Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-06@13:13:07 GMT

پوتین: به سوی به رسمیت شناختن طالبان حرکت می‌کنیم

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۵۹۰۴۸

پوتین: به سوی به رسمیت شناختن طالبان حرکت می‌کنیم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه در گردهمایی باشگاه «والادای» تصریح کرد که مسکو در حال حرکت به سمت به رسمیت شناختن گروه طالبان است.

به نوشته خبرگزاری ایتارتاس، پوتین درباره احتمال به رسمیت شناختن گروه طالبان که در حال حاضر در روسیه در فهرست گروه‌های تروریستی است گفت: «به نظرم می‌رسد به این مرحله (به رسمیت شناختن طالبان) نزدیک می‌شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

رئیس‌جمهور روسیه اضافه کرد: «موضع روسیه، حرکت  به سمت این مسیر خاص خواهد بود، اما چنین تصمیم‌هایی باید به همان شیوه‌ای که این گروه به عنوان گروه تروریستی در لیست سیاه قرار گرفتند انجام شوند.»

ولادیمیر پوتین گفت که آمریکا با خارج کردن نیروهایش از افغانستان «کار درستی انجام داده است» اما ایالات متحده و اروپا «نباید از قبول مسئولیت برای تحولات جاری و آینده افغانستان شانه خالی کنند.»

روز چهارشنبه نماینده روسیه در امور افغانستان ضمن رد هرگونه تعیین ضرب‌الاج از سوی مسکو برای تشکیل دولت فراگیر در افغانستان تاکید کرده بود طالبان باید انتظارات جهانی درباره حقوق بشر و فراگیر بودن دولت را برآورده کند.

گروه طالبان یکشنبه (۱۵ اوت/۲۴ مردادماه) بعد از خروج «اشرف غنی»، رئیس‌جمهور سابق افغانستان وارد شهر کابل شد. تحلیلگران ورود نیروهای طالبان را به منزله خاتمه تلاش‌های ۲۰ ساله آمریکا و دیگر کشورهای غربی برای بازسازی افغانستان به شکل مطلوب جهان غرب می‌دانند.

بعد از توافق فوریه ۲۰۲۰ آمریکا و طالبان و امضای «توافقنامه صلح» بین دو طرف، روند خروج نظامیان آمریکایی و متحدان این کشور از افغانستان شروع شد.

ایالات متحده و دیگر کشورهای عضو ناتو در سال ۲۰۰۱ در پاسخ به حملات ۱۱ سپتامبر همان سال در آمریکا، به افغانستان حمله نظامی کردند و از آن زمان به بعد حضور نظامی و اشغالگری آنها در افغانستان ادامه داشت.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: پوتین طالبان روسیه مسکو رسمیت شناختن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۵۹۰۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طالبان: حضور داعش در افغانستان به صفر نزدیک شده است

معاون ریاست عمومی اطلاعات حکومت طالبان اعلام کرد حضور گروه تروریستی داعش در افغانستان به کمترین حد و به صفر نزدیک شده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «رحمت الله نجیب» معاون ریاست عمومی اطلاعات حکومت طالبان گفت گروه تروریستی داعش در افغانستان به طور جدی سرکوب شده است.

وی افزود حضور و فعالیت گروه تروریستی داعش به کمترین حد و به صفر نزدیک شده است.

نجیب تاکید کرد داعش در افغانستان حضور ندارد اما در برخی موارد مخفیانه کارهایی انجام می‌دهد ‌بنابراین باید مردم هوشیار باشند.

«ذبیح الله مجاهد»، سخنگوی حکومت طالبان نیز پیش از این اعلام کرده بود داعش در افغانستان در حال تقویت نیست و توانایی جذب نیرو را نیز ندارد.

مجاهد: از تهدید داعش در افغانستان بزرگنمایی می‌شود«وست»: حملات داعش در افغانستان کاهش یافته استاظهار نگرانی شورای امنیت از فعالیت داعش در افغانستان

وی با اشاره به برخی گزارش‌ و اظهارات مقامات آمریکایی گفته بود برخی کشورها و نهادها از نام داعش در جهت اهداف سیاسی خود استفاده می‌کنند.

مجاهد تاکید کرده بود این ادعاها با هدف بزرگنمایی گروه تروریستی داعش انجام می‌شود.

«ضمیر کابلوف» نماینده ویژه پوتین برای افغانستان نیز پیش از این تاکید کرده بود آمریکا و انگلیس به تقویت سنگرهای شاخه خوراسان داعش کمک می‌کنند و در عین حال سران طالبان را با تهدید هواپیماهای بدون سرنشین تهدید می‌کنند تا از روسیه و چین فاصله بگیرند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پوتین دستور آغاز رزمایش هسته‌ای را صادر کرد
  • لاوروف: نتایج انتخابات آمریکا بر تمایل برای تحمیل «شکست استراتژیک» به ما اثری ندارد
  • سازمان همکاری‌ اسلامی از همه کشورها خواست کشور فلسطین را به رسمیت بشناسند
  • انحراف آب هیرمند توسط طالبان به شوره زارهای افغانستان | افغانستانی‌ها آب شیرین را تلخاب می کنند! | واکنش معاون رئیس‌جمهور به این اقدام عجیب طالبان
  • داعش در افغانستان به طور جدی سرکوب شده است
  • سازمان همکاری‌ اسلامی خواستار به رسمیت شناختن کشور فلسطین شد
  • سازمان همکاری‌ اسلامی به رسمیت شناختن کشور فلسطین را خواستار شد
  • طالبان: حضور داعش در افغانستان به صفر نزدیک شده است
  • اعتراف عجیب سیدمحمد خاتمی /مولوی سُنی فراری از مشهد در افغانستان کشته شد /بازخوانی خاطرات آیت الله هاشمی رفسنجانی
  • تماس تلفنی پوتین و امامعلی رحمان