Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-05-01@18:02:26 GMT

۱۸۰ هزار کادر درمان در جهان قربانی کرونا

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۶۱۶۵۵

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد: حدود ۱۸۰ هزار نفر از کادر درمان در سراسر جهان بر اثر ابتلا به بیماری کووید-۱۹ جان خود را از دست داده اند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، سازمان جهانی بهداشت در گزارشی اعلام کرد: ۸۰ تا ۱۸۰ هزار نفر از کادر درمان تا ماه مه سال جاری بر اثر ابتلا به بیماری کووید-۱۹ جان خود را از دست داده‌اند که نشاندهنده ضرورت در اولویت بودن آنان برای تزریق واکسن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در گزارش این سازمان که دیروز(پنج شنبه) منتشر شد، آمده است: از میان جمعیت ۱۳۵ میلیون نفری کادر درمان و مراقبان سلامت در جهان بین ۸۰ تا ۱۸۰ هزار نفر در فاصله ژانویه ۲۰۲۰ تا مه ۲۰۲۱ بر اثر ابتلا به کووید-۱۹ فوت کرده اند.

دبیر کل سازمان جهانی بهداشت، با انتقاد از نابرابری در توزیع واکسن در جهان تاکید کرد: کادر درمان باید ابتدا در برابر این بیماری واکسینه شوند.

به گزارش این سازمان، اطلاعات موجود از ۱۱۹ کشور نشان می‌دهد به طور میانگین از میان هر پنج نفر از کادر درمان در جهان دو نفر به طور کامل در برابر کروناویروس واکسینه شده اند. در آفریقا کمتر از یک دهم کادر درمان به طور کامل در برابر بیماری کووید-۱۹ واکسینه شده اند این درحالیست که در بسیاری از کشور‌های با درآمد بالا بیش از ۸۰ درصد کادر درمان واکسن کروناویروس را دریافت کرده اند.

دبیر کل سازمان جهانی بهداشت افزود: ما از تمامی کشور‌ها درخواست کرده ایم تا تمامی کادر درمان و مراقبان سلامت را در کنار دیگر گروه‌های پرخطر در اولویت تزریق واکسن قرار دهند. برچسب ها: کادر درمان ، سازمان جهانی بهداشت ، کرونا ، مبتلایان ، تزریق واکسن

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: کادر درمان سازمان جهانی بهداشت کرونا مبتلایان تزریق واکسن سازمان جهانی بهداشت کادر درمان ۱۸۰ هزار کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۶۱۶۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان بهداشت جهانی: حمله به رفح، فاجعه انسانی خواهد بود

رئیس سازمان بهداشت جهانی وابسته به سازمان ملل متحد نسبت به حمله زمینی احتمالی رژیم صهیونیستی به رفح، جایی که بیش از یک میلیون فلسطینی به آنجا پناه برده‌اند، ابراز نگرانی کرد و گفت چنین حمله‌ای «فاجعه انسانی» خواهد بود.

به گزارش ایسنا، نیروهای اشغالگر برای دویست و هشتمین روز متوالی با انجام ده‌ها حمله هوایی و توپخانه‌ای و کشتار خونین در نوار غزه به جنایت نسل‌کشی در این باریکه تحت محاصره ادامه می‌دهند.

«تدروس آدهانوم گبریسوس» رئیس سازمان بهداشت جهانی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «یک حمله تمام‌عیار به رفح، فاجعه انسانی به دنبال خواهد داشت. ما از اسرائیل می‌خواهیم پیشروی نکند.»

او در ادامه تاکید کرد: «ما از تمامی طرف‌ها می‌خواهیم نسبت به آتش‌بس و صلح بادوام تلاش کنند.»

این اظهارات رئیس سازمان بهداشت جهانی پس از آن اعلام شد که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی ادعا کرد: «چه درباره آتش‌بس و تبادل اسرا توافق کنیم و چه نکنیم، نیروهای ما برای ریشه‌کن کردن حماس وارد رفح خواهند شد.»

روزنامه آمریکایی وال‌استریت‌ژورنال هم امروز - چهارشنبه - به نقل از مقامات مصری نوشت رژیم صهیونیستی طرحی را به آنها ارائه کرده که مناطق متعددی را در شهر رفح در جنوب نوار غزه نشان می‌دهد که ارتش اشغالگر قصد دارد آنها را هدف قرار دهد و ادعا می‌کند که مبارزان جنبش مقاومت اسلامی (حماس) در تونل‌های داخل آنها پنهان شده‌اند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کمبود نیروی پرستاری، یک‌ مسئله جهانی است
  • هشدار سازمان جهانی بهداشت درباره حمله احتمالی اسرائیل به رفح
  • اعتراف «آسترازنکا» درباره عوارض این واکسن؛ ۵۰ قربانی شکایت کردند
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • سازمان بهداشت جهانی: حمله به رفح، فاجعه انسانی خواهد بود
  • دستاورد تجمعات دانشجویان آمریکایی شفاف شدن چهره غرب است
  • حمید طیبی: در ازبکستان قدرت خود را به رخ فوتسال جهان خواهیم کشید
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال