادامه داد: درصد پوشش واکسیناسیون در مناطق شهری ۷۵.۷۱ درصد و در مناطق روستایی را ۸۲.۵۰ درصد است. مدیر مرکز بهداشت و درمان کاشمر گفت: تاکنون ۳۸.۵۳ درصد افراد بالای ۱۲ سال شهرستان کاشمر هر ۲ دز واکسن را دریافت کرده‌اند. وی با بیان اینکه میزان مراجعه به بیمارستان و مراکز سرپایی نسبت به یک هفته قبل روند افزایشی داشته است افزود: در حال حاضر ۴۳ نفر در بیمارستان کاشمر بستری هستند.

بردسکن- فرمانده انتظامی شهرستان بردسکن از دستگیری ۲ شکارچی غیرمجاز و کشف ۲ لاشه قوچ وحشی و تعدادی پرنده زینتی از آنان خبر داد. سرهنگ محمود مختاری گفت: مأموران پلیس امنیت عمومی بردسکن حین گشت زنی در حاشیه شهرستان به یک دستگاه وانت پیکان مشکوک و برای بررسی بیشتر این خودرو را متوقف کردند. وی افزود :مأموران انتظامی در بازرسی دقیق این خودرو ۲ لاشه قوچ وحشی کشف کردند. فرمانده انتظامی بردسکن ادامه داد: در یک عملیات دیگر نیز  مأموران کلانتری ۱۱ در بازرسی از مخفیگاه یک شکارچی غیرمجاز، تعداد قابل توجهی پرندگان زینتی و کمیاب کشف و فرد متخلف را دستگیر کردند. وی گفت: متهمان پس از تشکیل پرونده مقدماتی به منظور سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شدند.

مشهد- رییس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: انتخابات هیات مدیره اتحادیه موسسات و تشکل‌های قرآن و عترت خراسان رضوی به دلیل نرسیدن به حد نصاب برگزار نشد و به زمان دیگری موکول گردید. حجت الاسلام کاظمی نسب افزود: در انتخابات هیات مدیره اتحادیه موسسات و تشکلهای قرآن و عترت استان مسوولان ۲۱۴ مؤسسه دارای پروانه فعالیت حق رای دارند و ۲۷ نفر نیز برای عضویت در هیات مدیره این اتحادیه نامزد شده بودند. وی ادامه داد: بر اساس آیین‌نامه این اتحادیه باید مسوولان ۱۰۸ موسسه در مجمع حضور یابند تا مجمع رسمیت پیدا کند، اما امروز مسوولان حدود ۸۰ موسسه حضور یافتند که به همین دلیل انتخابات به زمان دیگر موکول شد.

کاشمر- فرمانده انتظامی کاشمر از دستگیری ۶ متهم به سرقت، پنج مالخر و کشف ۶۳ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد. سرهنگ حسین احمدی گفت: در پی گزارش چند فقره سرقت قطعات و لوازم داخل خودرو و وسایل و تجهیزات ساختمان‌های ناتمام در شهرستان کاشمر، کارآگاهان پلیس آگاهی با انجام تحقیقات گسترده میدانی و اشراف اطلاعاتی ۶ متهم را در این زمینه شناسایی و با هماهنگی آن ها را در یک عملیات ضربتی دستگیر کردند. وی افزود: متهمان پس از تحقیقات به عمل‌ آمده توسط پلیس و در مواجهه با مستندات موجود به ۶۳ فقره سرقت شامل سرقت خودرو، قطعات و لوازم داخل خودرو، آهن آلات، در و پنجره و وسایل بنایی در این شهرستان اعتراف و پنج مالخر را در این ارتباط معرفی کردند. فرمانده انتظامی کاشمر ادامه داد: تحقیقات در این زمینه ادامه دارد.

برچسب‌ها ویروس کرونا مشهد نیشابور خلیل آباد ششتمد کاشمر بردسکن

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا مشهد نیشابور ویروس کرونا مشهد نیشابور خلیل آباد ششتمد کاشمر بردسکن فرمانده انتظامی جمع آوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۵۸۹۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امام جمعه جدید ششتمد معرفی شد

به گزارش قدس خراسان، مسئول دفتر شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان رضوی در آیین معرفی امام جمعه جدید شهرستان ششتمد گفت:‌ حجت الاسلام خاکشور که سابقه ۱۸ سال امامت جمعه در دیگر نقاط استان را دارد، عالمی فعال و فاضل است که هم در حوزه و هم در دانشگاه موفق عمل کرده و سابقه‌ای درخشان داشته است.

حجت الاسلام محمدحسین ایزدی افزود:‌ وی دارای سه لیسانس رسمی از دانشگاه فردوسی، فوق لیسانس علوم اسلامی قم و دکترای مبانی فقه و حقوق است که امید می‌رود حضور ایشان در شهرستان ششتمد منشأ خیر و برکات برای منطقه باشد و اتحاد و همدلی بیشتر بین مردم و مسئولان این خطه از خراسان را تقویت کند.

وی از حجت الاسلام دستجردی، امام جمعه پیشین ششتمد که مدتی پیش به عنوان امام جمعه خلیل‌آباد معرفی شده بود، برای خدمات چند ساله وی در کسوت امامت جمعه این شهرستان قدردانی کرد.

حجت‌الاسلام خاکشور پیش از این امامت جمعه شهر کاخک از توابع شهرستان گناباد را عهده‌دار بود که حجت‌الاسلام صادقی نسب، امام جمعه گناباد و جمعی از مدیران، معتمدان کاخک و گناباد و نیز بهروز محبی نجم‌آبادی، نماینده منتخب شهرستان‌های غرب خراسان رضوی و جمعی از مردم و مسئولان شهرستان ششتمد در آیین معارفه وی حضور داشتند.

زیارت گلزار شهدای ششتمد و حضور بر مزار ابوالحسن زید بیهقی، نخستین شارح نهج البلاغه، در شهر ششتمد از دیگر برنامه‌های آیین معارفه امام جمعه جدید این شهرستان خراسان رضوی بود.

فرماندار ششتمد اخیرا با اشاره به نبود امام جمعه ثابت در این شهرستان تازه‌ تأسیس تأکید کرده بود که شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان زودتر نسبت به تعیین تکلیف این شهر و معرفی امام جمعه اقدام کند.

حسین ایثارگر افزوده بود:‌ بیش از ۶ ماه است که حجت‌الاسلام محمدعلی دستجردی، امام جمعه ششتمد به امامت جمعه شهرستان خلیل‌آباد منصوب شده است و نماز جمعه ششتمد با خطیب موقت برگزار می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • امام جمعه جدید ششتمد معرفی شد
  • بسته شدن برخی محور‌های خراسان جنوبی بر اثر سیلاب و آب‌گرفتگی
  • بسته شدن برخی محورهای خراسان جنوبی بر اثر سیلاب و آب‌گرفتگی
  • پیش‌بینی تولید ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تن محصول بهاره در خراسان رضوی 
  • بارش باران تا روز یکشنبه در خراسان رضوی ادامه دارد
  • ماندگاری نیروی کار خراسان رضوی به کمتر از ۶ ماه رسید
  • تشکیل پرونده قضایی برای ضاربان آمر به معروف در کاشمر
  • ۴۰ درصد فضاهای آموزشی بَردَسکَن خراسان رضوی در طرح نوسازی قرار گرفته‌ است
  • ۱۵ درصد گوشت قرمز خراسان رضوی توسط عشایر تولید می‌شود
  • پرونده قضایی برای ضاربان یک آمر به معروف در کاشمر تشکیل شد