Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-26@09:03:02 GMT

بازداشت ۱۵ جاسوس موساد در ترکیه

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۶۰۳۶۸

بازداشت ۱۵ جاسوس موساد در ترکیه

سرویس اطلاعاتی ترکیه ۱۵ جاسوس فلسطینی که برای موساد اقدام به جمع ‌آوری اطلاعات می‌کردند بازداشت کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، سرویس اطلاعاتی ترکیه میت نیروهای امنیتی ترکیه 15 نفر را که برای تامین اطلاعات و مدارک برای رژیم صهیونیستی با موساد ارتباط داشتند، شناسایی و دستگیر کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دادستانی کل جمهوریت استانبول نیز با استناد بر گزارش‌هایی در مورد نوع فعالیت‌ این افراد مبنی بر برقراری ارتباط با افراد سوری و فلسطینی تبار برای تامین اطلاعات و اسناد و مدارک مهم برای اسرائیل و استفاده از شرکت‌های بین‌المللی انتقال پول، دفاتر حواله و پیک‌ها برای پرداخت هزینه‌ها در قبال دریافت این مدارک و اطلاعات و همچنین احتمال وجود فعالیت جاسوسی بین‌المللی تحقیقات قضایی را آغاز کرد.

در ادامه نیز این 15 نفر طی عملیات نیروهای امنیتی در 19 اکتبر دستگیر و به دادستانی و از آن‌جا نیز با درخواست صدور حکم زندان به جرم «جاسوسی بین‌المللی» به دادگاه کیفری استانبول منتقل شدند.

این افراد پس از صدور حکم زندان روانه زندان مال‌تپه استانبول شدند.

در جریان دستگیری این افراد 200 نیروی امنیتی ترکیه حضور داشتند. پیش از این خانواده‌های این افراد با توجه به ربوده شدنشان تصور می کردند که آنها از سوی موساد ربوده شده اند اما با اخباری که روز گذشته منتشر شد، مشخص شد که نیروهای امنیتی ترکیه اقدام به چنین کاری کرده اند.

یکی از ماموریتهای این جاسوس‌ها جمع آوری اطلاعات از صنایع دفاعی ترکیه و نیز ارتباط با فلسطینی های نزدیک به صنایع دفاعی ترکیه برای تهیه لیست ترور بوده است.

المیادین: مقر موساد در حمله پهپادی به اربیل هدف قرار گرفت

 

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: موساد ترکیه موساد ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۶۰۳۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت بیش از یک هزار پناهجوی غیر قانونی در ترکیه

منابع خبری گزارش داده اند یک هزار و ۹۶ مهاجر غیرقانونی که شمار زیادی از آنان شهروندان افغانستان و پاکستان هستند، طی یک ماه از ولایت ادیرنه در شمال‌غرب ترکیه بازداشت شده‌اند.

به گفته این منابع این پناهجویان اکنون در بازداشت و در انتظار انتقال به کشور متبوعشان می باشند.

در ماه‌های اخیر شمار زیادی از افغان‌ها از کشورهای مختلف اخراج و به کشور برگشت داده شده‌اند.

چندی پیش هاکان فیدان، وزیر امور خارجه ترکیه گفت که هیچ قولی مبنی بر اعطای ویزه و اجازه اقامت به مهاجران افغانستانی داده نشده است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • بازداشت بیش از یک هزار پناهجوی غیر قانونی در ترکیه
  • گزارش کانال 11 اسرائیل از دستگیری جاسوس نظامی در اسرائیل؛ ارسال اطلاعات گنبدهای آهنین به ایران!
  • دستگیری جاسوس نظامی در اسرائیل؛ ارسال اطلاعات گنبدهای آهنین به ایران!
  • اسرائیل با اطلاعات پایگاه ترکیه، موشک‌های ایران را زد
  • جاسوس سابق موساد: اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
  • بازداشت ۷ نوجوان در ارتباط با حمله به اسقف اعظم کلیسای سیدنی
  • پرونده قاچاق دختران و بازداشت ۸تصویربردار در این ارتباط / سخنگوی فراجا تشریح کرد
  • برکناری فرمانده اطلاعات نظامی ارتش رژیم‌صهیونیستی چه معنایی دارد؟
  • ارتباط فضاپیمای وویجر ۱ ناسا پس از ماه‌ها با زمین برقرار شد
  • (ویدیو) اعتراف افسر جاسوس موساد به قدرت و توانایی ایران