Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز جمعه ایرنا از وزارت راه و شهرسازی، بیست و پنجمین نشست کمیته هماهنگی هواشناسی- آبشناسی دریای خزر (CASPCOM) در روز دوشنبه سوم آبان‌ماه (برابر با ۲۵ اکتبر ۲۰۲۱) به‌صورت مجازی در سازمان هواشناسی کشور به ریاست «سحر تاجبخش» معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان هواشناسی کشور برگزار خواهد شد.

این نشست با حضور مقام‌های کشورهای حاشیه خزر از جمله جمهوری آذربایجان، روسیه فدراتیو، جمهوری قزاقستان و ترکمنستان خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از جمله محورهایی که در این نشست مورد بررسی قرار خواهد گرفت می‌توان به بررسی نوسانات تراز آب دریای خزر، بررسی شرایط اقلیمی جنوب دریای خزر، تبادل اطلاعات و داده‌های سواحل خزر برای تهیه کاتالوگ آب و هواشناسی و همکاری با کنوانسیون تهران در راستای توسعه پایدار کشورهای دریای خزر، اشاره کرد.

برپایه این گزارش، پس از پایان این نشست کنفرانس تغییر اقلیم دریای خزر به مدت ۲ روز با ریاست تاجبخش برگزار خواهد شد که در آن مقاله‌های محققان مختلف از کشورهای حاشیه دریای خزر ارائه خواهد شد.

برچسب‌ها روسیه ترکمنستان سازمان هواشناسی كشور دریای خزر وزارت راه و شهرسازی جمهوری قزاقستان جمهوری آذربایجان سازمان هواشناسی کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روسیه ترکمنستان سازمان هواشناسی كشور روسیه ترکمنستان سازمان هواشناسی كشور دریای خزر وزارت راه و شهرسازی جمهوری قزاقستان جمهوری آذربایجان سازمان هواشناسی کشور سازمان هواشناسی دریای خزر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۶۰۲۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار دریایی به فعالان دریای خزر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، اداره کل هواشناسی دریایی مازندران با صدور هشدار نارنجی اعلام کرد: از اوایل وقت امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت تا اوایل وقت چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ماه به دلیل وزش باد شدید و مواج شدن دریا همچنین بارش باران همه فعالیت‌های دریایی ممنوع می‌باشد.

در این گزارش تاکید شد، اوج شدت وزش باد از اویل وقت دوشنبه و افزایش موج از صبح دوشنبه خواهد بود.

بیشینه سرعت وزش باد تا ۱۷ متر بر ثانیه (۳۲ گره (مایل دریایی بر ساعت) یا ۶۱ کیلومتر بر ساعت) می رسد.

همچنین ارتفاع موج قابل ملاحظه تا ۱.۷ متر (۵/۶ پا) و بیشینه ارتفاع موج تا ۲.۷ متر (۸/۹ پا) خواهد رسید.

در این مدت فعالیت شناور‌های کوچک و متوسط (از جمله شناور‌های صیادی) در دریای خزر ممنوع است.

احتمال غرق شدن شناگران، شناور‌های کوچک و متوسط (از جمله شناور‌های صیادی)، پاره شده تور‌های صیادی، خسارت به تاسیسات دریایی و ساحل و آسیب به قفس پرورش ماهی وجود دارد.

دیگر خبرها

  • هماهنگی با ثبت احوال برای حضور تماشاگران روی صندلی مشخص؛ علوی: الزامات رعایت نشود لیگ به تعویق می‌افتد
  • هشدار دریایی به فعالان دریای خزر
  • برگزاری سومین جلسه ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی در وزارت امور خارجه
  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • رئیس سازمان همکاری اسلامی خواستار کمک‌های بشردوستانه به افغانستان شد
  • پیام شی به نشست سازمان همکاری اسلامی
  • حضور طالبان در نشست کشورهای اسلامی
  • اعلام آمادگی ارمنستان برای برگزاری دومین نشست جهانی زنان تاثیر گذار
  • اعلام آمادگی ارمنستان برای برگزاری دومین نشست جهانی زنان تاثیرگذار
  • امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران: تلاش‌های منطقه‌ای برای توقف جنگ و نسل‌کشی در غزه جدی‌تر شده است