Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@03:29:15 GMT

اردبیل میزبان هشتمین رئیس جمهور/ همراهی ۸ وزیر

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۵۹۲۳۸

اردبیل میزبان هشتمین رئیس جمهور/ همراهی ۸ وزیر

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: امروز استان اردبیل در هشتمین سفر رئیس‌جمهور میزبان آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و برخی اعضای کابینه است.

بازدید از برخی پروژه‌ها، دیدار با نخبگان و منتخبان گروه‌های مختلف، دیدار با ایثارگران و خانواده‌های شهدا، همچنین حضور در شورای اداری استان و تشریح فعالیت‌ها و مصوبات سفر برای این سفر یک روزه پیش بینی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همزمان با حضور رئیس جمهور در اردبیل، وزرا نیز در شهرستان‌های مختلف حاضر شده و با تشکیل جلسات، دیدارهای مردمی و بازدید از برخی طرح‌ها و پروژه‌ها خواهند داشت.

وزیر راه و شهرسازی و وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از روز پنجشنبه ۲۹ مهر در استان اردبیل حضور دارند.

بر اساس برنامه اعلام شده، وزیر راه و شهرسازی در اردبیل و نمین و وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز در سرعین و نیر حاضر می‌شوند و با تشکیل جلسات شورای اداری این شهرستان‌ها خواسته‌ها، مطالبات و همچنین تکمیل طرح‌های اولویت‌دار مطرح خواهد شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در شهرستان مرزی اصلاندوز حاضر می‌شود تا از نزدیک از برخی طرح‌ها بازدید کرده و در جریان روند فعالیت‌ها و اقدامات مؤثر در مسیر توسعه این شهرستان قرار گیرد.

با توجه به اینکه شهرستان پارس‌آباد قطب کشاورزی و تولید محصولات متنوع در این حوزه است، وزیر جهاد کشاورزی در شهرستان پارس‌آباد حاضر شده و در نشست با کشاورزان و تولیدکنندگان این بخش از نزدیک با مشکلات فعالان این بخش آشنا می‌شود.

آخرین اخبار از سفر رئیس‌جمهور و وزرای دولت را در زیر می‌خوانید

۰۷:۱۶ رئیس جمهور وارد اردبیل شد

آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشورمان صبح جمعه همزمان با ۳۰ مهر ماه در هشتمین برنامه سفر استانی خود برای بازدید از برخی پروژه‌های در دست اجرا و کلنگ‌زنی طرح‌های در دست اقدام وارد فرودگاه پارس آباد شد.

فرودگاه اردبیل در ماه‌هایی از سال شاهد لغو پرواز و یا تأخیرهای چندساعته ایرلاین‌ها است که این لغو پرواز نصیب هیئت دولت سیزدهم نیز شد و تعدادی از وزرا نتوانستند پنجشنبه وارد اردبیل شوند.

هواپیمای حامل رئیس جمهور کشورمان نیز به دلیل نامساعد بودن جو فرودگاه اردبیل ناگزیر در فرودگاه پارس آباد مغان به زمین نشست تا شاید همین موضوع در راستای حل مشکل اساسی فرودگاه اردبیل تلنگری برای مسئولان باشد.

-------------------------------------------------------------------------------------------

کد خبر 5332414

منبع: مهر

کلیدواژه: رئیس جمهور اسلامی ایران سیدابراهیم رئیسی سفر استانی ویروس کرونا هفته وحدت بوشهر آمار کرونا گرگان واکسن کرونا عکس استانها لیگ برتر فوتبال ایران کرمانشاه اردبیل ایلام واکسیناسیون کرونا مسکن رئیس جمهور پارس آباد طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۵۹۲۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خراسان شمالی میزبان پرندگان مهاجر عبوری است

ایسنا/خراسان شمالی رئیس اداره حفاظت و مدیریت حیات وحش اداره کل محیط زیست خراسان شمالی از میزبانی این استان از پرندگان مهاجر عبوری خبر داد.

محمد تقدیسی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: پرندگان مهاجر در راه بازگشت به عرض‌های شمالی کره زمین، مهمان شهرستان گرمه شدند. پرنده‌های مهاجر در آبگیرهای این شهرستان برای استراحت کوتاه و تجدید قوا فرود آمدند و ساکنان گرمه، با تماشای آنها، لحظاتی به‌یادماندنی را تجربه کردند.

