Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید احسان خاندوزی روز جمعه در جلسه شورای اداری بیله‌سوار مغان افزود: نقشه‌های این منطقه  احتمالا در دولت قبلی تایید شده ولی هنوز به دست ما نرسیده و من از آقای سعید محمد در روزهای آتی پیگیر مسئله می‌شوم.

وی بیان کرد: با عملیاتی شدن راه‌اندای منطقه آزاد اردبیل، هیات مدیره توانا و متخصص برای آن انتخاب شده و باقی مانده مسایل نیز به سرعت حل و فصل خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به طرح برخی موارد و مشکلات جزیی در این جلسه از سوی مسئولان شهرستان بیله‌سوار گفت: با رویکرد تمرکز زدایی و تقویت مدیریت منطقه‌ای بسیاری از مسایل قابل حل است و باید در کشور به این سمت حرکت کنیم که به جای حل مشکلات در تهران، مدیران منطقه‌ای خود تصمیم‌گیر بوده ومشکلات را رفع کنند.

وی تاکید کرد: بسیاری از نیازمندی‌ها و تصمیم‌های منطقه‌ای با افزایش قدرت مدیریت منطقه ای قابل حل است، باید قدرت تصمیم گیری برای صرف بخشی از درآمدهای منطقه در قالب سرفصل های مشخص در اختیار مدیران قرار گیرد. 

خاندوزی اظهار کرد: باید نوع نگاه برای اداره کشور را  تغییر دهیم، بسیاری از تصمیم ها با افزایش قدرت مدیریت منطقه ای قابل حل و فصل است، بخش هایی از درآمد منطقه  باید در اختیار مدیران قرار بگیرد ، مدیران منطقه ای برای هر چیز نباید منتظر پایتخت باشند.

وزیر اقتصاد و دارایی بیان کرد: نظام مدیریت بسیار متمرکز  فعلی موجب شده که مدیران منطقه ای خود را در زنجیر حس کرده و از آن نارضی باشند و در بودجه 1401 باید بدنبال تغییر در این روند باشیم.

خاندوزی اظهار کرد: در این نظام هر چه مناطق چابکتر عمل کرده و درآمدهای منطقه ای بیشتری داشته باشن، بخش زیادی از آن برای حل مشکلات و زخم های موجود در خود منطقه هزینه می شود.

وی گفت: در این زمینه با رئیس سازمان برنامه و بودجه مذاکره شده و باید با این رویکرد در بودجه های سال آینده عمل کنیم و طی دو سه سال تصمیم گیری و حل و فصل بسیاری از مسایل  را به خود مناطق داده و در موارد خاص تصمیم ها از تهران گرفته شود.

وی تصریح کرد که مصلحت اقتصادی ایجاب می کند که تمرکز زدایی و دادن اختیار و توانمند کردن مدیران منطقه ای را دنبال کرده و آن را عملی کنیم.

او همچنین به موضوع قیمت گذاری محصولات کشاورزی اشاره کرده و گفت: با مذاکراتی که با وزیر کشاورزی انجام شده نمایندگان کشاورزان در شورای قیمت گذاری حضور می‌یابند تا فرایند تولید و عرضه محصولات داخلی اقتصادی تر بوده و رقابت سالمی شکل گیرد.

وزیر اقتصاد و دارایی که بعنوان نماینده دولت در جلسه شورای اداری بیله سوار مغان شرکت کرده بود، گفت: در حوزه آب مشکلات این شهرستان مربوط به حوزه آب روستایی و عشایری است و در سال های اخیر وجود داشته و امسال تشدید شده است.

به گفته وی، مشکل جاده و تلفات سوانح رانندگی ، ضعف امکانات گمرکی نیز  در این شهرستان وجود دارد و در زمینه تبدیل بخش جعفر آباد به شهرستان نیز تقاضایی از سوی مردم وجود داشت که باید ریشه یابی شود.

خاندوزی ضمن ابراز سلام رئیس جمهوری به مردم بیله سوار مغان گفت: تمام مسایل و مشکلات این شهرستان در جلسه شورای اداری استان که با حضور رئیس جمهوری برگزار می شود مطرح شده و در تهران نیز برای رفع آنها پیگیری لازم انجام خواهد گرفت تا دوباره این مشکلات در سفرهای بعدی تکرار نشود.

آیت الله رئیسی روز جمعه برای سفر یک روزه وارد استان اردبیل شد.

