Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- رئیس قوه قضاییه گفت: دستگاه قضا با اجرای طرح تقدیر از نقد‌های برتر درباره قوه قضاییه قصد انجام کار تبلیغاتی ندارد و از ظرفیت‌های مردمی استفاده می‌کند.
به گزارش خبرگزاری آریا، دهمین جلسه ستاد راهبری اجرای سند تحول قضاییه با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای برگزار شد.
بررسی «نحوه اجرای راهکار تقدیر از نقد‌های برتر درباره قوه قضاییه مبتنی بر نظرسنجی‌های مستقیم از صاحب‌نظران، فعالان اجتماعی و رسانه‌ای، مراکز علمی و نهاد‌های مردمی» نخستین دستور جلسه امروز بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در این نشست مشارکت مردم در مسائل گوناگون حکومتی را ضروری و مؤثر دانست و تاکید کرد که دستگاه قضا به هر میزان که می‌تواند باید از ظرفیت‌های مردمی استفاده کند.
وی خاطرنشان کرد: حل بسیاری از مشکلات بدون کمک مردم و استفاده از ظرفیت‌های مردمی، غیرممکن یا سخت و پرهزینه خواهد بود.
رئیس دستگاه قضا با اشاره «فواید دموکراسی» اظهار داشت: یکی از فواید دموکراسی این است که وقتی گزینه‌ای با مشارکت و نظر اکثریت مردم انتخاب شد، معمولاً به صواب نزدیک‌تر و خطای آن کمتر خواهد بود.
اقای محسنی اژه‌ای با بیان اینکه دستگاه قضا با اجرای طرح تقدیر از نقد‌های برتر درباره قوه قضاییه قصد انجام کار تبلیغاتی ندارد، گفت: با این کار می‌خواهیم به صورت واقعی به نظام قضایی کشور کمک و روند راهگشایی برای امور ایجاد کنیم.
رئیس دستگاه قضا همچنین تاکید کرد که در کنار نقد، باید پیشنهاد و راهکار هم وجود داشته باشد تا روند اصلاحی کامل شود.
حجت‌الاسلام «مصدق» معاون اول دستگاه قضا در همین خصوص بر لزوم گنجاندن راهکار و پیشنهاد در نقد‌های وارده به عملکرد قوه قضاییه تاکید کرد و گفت: اگر نقد بدون ارائه پیشنهاد و راهکار باشد، نتیجه چندانی نخواهد داشت.
«سیدمحمد صاحبکار» معاون راهبردی قوه قضاییه هم عنوان کرد: تقدیر از نقد‌های برتر درباره قوه قضاییه نشان می‌دهد که دستگاه قضا مصمم است اگر نیازی به اصلاح فرآیند‌ها وجود داشته باشد از ظرفیت این نقد‌ها استفاده کند.
«رضا مسعودی‌فر» قائم‌مقام معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه نیز از تدوین پیش‌نویس طرحی برای تقدیر از نقد‌های برتر درباره قوه قضاییه مبتنی بر نظرسنجی‌های مستقیم از صاحب‌نظران، فعالان اجتماعی و رسانه‌ای، مراکز علمی و نهاد‌های مردمی خبر داد و گفت: پس از دریافت نظر دادگستری استان‌ها در خصوص پیش‌نویس موضوع‌های اولویت‌دار نقد درباره قوه قضاییه، در نهایت مقرر شد که این موضوع‌ها در 7 حوزه تقسیم‌بندی شود.
قائم‌مقام معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه با بیان اینکه فراخوان عمومی نقد‌های برتر درباره قوه قضاییه طی سه ماه آتی به مدت 45 روز با محوریت مرکز رسانه انجام خواهد شد، از رصد، پایش و طبقه‌بندی نقد‌های برتر دریافت شده تا سی‌ام دی‌ماه خبر داد.
مسعودی‌فر با بیان اینکه قرار است 20 نقد رسیده به دبیرخانه جشنواره نقد‌های برتر درباره قوه قضاییه به مرحله نهایی برسد و در معرض مردم قرار بگیرد، گفت: در نهایت 9 نقد در 3 حوزه عناوین برتر را کسب خواهد کرد.
قائم‌مقام معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه عنوان کرد: دستگاه قضا به صورت مستقیم در داوری نقد‌های دریافت شده نقشی نخواهد داشت و این مسئولیت بر عهده صاحب‌نظران و اساتید است.
دکتر «اصفهانی» رییس مرکز تحول قوه قضاییه هم طی سخنانی گفت: دستگاه قضایی صرفا بسترسازی داوری برای اجرای طرح تقدیر از نقد‌های برتر درباره قوه قضاییه را انجام می‌دهد و از ورود به عرصه داوری در این زمینه اجتناب کرده است.
