Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@22:18:14 GMT

تخریب مجلس برای جلوگیری از اجرای عدالت است

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۵۹۵۴۵

تخریب مجلس برای جلوگیری از اجرای عدالت است

مهرداد ویس کرمی عضو شورای مرکزی فراکسیون انقلاب اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به برسی پرونده تخلفات دولت یازدهم و دوازدهم در مجلس گفت: یکی از رویه های غلطی که در سالهای گذشته وجود داشت عدم پاسخگوی مسئولان ارشد نسبت به عملکردشان پس از اتمام دوره مدیریتی بود.روسای جمهور بدون پاسخگویی نسبت به عملکرد خود مناصب حکومتی را ترک می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات گفت: با توجه به مشکلات اقتصادی، امنیتی و سیاسی که عملکرد دولت یازدهم و دوازدهم برای کشور ایجاد کرده است. اراده‌ای در مجلس شکل گرفته که تخلفات رئیس جمهور و مسئولان دولت قبل را طبق ماده ۲۳۴ آئین نامه داخلی بررسی کرده و به قوه قضائیه ارجاع دهد.

ویس کرمی اظهار داشت: موج‌های تخریبی علیه مجلس برای این است که مانع اقدامات انقلابی و عدالت طلبانه نمایندگان شود. مجلس بر اساس وظیفه قانونی خود عملکرد دولت قبل را بررسی می‌کند تا درسی برای مدیران جدید باشد.

وی با اشاره به تلاش رسانه های اصلاح طلب برای اختلاف میان دولت و مجلس تصریح کرد: اختلاف نظر و سلیقه میان مسئولان طبیعی است. مهم این است که اختلافات موجب ضربه زدن به کشور نشود، هر تذکری را نباید تعبیر به اختلاف و جنگ تمام عیار کرد. وظیفه مجلس، نظارت است. زیرا مجلس تریبون مردم است. باید از ابزارهای قانونی برای خدمت به مردم استفاده کرد و در بیان انتقادات، اخلاق، قانون و تقوا را مد نظر قرار داد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات با تاکید بر اینکه باید مراقب باشیم دشمن شاد نشود گفت: انتقاد نمایندگان را رئیس مجلس به معنای جنگ میان دولت و مجلس نیست. نمایندگان مطالبات مردم را بیان می کنند و از ابزارهای نظارتی خود در راستای حمایت از مردم استفاده می نمایند.

کد خبر 5331581

منبع: مهر

کلیدواژه: اصلاح طلبان فراکسیون انقلاب اسلامی دولت تدبیر و امید تخریب حسن روحانی مجلس شورای اسلامی دولت سیزدهم افغانستان حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی سیدابراهیم رئیسی هیئت دولت حسین امیرعبداللهیان لایحه رتبه بندی معلمان حسین امیر عبداللهیان محمد باقر قالیباف صحن مجلس وزارت امور خارجه ایران ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۵۹۵۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«پاسخ»؛ ویژه‌برنامه شبکه باران برای پاسخگویی مسئولان به مطالبات مردم

ایسنا/گیلان شبکه باران با برنامه تلویزیونی «پاسخ» پاسخگویی شفاف مسئولین به مطالبات مردم را به طور زنده منعکس می‌کند.

در راستای اجرای  جهاد تبیین و پاسخگو بودن مسئولان به پیشگاه مردم شریف و اجرای اصل مطالبه گری رسانه ملی در دوره تحول، صدا و سیمای گیلان در صدد تهیه برنامه‌ای با عنوان «پاسخ» بر آمد که با محوریت مطالبه گری، شفاف و بدون تعارف دغدغه‌های مردم را پیگیری می‌کند.

ماهیت اصلی این برنامه طرح خواسته‌های مردم و پیگیری پاسخ آن از مدیران استان است؛ همچنین شفاف‌سازی، ترویج و افزایش ظرفیت پاسخگویی مدیران و پیگیری مشکلات اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی استان با حضور مسئولان ارشد استان، مدیران کل، رؤسای سازمان‌ها و نهادهای مختلف استان از دیگر اهداف این برنامه است.

برنامه «پاسخ» با بخش گفتگو با مهمان، گزارش مردمی، تصاویر ارسالی مردم و سوالات مردمی همراه با مشاوره اساتید دانشگاه، کارشناسان و نخبگان استان ساعت ۲۱:۳۰ روزهای چهارشنبه هر هفته به مدت ۶۰ دقیقه به صورت پخش زنده از سیمای گیلان به روی آنتن می‌رود.

نخستین قسمت این برنامه شامگاه گذشته، ۵ اردیبهشت‌ماه با حضور اسدالله عباسی، استاندار گیلان تهیه و پخش شد که با برقراری ارتباط تلفنی با محمدرضا رستمی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان نیز سوالاتی مطرح شد.

ویژه‌برنامه پاسخ به تهیه‌کنندگی محمود رحمتی و اجرای مهدی لطفی از شبکه باران پخش می‌شود؛ بخش پیام‌های دریافتی مخاطبان نیز با اجرای شهریار سروری روی آنتن می‌رود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • فیلم محاصره وزیر جوان دولت رئیسی در میان مردم معترض
  • تمجید رئیسی از عملکرد دولت
  • یکی از راه‌های توسعه گیلان همدلی میان دولت و مجلس است
  • «پاسخ»؛ ویژه‌برنامه شبکه باران برای پاسخگویی مسئولان به مطالبات مردم
  • صلح با تحقق عدالت در حق فلسطینیان محقق می‌شود
  • قدرداني فرمانده انتظامي از همکاري و مشارکت مردم و مسئولان در اجراي طرح نور
  • قدرداني از همکاري و مشارکت مردم و مسئولان از اجراي طرح نور در آذربايجان غربي
  • رعایت عدالت و کرامت انسانی رویکرد مدیران لرستان باشد
  • مسئولان فرصت خدمت به مردم را قدر بدانند
  • پاسخ مسئولان به مطالبات مردم در شبکه باران