برچسب‌ها سید احسان خاندوزی سید ابراهیم رییسی سفر استانی استان اردبیل بیله سوار

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سید احسان خاندوزی سید ابراهیم رییسی سفر استانی سید احسان خاندوزی سید ابراهیم رییسی سفر استانی استان اردبیل بیله سوار مدیران منطقه ای بیله سوار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۶۱۸۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسرائیل: در پاسخ به تصمیم ترکیه اقدامات «مهم و عملی» اتخاذ کرده‌ایم

به گزارش قدس آنلاین وزارت خارجه اسرائیل به تصمیم ترکیه درباره قطع روابط تجاری دو طرف واکنش نشان داد.

«یسرائیل کاتس» وزیر خارجه اسرائیل امروز جمعه در پایان جلسه مشورتی مدعی شد تل‌آویو در پاسخ به تصمیم دولت ترکیه مبنی بر قطع روابط تجاری با این رژیم اقدامات «مهم و عملی» اتخاذ کرده است.

روزنامه الحره نوشت، از جمله اقدامات اسرائیل در پاسخ به این تصمیم ترکیه، تلاش برای کاهش هرگونه رابطه اقتصادی بین آنکارا، تشکیلات خودگردان فلسطین و غزه است چرا که ترکیه بزرگترین واردکننده به تشکیلات خودگردان فلسطین است و مجموع واردات آن به تشکیلات خودگردان حدود ۱۸ درصد است.

همچنین اسرائیل از مجامع اقتصادی بین‌المللی درخواست خواهد کرد مجازات علیه ترکیه را به دلیل نقض توافقات تجاری بررسی کنند.

از سوی دیگر، اسرائیل همزمان با کمک به بخش‌های صادراتی متضرر از اقدام ترکیه، فوراً برای یافتن جایگزینی برای اقتصاد این کشور در تمامی زمینه‌ها و محصولات مختلف تلاش خواهد کرد.

روز پنجشنبه ترکیه اعلام کرد قصد دارد تا زمانی که اسرائیل اجازه دهد کمک‌های انسانی وارد غزه شود، تمامی مبادلات تجاری با این رژیم را به حالت تعلیق درآورد. این درحالی است که آنکارا ماه گذشته نیز محدودیت‌هایی را بر صادرات ترکیه به فلسطین اشغالی اعمال کرده بود.

در همین زمینه، وزارت بازرگانی ترکیه در بیانیه‌ای اعلام کرد تا زمانی که اسرائیل به جریان مستمر کمک‌های بشردوستانه به غزه اجازه دهد، صادرات و واردات مربوط به این رژیم به حالت تعلیق درمی‌آید.

کاتس در واکنش به این اقدام ترکیه مدعی شد: هرگز تسلیم اخاذی اردوغان و تهدیدهای او نمی‌شویم. اقتصاد اسرائیل قوی‌تر از دیکتاتوری همچون اردوغان است که توافقات را نقض و به نفع حماس کار می‌کند.

وی در ادامه ادعا کرد «هر کسی که اقدامات یکجانبه علیه اقتصاد اسرائیل اتخاذ کند پاسخ مناسب و دردناک دریافت خواهد کرد. اردوغان می‌خواهد به اسرائیل آسیب وارد کند، اما در نهایت اقتصاد فلسطین را متضرر می‌کند».

کاتس این تصمیم ترکیه را «گام شگفت‌انگیز دیگر از سوی دیکتاتوری که آرزوی سلطان شدن دارد» خواند.

ترکیه امروز هم اعلام کرد تا زمان برقراری آتش‌بس دائمی در غزه و انتقال کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه، تجارت با اسرائیل را که سالانه حدود هفت میلیارد دلار تخمین زده می‌شود، متوقف می‌کند.

دیگر خبرها

  • راه اندازی دفتر تجاری اتاق بازرگانی قزوین در اقلیم کردستان عراق
  • راه‌اندازی واحد جدید پالایشگاه آبادان تا دو ماه آینده
  • پاسخگویی به مطالبات مردم، در دستور کار مدیران خراسان جنوبی
  • رفع مشکلات مردم، تکلیف مدیران در دولت سیزدهم است
  • یونایتد مشتری ستاره قرضی رئال شد
  • واکنش رژیم صهیونیستی به تصمیم ترکیه برای تعلیق مبادلات تجاری
  • مدیران مناطق تصمیم گیر نهایی شهریه مدارس غیردولتی هستند
  • اسرائیل: در پاسخ به تصمیم ترکیه اقدامات «مهم و عملی» اتخاذ کرده‌ایم
  • بحران آب در مغان جدی است
  • شفافیت ۱۰۰ درصدی تمامی معاملات مسکن از طریق سامانه خودنویس اجرایی شد