Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@08:55:33 GMT

پرتاب موشک کره جنوبی با شکست مواجه شد

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۶۱۲۷۴

پرتاب موشک کره جنوبی با شکست مواجه شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، این وسیله پرتاب فضایی کره که به طور غیر رسمی«نوری»( Nuri )نیز نامیده می شود از مقر پرتاب در گوهونگ به فضا پرتاب شد. موشک مذکور دارای ۳ قسمت است و در این عملیات به طور موفقیت آمیز یک شبه ماهواره را به مدار زمین برد.

موشک نوری طوری طراحی شده تا ۱.۵ میلیون تن بار را به ارتفاع ۶۰۰تا ۸۰۰ کیلومتری زمین ببرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته مقامات قسمت آخر موشک حدود ۴۰تا۵۰ ثانیه زودتر از موعد خاموش شده بنابراین بار آن نتوانست به سرعت مناسب برای قرار گرفتن در مدار در نظر گرفته شده، برسد. هنوز دلیل خاموش شدن زودهنگام این بخش موشک تحت بررسی است.

این موشک ۲۰۰ تن وزن و حدود ۴۸ متر طول دارد.

این بخشی از برنامه فضایی گسترده کره جنوبی برای پرتاب ماهواره هایی جهت نظارت، ناوبری و مخابراتی و حتی کاوشگر ماه است.

کد خبر 5333500

منبع: مهر

کلیدواژه: کره جنوبی صنعت موشک سازی نوآوری ماهواره فناوری فضایی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری جایزه مصطفی ص فیس بوک شرکت دانش بنیان حاکمیت سایبری تحقیقات علمی طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی گوگل ایالات متحده امریکا همراه اول صنایع غذایی تولید دانش بنیان اینترنت فناوری نانو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۶۱۲۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گرمای شدید و اعلام وضع اضطراری در جنوب آسیا

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از کوالالامپور، در پی تشدید موج گرما با ثبت بالاترین حد نصاب دمای هوا و اعلام وضع اضطراری، زندگی صد‌ها میلیون نفر در جنوب و جنوب شرق آسیا با خطر مواجه شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

اظهارات:

۱) شهروندان تایلندی 
۲) سوم ساک سوتیم - وزیر بهداشت تایلند
۳) شهروند کامبوجی 
۴) کارگر ویتنامی 
۵) دانش آموز فیلیپینی

ثبت دمای ۵۲ درجه سانتیگراد در بانکوک تایلند و فشار مضاعف بر نیروگاه‌های تولید برق، شهروندان تایلندی را در گرمای شدید با کمبود برق و خطر گرمازدگی مواجه کرده است.
بر اساس اعلام وزبر بهداشت تایلند افزایش بی سابقه دمای هوا در این کشور، موجب جان باختن بیش از ۳۰ نفر شده است. گرمای هوا و قطعی برق زندگی مردم میانمار و کامبوج را نیز با اختلال مواجه کرده است.
حکومت نظامیان میانمار، اما گرمای شدید را بهانه کردند و با انتقال آنگ سان سوچی، رهبر ساقط شده این کشور از زندان به محلی نامعلوم به این شرایط جوی، جنبه سیاسی دادند.
مردم ویتنام نیز برای فرار از گرمای طاقت فرسای این روز‌ها، کسب و کار‌های خود را به ساعات اولیه صبح تا نزدیکی ظهر، موکول کرده اند. گرمای سوزانی که زندگی میلیون‌ها اندونزیایی را با خشکاندن زمین‌های حاصلخیز به چالش کشیده و موجب تعطیلی سراسری مدارس و دانشگاه‌ها در بنگلادش و فیلیپین شده است.
هوای داغ ناشی از پدیده ال نینو که بنا به پیشبینی کارشناسان، قاره آسیا به ویژه جنوب و جنوب شرقی آن را در میان تغییرات سوء آب و هوایی، ظرف چند ماه آینده دچار کم آبی و خشکسالی خواهد کرد.

 

دیگر خبرها

  • تراکتور ۲۰۰ میلیون جریمه و تهدید شد
  • خراسان جنوبی گنجینه ناشناخته سرمایه گذاری /اکسپو سکوی پرتاب توسعه
  • نوار غزه ۳۰ برابر مساحت خود آوار دارد
  • گرمای شدید و اعلام وضع اضطراری در جنوب آسیا
  • فضاپیمای رباتیک چین در روزهای آینده به ماه می‌رود
  • تصویربرداری ۹۵ درصد از اراضی کل کشور توسط ماهواره پارس
  • زباله فضایی در دام دوربین ماهواره ژاپنی افتاد
  • پرتاب ۳۰ موشک به پایگاه میرون ارتش رژیم صهیونیستی
  • شکست حمله نظامی آمریکا در صحرای طبس تجلی حقانیت جمهوری اسلامی بود
  • بادبان خورشیدی ناسا در فضا باز شد