Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-05-01@09:20:14 GMT

کمبود تراشه به تولید رنو ضرر زد

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۶۰۷۷۸

شرکت رنو به دلیل کمبود جهانی تراشه، امسال بیش از میزانی که پیش بینی کرده بود در تولید خودرو ضرر خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، این خودروساز فرانسوی در بیانیه‌ای اعلام کرد به دلیل کمبود قطعات، در سال ۲۰۲۱ حدود ۵۰۰ هزار دستگاه خودروی کمتری تولید خواهد کرد. رنو در ژوئیه پیش بینی کرده بود تولید امسال این شرکت به دلیل کمبود قطعات ۲۰۰ هزار دستگاه کمتر خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



با وجود اختلالات پیش آمده این خودروساز همچنان هدف حاشیه سود برای کل سال را تغییر نداده و عملکرد مالی مثبتی را پیش بینی می‌کند. فروش سه ماهه سوم رنو ۱۳ درصد کاهش یافت و به ۹ میلیارد یورو (۱۰.۵ میلیارد دلار) رسید.

کمبود نیمه رسانا‌های ضروری برای تولید خودرو‌های جدید به خودروسازان در سراسر جهان آسیب زده و باعث تعطیلی کارخانه‌ها و به تاخیر افتادن عرضه مدل‌های جدید شده است. فروش خودرو در اروپا حتی کمتر از فروش سال ۲۰۲۰ خواهد بود که محدودیت‌های کرونایی مانع تحویل خودرو‌ها شده بود.

لوکا دی مئو، مدیرعامل رنو در ژوئیه ابراز خوش بینی کرده بود که از شدت بحران کمبود تراشه در نیمه دوم سال کاسته خواهد شد. اما رنو روز جمعه اعلام کرد تولید حدود ۱۱۰ هزار دستگاه خودرو در سه ماهه سوم از دست رفته و هدف تولید سه ماهه چهارم کاهش پیدا کرده است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، آمار رنو نشان می‌دهد فروش جهانی این شرکت در ۹ ماه نخست امسال ۲.۶ درصد رشد کرد و به حدود دو میلیون دستگاه رسید. فروش خودروی برقی Zoe در این مدت به حدود ۴۷ هزار دستگاه در مقایسه با ۶۴ هزار دستگاه در سال ۲۰۲۰ کاهش پیدا کرد.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: هزار دستگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۶۰۷۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید رییسی از کارخانه ایران خودرو دیزل

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله سید ابراهیم رییسی رییس جمهور صبح امروز سه شنبه همزمان با روز کارگر با حضور در کارخانه ایران خودرو دیزل ضمن بازدید از بخش‌هایی از کارخانه از جمله سالن خط تولید، با تعدادی از کارگران نیز گفت‌وگویی صمیمانه و چهره به چهره داشت و وضعیت شغلی و معیشتی آنها را جویا شد.

این کارخانه در مساحتی بالغ بر ۷۶۰ هزار متر مربع با ۵ هزار و ۵۰۰ نفر پرسنل سالانه ۲۲ هزار دستگاه محصولات باری کشنده شامل کامیون، کشنده و کامیونت و ۱۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه محصولات مسافری شامل ون، اتوبوس و مینی بوس تولید می‌کند.

یادآور می شود؛ کارخانه ایران خودرو دیزل با اهتمام ویژه دولت مردمی به امر تولید، در سال گذشته رشد تولید بیش از ۶۰۰ درصدی را محقق کرده و برای افزایش آن تا سال ۱۴۰۴ نیز هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی شده است.

کد خبر 6092890

دیگر خبرها

  • انواع دستگاه بسته بندی و ماشین آلات بسته بندی صنعتی
  • روند خوب تولید؛ توقف فروش رسمی/خودروهای تولیدی کجا هستند؟
  • بازدید رئیسی از کارخانه ایران خودرو دیزل
  • بازدید رییسی از کارخانه ایران خودرو دیزل
  • یک برگ دیگر از ناکارآمدی های دولت سیزدهم/ تولیدات خودروسازان داخلی کجاست؟
  • رویداد اپل در راه است | آی‌پد پرو با تراشه M4 عرضه می‌شود
  • آی پد پرو جدید با تراشه M۴ عرضه می شود
  • لزوم رسیدگی سریع‌تر به پرونده شرکت‌های پیش‌فروش خودرو
  • ساخت تراشه‌ای با قابلیت اندازه‌گیری ویتامین C و D
  • دستگاه‌های نظارتی مشکلات شرکت پیش فروش خودرو را هشدار می‌دادند