Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، حمیدرضا حاجی‌بابایی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در حاشیه نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان بوشهر در جمع خبرنگاران بیان کرد: محور فعالیت این کمیسیون اشتغال، معیشت، تولید سرمایه و کاهش تورم است که در این بین اشتغال یکی از شاخص‎‌های مهم و کلان اقتصادی است و همه کار‌ها برای این امر انجام می‏‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: چنانچه در جا‌هایی ضعف‌هایی مانند نقدینگی و تورم وجود دارد باید با قانون و اجرای خوب جبران شود.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نوع نگاه مجلس و دولت کنونی عدالت‎ محوری و برطرف کردن تبعیض است که انتظار داریم با تحقق این مهم بتوان قدم‏‌های خوبی برای کشور برداشت.

او افزود: به شدت مخالفم که پولی به پیمانکاری پرداخت شود که نیمی از آن به پیمانکار و بقیه به کارمندان برسد. وقتی دولت این پول را هزینه می‎ کند باید سازوکاری باشد تا بتواند این اعتبار را به طور مستقیم به خود کارمند پرداخت کند.

این نماینده مجلس عنوان کرد: در دوره‌‏ای که وزیر آموزش و پرورش بودم این کار در یک هفته سروسامان گرفت و با حذف شرکت‏‌های پیمانکاران، حقوق نیرو‌های زیرمجموعه آموزش و پرورش دو برابر شد.

حاجی‌بابایی تاکید کرد: این در واقع ظلم است که آدم‎هایی لابه لای مدیریت‎ها پیدا شوند و پیمان‏‌هایی به آن‌ها داده شود تا با نشستن در دفتر نصف اعتبار را دریافت کنند. در برنامه ششم خیلی تلاش شد جلوی آن گرفته شود که دولت وقت راضی به این کار نبود.

او همچنین سفر اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی به استان بوشهر را سفر بسیاری خوبی ارزیابی کرد و افزود: مشکلات استان به‌ویژه در عسلویه و حوزه کشاورزی بررسی و جمع‌بندی خوبی انجام شد.

بیشتر بخوانید

مشارکت صنایع بزرگ در طرح‌های زیرساختی استان‌ها قانونی می‌شود پارس جنوبی گلوگاه توسعه صنعت گاز کشور است

نماینده مجلس یازدهم عنوان کرد: مقرر شد استاندار و همکاران نیز کار کارشناسی داشته باشند تا در برنامه هفتم توسعه و بودجه سالانه، قوانینی مصوب شود که بتواند عمده مشکلات استان را حل کند.

حاجی‌بابایی گفت: تعامل استان بوشهر با حوزه‎‌های نفت، گاز و پتروشیمی‏ به عنوان سرمایه‏ گذاران این استان باید به قانون تبدیل شود تا جنبه اجرایی پیدا کند و نقش مردم در این حوزه از لحاظ اشتغال، زیرساخت‌ها و معیشت در این بخش ملموس شود.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس یازدهم بیان کرد: با همراهی مدیران و نمایندگان استان بوشهر امید است قوانین خوبی به تصویب برسد که بتواند بی عدالتی‎های منجر به آزرده شدن مردم را جبران کند.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مجلس دولت اشتغال تورم مسئولیت اجتماعی صنایع کمیسیون برنامه و بودجه مجلس استان بوشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۶۰۱۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نباید اجازه دهیم کارگران دچار رنج شوند/ لزوم پرداخت به موقع حقوق

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید نصیر حسینی در خطبه‌های این هفته از نماز جمعه شهر یاسوج افزود: اگر کار وجود نداشته باشد، جامعه تعطیل می‌شود و نباید اجازه دهیم کارگران دچار رنج شده و شرایط بر آنها سخت شود.

وی با بیان اینکه پرداخت به موقع حقوق کارگران مورد تاکید است، اظهار کرد: برای مثال برخی کارگران شهرداری چندین ماه حقوق خود را دریافت نکردند و باید به رفاه کارگران توجه شود.

حسینی افزود: کارگران در جامعه زحمت زیادی می‌کشند و کار سرمایه جاودانی است.

حسینی با اشاره به جنایات غرب در کشورهای مختلف، اظهار کرد: در غزه بر روی مردم مظلوم بمب می‌ریزند، چندین هزار نفر کشته شده و چند میلیون نفر آواره شده‌اند و این دستاوردهای یک غرب وحشی است.

امام جمعه یاسوج با تاکید بر اینکه علم باید مهد آرامش بشر باشد، اظهار کرد: امروز علم در غرب به مهد کشتن بشر تبدیل شده و بمب‌هایی که بر سر مردم غزه فرود می‌آید در این محور است.

حسینی با اشاره به جایگاه بارز معلم در جامعه عنوان کرد: شهید مطهری شخصیتی جامع در فقه، ادبیات، اصول، فلسفه و کلام بود.

وی افزود: فقدان این شهید برای جامعه علمی ما خسارت بار سنگین بود.

حسینی با تبریک روز معلم، تصریح کرد: معلمان وظیفه سنگین و جایگاه رفیع در جامعه دارند.

امام جمعه یاسوج با اشاره به روز حمل و نقل و ایمنی ابراز داشت: برخی از حوادث مربوط به عامل انسانی، برخی به دلیل زیرساخت‌ها و برخی عدم رعایت قوانین است.

حسینی گفت: در حال حاضر معضل خودروهای شوتی را نیز داریم که با سرعت بالا رانندگی می‌کنند و علاوه بر خطر برای خودشان، برای بخیه نیز خطرآفرین شدند.

کد خبر 6089062

دیگر خبرها

  • خواسته به حق مردم ایفای مسئولیت‌های اجتماعی صنایع است
  • چرا کسی پاسخگوی عدم پرداخت حقوق کارگران شهرداری نیست
  • نباید اجازه دهیم کارگران دچار رنج شوند/ لزوم پرداخت به موقع حقوق
  • مطالبات دولتی شهرداری قم پرداخت نشد
  • پرداخت بیش از ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی در مراغه
  • پایان کف‌سازی و دفع آب‌های سطح ۹۰ درصد بافت تاریخی بوشهر
  • پرداخت ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی در مراغه
  • بسترسازی برای پرداخت کلیه تسهیلات خرد بانک توسعه تعاون از طریق تی تی پلاس
  • کف‌سازی و دفع آب‌های سطح ۹۰ درصد بافت تاریخی بوشهر پایان یافت
  • کمک دولت اسپانیا به رئال مادرید برای خرید امباپه