Web Analytics Made Easy - Statcounter

صراط:

مهرداد روانشاد  افزود: به منظور قطع زنجیره انتقال کرونا باید بخش اعظمی از جمعیت در برابر کرونا واکسینه شوند تا این ویروس در جامعه گردش نکند، زیرا گردش ویروس برابر با انتقال بیماری و افزایش تلفات و مرگ ومیر است.

به گزارش ایرنا، وی تصریح کرد: برخی از خطرات واکسن که گهگاه در شبکه‌های اجتماعی شایع می‌شود، پایه و اساس علمی نداشته و باید درنظر گرفت، از لحاظ آماری، واکسن کرونا در پیشگیری از ابتلا و مرگ ومیر نقشی اساسی ایفا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این استاد علوم پزشکی تاکید کرد: گزارش موارد نادر از مرگ ومیر و وضعیت شدید بیماری دلیل بر عدم کارایی واکسن و همچنین خطرات احتمالی محسوب نمی‌شود. به عنوان مثال، ایجاد لخته خون یکی از عوارضی است که در خصوص واکسن آسترازنکا مطرح می‌شود، اما این عارضه از لحاظ آماری برابر با ۷ نفر در هر یک میلیون نفر است.

وی افزود: به عبارت دیگر، تزریق واکسن آسترازنکا به هر یک میلیون نفر می‌تواند با ایجاد لخته در خون ۷ نفر همراه شود، اما بخش اعظمی از جمعیت در برابر وضعیت شدید بیماری و همچنین مرگ مصون خواهند شد.

روانشاد یادآور شد: در حقیقت مضرات واکسن کرونا در مقابل فواید آن ناچیز است، اما باید در نظر داشت، پس از تزریق هر ۲ دز و همچنین دز یادآور نیز دستورالعمل‌های بهداشتی نظیر استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری فیزیکی باید رعایت شود، چرا که واکسن هم ایمنی صددرصد ایجاد نمی‌کند.

وی افزود: همچنین برخی افراد که در اثر تزریق واکسن مصونیت یافته و بیمار نمی‌شوند، می‌توانند ویروس را در جامعه به گردش درآورند و این مساله می‌تواند خطرناک باشد؛ بنابراین پس از واکسیناسیون رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی نباید قطع شود تا کشور به نقطه‌ای برسد که زنجیره انتقال ویروس کرونا در جامعه قطع شود.

آیا ویروس کرونا به صورت یک بیماری آندمیک (بومی) خواهد ماند؟

این پزشک ویروس‌شناس همچنین در پاسخ به این پرسش که «آیا ویروس کرونا به صورت یک بیماری آندمیک (بومی) خواهد ماند» گفت: باتوجه به شیوع جهانی و گسترش این ویروس در جوامع مختلف انسانی، به نظر می‌رسد که این بیماری به صورت آندمیک (بومی) درآمده و در جوامع بشری ماندگار شود و در برخی از بازه‌های زمانی مشکل‌ساز شود.

وی یادآور شد:، اما این مساله نیز در حقیقت یک فرضیه است و با افزایش سطح واکسیناسیون، کاهش میزان مبتلایان و قطع زنجیره بیماری می‌تواند کاملا از بین برود.۳۵۲

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: واکسیناسیون صراط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۶۰۶۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال

به گزارش همشهری آنلاین،‌ کوویشیلد را این شرکت بریتانیایی‌ـ‌سوئدی با همکاری دانشگاه آکسفورد بریتانیا ساخت و موسسه سرم هند تولید کرد. این واکسن در سطح گسترده‌ای در بیش از ۱۵۰ کشور، از جمله بریتانیا و هند، تزریق شد.

یافته‌های برخی پژوهش‌های انجام‌شده در دوره همه‌گیری نشان می‌داد که این واکسن در محافظت مقابل ویروس کرونای جدید بین ۶۰ تا ۸۰ درصد موثر است.

با وجود این، یافته‌های پژوهش‌های بعدی نشان داده که کوویشیلد ممکن است در برخی افراد باعث ایجاد لخته خون شود، که شاید مرگبار باشد.

یک شکایت جمعی در بریتانیا ثبت شده و این ادعا را مطرح کرده است که این واکسن به مرگ و آسیب‌دیدگی‌های شدید منجر شده و در پی دریافت غرامت تا ۱۰۰ میلیون پوند برای حدود ۵۰ قربانی است.

احتمال لختگی خون در بیماران کرونا بسیار بالاتر از دریافت کنندگان واکسن است

در حالی که آسترازنکا این ادعاها را رد می‌کند، برای اولین بار در یکی از مدارک دادگاه تایید کرده است که این واکسن «در موارد بسیار نادر، باعث تی‌تی‌اس (TTS)» یا سندرم ترومبوز همراه با ترومبوسیتوپنی می‌شود، که مشخصه‌اش ایجاد لخته خون و تعداد پایین پلاکت خون در انسان است.

به گزارش نشریه تلگراف، این شرکت در فوریه سال جاری در مدارک دادگاه گفته است: «تایید می‌شود که واکسن آز [آسترازنکا] می‌تواند، در موارد بسیار نادر، سبب تی‌تی‌اس شود. مکانیسم عامل این مسئله هنوز مشخص نیست.»

منبع: نورنیوز

کد خبر 848429 برچسب‌ها خبر مهم كرونا در ايران واکسن کرونا

دیگر خبرها

  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان
  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور