Web Analytics Made Easy - Statcounter

فتح اله ابوعلی، مدیرکل شیلات خوزستان در حاشیه مراسم برداشت ماهی از استخر‌های دومنظوره کشاورزی در بهبهان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، با بیان اینکه این شهرستان ۵۰ درصد میزان تولیدات ماهیان گرمابی در این استخر‌ها در استان را به خود اختصاص داده است، گفت: برنامه راه‌اندازی استخر‌های دو منظوره (کشاورزی و پرورش آبزیان) در اراضی کشاورزی که از چاه آب تغذیه می‌شوند در چارچوب توسعه آبزی‌پروری در کشور صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه یکی از محوری‌ترین رویکرد‌های این اداره کل ترویج استفاده از فناوری‌های جدید به منظور ارتقاء کمی و کیفی تولید آبزیان به وسیله پرورش دهندگان است، افزود: استان خوزستان در حال حاضر ۳۳ درصد کل تولیدات ماهیان گرمابی کشور را به خود اختصاص داده است.

ابوعلی به افزایش راندمان و بهبود تولید آبزی پروری استان در سال ۹۹ اشاره کرد و اظهار داشت: علیرغم کاهش ۴ درصدی سطح زیر کشت، شاهد رشد ۱۰ درصدی تولیدات آبزی پروری در استان بودیم، ضمن اینکه امسال ۳۰ استخر دومنظوره پرورش ماهی در بهبهان با هدف افزایش تولید در واحد سطح در حال فعالیت هستند، همچنین میزان تولیدات ماهیان گرمابی در شهرستان طی امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۲ درصد و سطح زیر کشت نیز ۲۰ درصد افزایش یافته است.

این مقام مسئول سطح زیر کشت این استخر‌ها را ۲۵ هزار و ۵۰۰ مترمربع عنوان کرد و ادامه داد: پیش بینی می‌شود امسال ۱۵۳ تن ماهی گرمابی گونه کپور معمولی و آمور از این منطقه برداشت شود.
مدیرکل شیلات خوزستان، پایین بودن هزینه سرمایه‌گذاری برای بهره‌مندی از این طرح، غنی‌سازی آب خروجی و افزایش محصولات کشاورزی مرغوب و باکیفیت را از جمله مزایای ایجاد استخر دو منظوره پرورش ماهی در کنار زمین‌های زراعی برشمرد و با بیان اینکه هدایت این پساب‌ها میزان مصرف کود را تا حدودی کاهش می‌دهد، تصریح کرد: به ازای هر تن غذای داده شده به ماهی ۳۰ کیلو گرم در مصرف کود‌های شیمیایی صرفه جویی می‌شود و این اقدام از نظر زیست‌محیطی نکته قابل توجهی است.

مدیر کل شیلات خوزستان با اشاره به نوع تسهیلات ارائه شده به متقاضیان بیان داشت: پرورش دهندگان واجد شرایط جهت اخذ وام به بنیاد برکت معرفی شده و بچه ماهی رایگان در اختیار این افراد قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/گ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: برداشت ماهی پرورش ماهی ماهی گرمابی ماهیان گرمابی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۶۱۴۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۳ برابری پرورش مرغ گوشتی در تهران

معاون استاندار تهران گفت: میزان خودکفایی تولید مرغ در استان تهران از چهار درصد به ۱۲ درصد رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمد علی‌مهری اظهار کرد: در حال حاضر بیش از ۱۲ درصد مصرف روزانه مرغ استان تهران در داخل استان تولید می‌شود.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی برای احداث دو مگافارم در ری و فیروزکوه، افزود: برنامه‌ریزی اولیه برای احداث دو مگافارم در شهرستان ری و فیروزکوه انجام شده تا خودکفایی استان تهران به ۳۰ درصد افزایش پیدا کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران با تاکید بر افزایش تولید خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۱۹ واحد راکد مرغ‌داری استان تهران احیا شد که موجب افزایش جوجه‌ریزی از ۵۰۰ هزار قطعه به یک میلیون و ۷۰۰ هزار قطعه شد.

منبع: فارس

کد خبر 747811

دیگر خبرها

  • قوانین و مقررات در کشور جلوتر از مصادیق مالکیت فکری است
  • رهاسازی ۷ هزار قطعه ماهی گرمابی در مزارع شیروان
  • بزرگترین مزرعه پرورش ماهی در مشگین شهر احداث می شود
  • کلنگ احداث طرح زنجیره تولید و پرورش ماهیان سردابی
  • استقبال تعاونی ها از مجموعه پرورش ماهی در قفس خلیج گرگان
  • برداشت کلزا در بهبهان
  • طرح‌های پرورش ماهی در استان بوشهر حمایت می‌شود
  • رشد ۳ برابری پرورش مرغ گوشتی در تهران
  • افزایش پرورش مرغ گوشتی در استان تهران
  • برگزاری یازدهمین کنفرانس ملی ماهی شناسی ایران در بندرعباس