دکتر «جمشیدی» عضو ستاد تحول رهبری قوه قضاییه نیز یکی از اهداف اجرای طرح تقدیر از نقد‌های برتر درباره قوه قضاییه را توجه به نظر نخبگان و خبرگان کشور و سوق دادن آن‌ها به سمت مسائل عدلیه برای کمک به نظام قضایی کشور دانست.
وی هدف دیگر طرح تقدیر از نقد‌های برتر درباره قوه قضاییه را «ارتقاء نظام قضایی کشور» عنوان کرد و گفت: اجرای این طرح، مرز تخریب با نقد منصفانه را روشن می‌کند.
ایجاد سامانه سجل محکومیت‌های مالی در راستای شفاف سازی فعالیت‌های اقتصادی و اعتبارسنجی، دستور دیگر جلسه امروز ستاد راهبری اجرای سند تحول قضایی بود.
سامانه سجل محکومیت‌های مالی این امکان را به صورت آنلاین و برخط در اختیار طرفین معامله قرار می‌دهد که از هر نوع محکومیت مالی و ممنوع معامله بودن طرف مقابل آگاه شوند.
اقای محسنی اژه‌ای در سخنانی با بیان اینکه برای پیشگیری از بروز خطا یکی از راهکار‌های درست استفاده از روش «اعتبارسنجی» است، عنوان کرد: قصد داریم همین کار را در نظام قضایی کشور انجام دهیم.
دکتر «اصفهانی» با بیان اینکه ایجاد سامانه سجل محکومیت‌های مالی در زمره اهداف کوتاه مدت سند تحول قضایی قرار دارد، گفت: یکی از بزرگترین اتفاق‌های تاریخ قوه قضاییه «توسعه مدل‌های اعتبارسنجی» است و سامانه سجل محکومیت‌های مالی یکی از بهترین مدل‌های اعتبارسنجی محسوب می‌شود.
در پایان این نشست مقرر شد بررسی در خصوص فرآیند طراحی سامانه سجل محکومیت‌های مالی از سوی معاونت‌های مربوطه در قوه قضاییه انجام شود تا مسئولان ذی‌ربط به یک جمع‌بندی اجرایی در این خصوص برسند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: ظرفیت مردمی سامانه سجل محکومیت های مالی نظام قضایی کشور محسنی اژه ای دستگاه قضا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۶۱۴۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸ دستاورد علمی برپایی رویداد صدرا در دانشگاه آزاد بوئین‌زهرا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، رویداد صدرا با شرکت بیش از ۵۰ کارخانه، شرکت‌ها و واحد‌های تولیدی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوئین‌زهرا برگزار مورد بازدید جمعی از مسئولان دانشگاهی، شهرستانی و مدیران شرکت‌های خدماتی شهرک‌های صنعتی قرار گرفت.

دستاورد‌های علمی حاصل از این رویداد شامل تحقق منویات امامان انقلاب و شعار سال، ارتباط دانشگاه و صنعت، فرصت‌های شغلی و کسب‌وکار برای دانشجویان، استفاده از ظرفیت علمی استادان در برای حل مسائل صنعت، هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی و علمی شهرستان، شناساندن ظرفیت‌های منطقه و استان به جامعه در راستای بیان دستاورد‌ها و پیشرفت‌های نظام، کشف استعداد‌ها و ظرفیت‌ها در این رویداد‌ها و بهره‌مندی دانشگاه و صنعت و زمینه جذب نیروی انسانی به شرکت‌ها و حل مشکلات اشتغال و به تبع آن ازدواج و کاهش مشکلات بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تجمع مردمی حمایت از اجرای طرح نور در مرکز خراسان شمالی
  • بازسازی امامزاده ابراهیم(ع) نیازمند استفاده از تمام ظرفیت ها است
  • فیلم| حل مشکلات اصناف در میز خدمت
  • رئیس قوه قضاییه: برخی قضات گله می‌کنند که پرونده‌ها با ابهامات زیاد به اجرای احکام می‌روند
  • هفتمین تور نظارتی قوه قضاییه با حضور اصحاب رسانه در استان هرمزگان/ طراحی سامانه‌های الکترونیک قضایی در حوزه های اعسار، انحصار وراثت و.../ ابتکار جالب توجه در خصوص پرداخت دیه تصادفات بدون تشکیل پرونده قضایی/ تشریح آسیب‌های قاچاق سوخت در استان هرمزگان
  • استفاده از ظرفیت‌های مردمی در برنامه‌های ۳ خرداد استان مرکزی
  • پیام سپاه لرستان به مناسبت هفته بسیج سازندگی
  • ستاد مرکزی راهیان نور از ظرفیت‌های دستگاه‌ها بهره‌مند می‌شود
  • بیش از ۱۷ هزار سالمند نیازمند، تحت پوشش مراکز نیکوکاری
  • ۸ دستاورد علمی برپایی رویداد صدرا در دانشگاه آزاد بوئین‌زهرا