وی ادامه داد: بارندگی‌های اخیر موجب شده بیشتر آب‌بندهای طبیعی و بندهای خاکی شهرستان میزبان گونه‌هایی مانند فلامینگو، باکلان، چنگر، اردک سرسبز، اردک سرحنائی، اکراس سیاه، خوتکا، اگرت، ابیا، فالاروپ گردن سرخ، کاکائی صورتی، چوب پا، آبچلیک پاسرخ، حواصیل، پاشلک، گاوچرانک، بوتیمار، سلیم طوقی کوچک باشند.

وی بیان کرد: در این مدت، کشاورزان و دوستداران حیات وحش چند گونه از پرندگانی را که به‌دلیل خستگی یا وزش باد شدید در استخرهای کشاورزی گیر کرده بودند، به این اداره تحویل دادند و آنها بعد از تیمار و نگهداری، در طبیعت رهاسازی شدند.

تقدیسی از کاهش تعداد گونه‌های پرندگان مهاجر در این استان خبر داد و گفت: به علت سرمای شدید در منطقه سیبری و آسیای میانه، هر سال تعداد زیادی از پرندگان آبزی و کنار آبزی به مناطق گرمسیرتر در عرض‌های جنوبی مهاجرت می‌کنند که یکی از این مناطق ایران است.

وی ادامه داد: خراسان شمالی به علت موقعیت ویژه زیستی و جغرافیایی، یکی از مکان‌هایی است که در پاییز و زمستان میزبان این پرندگان است. تعدادی از این پرنده‌ها زمستان‌گذران هستند و تمام دوره سرما را در این استان سپری می‌کنند و بعد از پایان سرما، وقتی شرایط برای ادامه حیات فراهم شد، به سرزمین اصلی خود باز می‌گردند.

وی بیان کرد: تعدادی از این پرنده‌ها عبوری‌اند و یک دوره ۱۰ تا ۱۵ روزه را در زیستگاه‌های این استان سپری می‌کنند و بعد از اینکه تجدید قوا کردند به سرزمین‌های دیگر مهاجرت می‌کنند.

رئیس اداره حفاظت و مدیریت حیات وحش اداره کل محیط زیست خراسان شمالی اظهار کرد: در سرشماری سال ۱۴۰۱ در ۱۰ سایت این استان ۲۳ گونه با جمعیت ۵۵۴۱ قطعه شناسایی شدند. بیشترین فراوانی در گونه اردک سرسبز، باکلان کوچک، خوتکا، چنگر معمولی دیده شد. کمترین گونه مشاهده‌شده در سال گذشته آنقوت، بوتیمار، لک‌لک سیاه بود.

وی با اشاره به اینکه تعداد گونه‌های مشاهده‌شده در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ کمتر بود، گفت: در دو سال گذشته ۲۵ گونه با ۶۰۰۰ قطعه پرنده مهاجر در این استان دیده شده‌اند.

وی تاکید کرد: خشکسالی، نبود مدیریت صحیح منابع آبی، ورود سموم کشاورزی به منابع آبی و تغییر اقلیم دلایل اصلی کاهش گونه‌های این پرنده‌ها بوده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • محورهای رایزنی «بایدن» و «نتانیاهو»
  • یاسوج میزبان هشتمین جشنواره ملی فرهنگ عشایر ایران زمین
  • فیلم| اسرائیل دست به دامان فرانسه شد
  • تشرف ۸۵۵ نفر زائر از استان اردبیل به حج تمتع
  • خراسان شمالی میزبان پرندگان مهاجر عبوری است
  • ۸۵۵ زائر اردبیلی راهی سرزمین وحی می‌شوند
  • ۸۵۵ زایر اردبیلی راهی سرزمین وحی می شوند
  • تلاش برای برقراری پرواز مستقیم حجاج اردبیلی به مدینه
  • ایتالیا: نیروهای ما هرگز در اوکراین مستقر نخواهند شد
  • آرامش اجتماعی؛ طرحی برای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در مناطق محروم